Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Baudet in maart: we moeten allemaal mondkapjes!
Baudet in november: ik ben tegen een mondkapjesplicht!

Baudet in april: er is maar één oplossing: een volledige lockdown!
Baudet in december: stop de lockdown!

Kortom, schreeuwen om het schreeuwen en altijd maar tegen alles zijn. En zijn volk volgt schaaps. Triest.
Eens hoor qua Baudet, verschrikkelijk stuitend. Maar zijn aanhang is niet de enige die schaaps de leider volgt...
 

JMD

Well-known member
Percentage positief 12,0%. Dus dat is een toename van 0,4 procentpunt vergeleken met vorige week, wat neerkomt op een stijging van 3,4% van het aantal besmettingen.
 

Maasveld

Well-known member
Baudet in maart: we moeten allemaal mondkapjes!
Baudet in november: ik ben tegen een mondkapjesplicht!

Baudet in april: er is maar één oplossing: een volledige lockdown!
Baudet in december: stop de lockdown!

Kortom, schreeuwen om het schreeuwen en altijd maar tegen alles zijn. En zijn volk volgt schaaps. Triest.
De nieuwe premier is gewoon flexibel!
 

JMD

Well-known member
Vandaag 6682 positieve tests...

Maar er waren weer eens wat problemen met de software ofzo, dus gisteren en vandaag zijn 6000 positieve tests niet meegeteld... Pffff....
 

SanMark.

Well-known member
Baudet in maart: we moeten allemaal mondkapjes!
Baudet in november: ik ben tegen een mondkapjesplicht!

Baudet in april: er is maar één oplossing: een volledige lockdown!
Baudet in december: stop de lockdown!

Kortom, schreeuwen om het schreeuwen en altijd maar tegen alles zijn. En zijn volk volgt schaaps. Triest.
Kleine nuance volgens mij zei hij toendertijd, we moeten in een korte snelle volledige lockdown , zodat we daarna alles weer snel vrij kunnen geven.

Daarnaast was hij zijn tijd natuurlijk al ver vooruit door hier in Februari een debat over te willen hebben , wat de rest niet nodig vond want het zou zo'n vaart niet lopen.
 

JMD

Well-known member
Daarnaast was hij zijn tijd natuurlijk al ver vooruit door hier in Februari een debat over te willen hebben , wat de rest niet nodig vond want het zou zo'n vaart niet lopen.
Ssstttt, niet verder vertellen. Baudet is de duivel, dat weet je toch, die doet geen goede dingen. ;)
 

Joost

Well-known member
De ziekenhuisopnames zijn in een week met 20% gestegen.

De grootste kritiek tijdens de eerste golf was dat het kabinet te laat anticipeerde, waardoor de IC's eigenlijk al teveel onder druk stonden. Het is dus goed om dit keer eerder in lockdown te gaan dan toen.
Dat laatste blijft een wijdverbreid misverstand. De oproepen om afstand te houden hadden effect en zorgden ervoor dat de cijfers daalde, in combinatie met het weer. De bijdrage van de sluiting van scholen en kappers ed was nihil. Als het kabinet eerder had willen anticiperen dan hadden ze maatregelen moeten nemen voordat de eerste besmetting in Nederland uberhaupt bekend was.

Dat de ziekenhuisopnames zijn gestegen is niet zo verrassend. Vanaf 25 november is het weer kouder en dus gaan de verwarmingen hoger. Zie bijvoorbeeld ook dat verpleeghuis in Mol waar Sinterklaas de schuld kreeg maar het hoogstwaarschijnlijk de ventilatie geweest is.

Ga er maar vanuit dat die de komende dagen nog wel blijven stijgen, net als de ziekenhuisbezetting. Tegen Kerstmis zullen die weer gaan dalen.
 

Joost

Well-known member
Maar toen was er nog niet zoveel bekend over het virus toch?
Nee, daarom is alle kritiek op de maatregelen in het voorjaar onterecht. Enkel is er met de analyse van de maatregelen achteraf helemaal niets gedaan.
Er is in principe weinig verschil met het voorjaar. Nederland koos toen voor gedeeltelijke maatregelen, het buitenland voor excessieve. In de uitwerking zaten nauwelijks verschillen. Daar zou je ook je conclusies aan kunnen verbinden.
 

De Wolf

Well-known member
Jij hebt duidelijk geen dochter van 4.

Ik ken genoeg mensen met kinderen van 4 die het wel kunnen. Kwestie van tijd indelen. Kinderen hebben af en toe aandacht nodig maar je hoeft niet de hele dag te entertainen. Geef ze bijvoorbeeld een doos Lego, paar potloden etc. Dan leren ze ook eens om zichzelf bezig te houden.
 

Fregge

Well-known member
Ik ken genoeg mensen met kinderen van 4 die het wel kunnen. Kwestie van tijd indelen. Kinderen hebben af en toe aandacht nodig maar je hoeft niet de hele dag te entertainen. Geef ze bijvoorbeeld een doos Lego, paar potloden etc. Dan leren ze ook eens om zichzelf bezig te houden.
Je kunt het zelfs combineren. Laat ze een factuur maken voor je werkgever. En ze leren wat en ze zijn bezig en jij krijgt je werk af
 

De Groene Scout

Well-known member
Kunnen we al concluderen dat de Lock down een beetje mislukt is in Nederland; zo goed als alle winkels zijn gewoon open.
Iedereen vindt ineens dat ze levensmiddelen en essentiële goederen verkopen of omzeilen de regels met uitgifte momenten of kopen op bestelling.
Omdat de HEMA ook worst verkoopt mogen die open blijven; de Action verkoopt koekjes en wil nu ook open. Nederland - polderland. Heerlijk.
 

Eef de Kip

Well-known member
Hier zijn de winkels helemaal niet allemaal open en de Hema mag levensmiddelen verkopen en de rest niet. Ik ga er vanuit dat ze zich daar aan houden want als ze gecontroleerd worden en ze houden zich daar niet aan zijn ze de pineut.
 

Mario

Well-known member
Ik ken genoeg mensen met kinderen van 4 die het wel kunnen. Kwestie van tijd indelen. Kinderen hebben af en toe aandacht nodig maar je hoeft niet de hele dag te entertainen. Geef ze bijvoorbeeld een doos Lego, paar potloden etc. Dan leren ze ook eens om zichzelf bezig te houden.

Geweldige oplossing, dat ik daar nooit op gekomen ben. Geef ze gewoon een doos lego en een paar potloden. Je kan ze ook gewoon naar buiten sturen en vragen of ze om 5 uur naar huis komen ...
 

Mario

Well-known member
Kunnen we al concluderen dat de Lock down een beetje mislukt is in Nederland; zo goed als alle winkels zijn gewoon open.
Iedereen vindt ineens dat ze levensmiddelen en essentiële goederen verkopen of omzeilen de regels met uitgifte momenten of kopen op bestelling.
Omdat de HEMA ook worst verkoopt mogen die open blijven; de Action verkoopt koekjes en wil nu ook open. Nederland - polderland. Heerlijk.

Gall & Gall is ook open 🍺
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik woon in een dorp en daar is bijna alles open; schoenmaker, fietsenmaker, HEMA, alle drogisten, bakkers, slagers, supermarkten, bloemenzaken, slijterijen, zuivelwinkels. Kledingwinkels en sportzaken werken met uitgifte-momenten en daar dus ook komen en gaan van mensen. We zoeken duidelijk de grenzen op.
 
Bovenaan