Coronavirus 2

gevegt

Well-known member
Maar natuurlijk!
Ik parafraseer: Het is maar een griepje.
gevegt: val dood vieze vuile gore klootzak! Ik hoop dat die ene die je graag mag een langzame dood ondergaat en jij nog langzamer aan het virus verrekt!
Zoiets.
 

stc

Well-known member
We gaan weer in een soort van lockdown. Heel fijn. Ik vraag me oprecht af of de economische schade wel te verantwoorden is. Net als dat ik me sterk afvraag of die paar extra coronadoden opwegen tegen de schade die iedereen ondervindt in zijn dagelijks leven. Zeker voor de scholieren lijkt het me heel erg behelpen.

In hoeverre de economie wordt geschaad durf ik niet te zeggen. Uiteraard zijn er sectoren die keihard geraakt worden waardoor er bedrijven omvallen wat gevolgen heeft voor een x aantal mensen.
Echter, in de sector waar ik werk merk ik nog niets van een economische tegenslag. Er komen op dit moment best veel containers nog binnen in het Rotterdamse, wat heel veel drukte oplevert. Er is zelfs een tekort aan containers in China (heeft o.a. te maken met de congestie).
Begin deze maand had de haven van Colombo een geschatte achterstand van 50000 containers met o.a. kleding uit India en Bangladesh welke nog moeten worden verscheept naar diverse werelddelen ivm personeelstekort inzake corona. Dit gaat ook wee
 

Maasveld

Well-known member
In hoeverre de economie wordt geschaad durf ik niet te zeggen. Uiteraard zijn er sectoren die keihard geraakt worden waardoor er bedrijven omvallen wat gevolgen heeft voor een x aantal mensen.
Echter, in de sector waar ik werk merk ik nog niets van een economische tegenslag. Er komen op dit moment best veel containers nog binnen in het Rotterdamse, wat heel veel drukte oplevert. Er is zelfs een tekort aan containers in China (heeft o.a. te maken met de congestie).
Begin deze maand had de haven van Colombo een geschatte achterstand van 50000 containers met o.a. kleding uit India en Bangladesh welke nog moeten worden verscheept naar diverse werelddelen ivm personeelstekort inzake corona. Dit gaat ook wee
Je weet dat je hier een voorbeeld van economische tegenslag omschrijft?
 

zwammy

Well-known member
Tegenwoordig moet een demonstratie worden aangevraagd. Geen idee of dat hier gebeurt is, maar ze hadden best een plekje op het Malieveld kunnen krijgen.

Snap ik maar met lockdown ga ik vanuit dat er niet gedemonsteerd mag worden aangezien je maar met 2 man mag buiten lopen, dat gaat tegen de grondwet in dus zal die aangepast moeten worden, door de 1e en 2e kamer gaan en daar heb ik niets van gelezen
 

Forza AZ

Well-known member
Waarom zijn 24,25,26 december wel apart benoemd en 31 december niet?
Dus met oud&nieuw ook slechts 2 man op bezoek?
Tja, net alsof je als je buiten de Kerstdagen 3 mensen op bezoek hebt en je geen overlast veroorzaakt daarvoor beboet gaat worden. Natuurlijk moet je geen grote groep uitnodigen, maar wat maakt het nu voor verschil of je 2, 3 of 4 mensen op bezoek hebt.
 

Maasveld

Well-known member
Echt ongelooflijk inderdaad. Des te meer omdat m.n. jongeren tussen 13 en 17 het virus verspreiden en daarvan hoeven de ouders echt niet thuis te blijven als die thuis online les moeten volgen...
Het gaat hier over het basisonderwijs.
 
Bovenaan