Coronavirus 2

Eef de Kip

Well-known member
Volgens mij wel, verder zul je ook "gewone" verpleegkundigen op moeten leiden in een niche waarvan ik niet de indruk heb dat je daar eenvoudig aan kunt komen.
 

zwammy

Well-known member
Volgens mij wel, verder zul je ook "gewone" verpleegkundigen op moeten leiden in een niche waarvan ik niet de indruk heb dat je daar eenvoudig aan kunt komen.

Moest je toch al want je hebt te maken met een nieuw virus. Je hebt de zorg jarenlang uitgekleed en plukt daar nu de vruchten van. En dan heb je nu een harde lockdown waar na een dag al meerdere winkels zeggen fuck you ik doe m'n eigen ding. Een Hema die open blijft omdat het de grootste banketbakker van Nederland is. Een action die open blijft omdat ze gewoon 30% meer tandpasta gaan verkopen. Ze weten gewoon niet wat ze doen, maar goed. Rutte lacht zo leuk bij Linda's zomerweek.
 

Fregge

Well-known member
Ze kunnen dus wel ingrijpen

 

Eef de Kip

Well-known member
Moest je toch al want je hebt te maken met een nieuw virus. Je hebt de zorg jarenlang uitgekleed en plukt daar nu de vruchten van. En dan heb je nu een harde lockdown waar na een dag al meerdere winkels zeggen fuck you ik doe m'n eigen ding. Een Hema die open blijft omdat het de grootste banketbakker van Nederland is. Een action die open blijft omdat ze gewoon 30% meer tandpasta gaan verkopen. Ze weten gewoon niet wat ze doen, maar goed. Rutte lacht zo leuk bij Linda's zomerweek.
Ik zie het probleem niet zo, het ging mn om het beperken van het aantal reisbewegingen en dat lijkt me nu wel bereikt. Dat mensen een reep chocola bij de Action en een worst bij de Hema halen zal wel loslopen en ik ga er vanuit dat er wel gekeken wordt of ze het niet stiekem gaan uitbreiden met non-food verkopen.
Ik zie nu trouwens dat er wel degelijk een aantal winkels hun deuren moeten sluiten.
Wat de lach van Rutten hier mee te maken heeft ontgaat me eerlijk gezegd.
 

Batigoal

Well-known member
Er zijn in 2020 minder faillissementen dan in een normaal jaar. De paniek is dus weer eens nergens op gebaseerd.
 

Forza AZ

Well-known member
Er zijn in 2020 minder faillissementen dan in een normaal jaar. De paniek is dus weer eens nergens op gebaseerd.
De winkels worden nu nog overeind gehouden door steun en leningen. Het is maar de vraag hoeveel het uiteindelijk volhouden als die leningen terugbetaald moeten worden.
 

Makanaky

Well-known member
Er zijn in 2020 minder faillissementen dan in een normaal jaar. De paniek is dus weer eens nergens op gebaseerd.
Faillissementen volgen un de regel veel later, na afloop van de crisis. Zo werden pas 4 jaar later de hardste klappen uitgedeeld agv de Kredietcrisis 2008. Die golf komt echt wel, als er niet meer kunstmatig in de hoeven gehouden blijft/kan worden bijvoorbeeld.
 
Bovenaan