Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Ik ben zeer voor verplichte thuisquarantaine als je positief getest bent en daarop handhaven.
Alleen vind ik het 'in contact met' wel iets waar je goed naar moet kijken. Want wanneer is het 'in contact met'??
En verder wordt het dan ook onmogelijk om daarop te handhaven lijkt me. Ik zou dus vooral richten op de positief getesten.
 

ALenstra

Well-known member
Handhaven is goed. Maar wie moet dat doen. Je kan moeilijk bij elk besmet persoon een politie-agent voor de deur zetten.
 

JMD

Well-known member
Handhaven is goed. Maar wie moet dat doen. Je kan moeilijk bij elk besmet persoon een politie-agent voor de deur zetten.
Dat vraag ik me dus idd ook af... En daarom dus ook: hou het dan eerst bij de positief getesten ipv iedereen die in contact geweest is ook thuisquarantaine te verplichten. Want wanneer noem je iemand 'in contact'? Is dat als je 5 minuten staat te kletsen met die persoon??? Of moet dat langer zijn enz?
 

JFK

Well-known member
Dat vraag ik me dus idd ook af... En daarom dus ook: hou het dan eerst bij de positief getesten ipv iedereen die in contact geweest is ook thuisquarantaine te verplichten. Want wanneer noem je iemand 'in contact'? Is dat als je 5 minuten staat te kletsen met die persoon??? Of moet dat langer zijn enz?
Een kwartier dacht ik.
 

Maasveld

Well-known member
Handhaven is goed. Maar wie moet dat doen. Je kan moeilijk bij elk besmet persoon een politie-agent voor de deur zetten.
Dat is toch geen reden om het maar niet in te voeren? Je ziet toch ook niet bij elk stoplicht een agent staan om te kijken of iedereen wel stopt als het rood is?
 

JMD

Well-known member
Dat is toch geen reden om het maar niet in te voeren? Je ziet toch ook niet bij elk stoplicht een agent staan om te kijken of iedereen wel stopt als het rood is?
Eens. Maar als je hoog van de toren blaast over boetes van 10.000 euro, dan mag je toch verwachten dat het goed gehandhaafd wordt, want blijkbaar vindt men dat heel belangrijk als de boete zo hoog is.
 

De Wolf

Well-known member
Zorg- en onderwijspersoneel dat zich met voorrang mag laten testen, kan sinds vanochtend 07.30 uur bellen met telefoonnummer 0800-8101. De GGD laat weten dat het druk is aan de lijn en dat het daardoor langer kan duren voordat bellers een medewerker kunnen spreken.

De GGD roept mensen op om zo veel mogelijk vanmiddag te bellen voor een afspraak.

:oops:
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Nu ben ik het eens met de hoge boetes, maar verder is de Britse aanpak niet echt iets om een voorbeeld aan te nemen. Het is vanaf het begin een grote bende en ze stapelen fout op fout. Nederland doet het niet perfect, maar beter dan de UK.
 

zwammy

Well-known member
Of hebben ze in Engeland ook gewoon de kwetsbaren laten sterven omdat ze de mondkapjes naar China stuurde en ze weer terugkochten van Ali express?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Wat doen ze beter dan?
Tests in Engeland en Wales zijn een grote rotzooi, het is nauwelijks mogelijk tests the krijgen. Voor Engeland veranderen maatregelen zeer regelmatig en is de berichtgeving erg onduidelijk, verschillende ministers komen soms met tegenstrijdige aankondigingen op dezelfde dag bijvoorbeeld. Mondkapjes en beschermende uitrustingen voor zorgpersoneel in Engeland waren zwaar te kort omdat er veel te weinig en veel te laat besteld is en zo kan ik wel even doorgaan (deze problemen gelden niet elders in de UK omdat die regeringen op die gebieden veel beter presteren).
 

Maasveld

Well-known member
Tests in Engeland en Wales zijn een grote rotzooi, het is nauwelijks mogelijk tests the krijgen. Voor Engeland veranderen maatregelen zeer regelmatig en is de berichtgeving erg onduidelijk, verschillende ministers komen soms met tegenstrijdige aankondigingen op dezelfde dag bijvoorbeeld. Mondkapjes en beschermende uitrustingen voor zorgpersoneel in Engeland waren zwaar te kort omdat er veel te weinig en veel te laat besteld is en zo kan ik wel even doorgaan (deze problemen gelden niet elders in de UK omdat die regeringen op die gebieden veel beter presteren).
Ik geloof dat je nu zo'n beetje de problemen in Nederland hebt opgesomd.
 

De Wolf

Well-known member
En een premier die hoop heeft dat mensen in een stadion zich als bioscooppubliek kan gedragen :sleep:

Minister-president Mark Rutte ziet niet in waarom voetbalsupporters zich niet zouden kunnen houden aan de coronaregels, die onder meer voorschrijven dat zij hun stem niet mogen verheffen in het stadion. ,,Gewoon je bek houden als je daar zit, naar de wedstrijd kijken en niet schreeuwen", aldus de premier. ,,Dat is te doen."
Tijdens de tweede speelronde in de eredivisie afgelopen weekeinde hielden voetbalsupporters zich lang niet overal aan de regels. ,,Dat is heel dom", vindt Rutte. ,,Want zo krijgen we het virus niet onder controle. Vandaag lopen de aantallen ook weer op."
VVD-fractieleider in de Tweede Kamer Klaas Dijkhoff toont meer begrip voor supporters die zich te veel lieten gaan, maar waarschuwt de fans ook. ,,Als voetbalsupporter weet ik dat het heel lastig is in het stadion om je te beheersen. Maar als dit doorgaat, is de consequentie dat we straks niet meer naar het voetbal kunnen."
 

Mario

Well-known member
“Hoera” en een klein sprongetje maken als er in de 93e minuut een winnende treffer wordt gescoord, Die man leeft echt nog in de jaren ‘50. Alsof je ook de Kuip stil krijgt met supporters die alleen maar fluisteren ... :LOL:
 

De Groene Scout

Well-known member
Haaksbergen zit momenteel in de top 5 van Nederland qua besmettingen.
Vandaag bij meerder bedrijven de mondkapjes-plicht ingevoerd.
Bij voetbalclub VV Haaksbergen zit de poort al op slot.

Loopt hier compleet uit de hand.
 

JMD

Well-known member
Zorg- en onderwijspersoneel dat zich met voorrang mag laten testen, kan sinds vanochtend 07.30 uur bellen met telefoonnummer 0800-8101. De GGD laat weten dat het druk is aan de lijn en dat het daardoor langer kan duren voordat bellers een medewerker kunnen spreken.
Wij kregen vrijdag het bericht hierover en het duidelijke verzoek dat we dit telefoonnummer niet mochten delen. Dat was vanuit de GGD's zo meegedeeld. Wat staat er vanochtend vrolijk op TT en nos.nl? Het telefoonnummer...
 

ALenstra

Well-known member
“Hoera” en een klein sprongetje maken als er in de 93e minuut een winnende treffer wordt gescoord, Die man leeft echt nog in de jaren ‘50. Alsof je ook de Kuip stil krijgt met supporters die alleen maar fluisteren ... :LOL:
Het is of stil zijn op de tribune of helemaal niet op de tribune. Kies maar uit.
 

Joost

Well-known member
“Hoera” en een klein sprongetje maken als er in de 93e minuut een winnende treffer wordt gescoord, Die man leeft echt nog in de jaren ‘50. Alsof je ook de Kuip stil krijgt met supporters die alleen maar fluisteren ... :LOL:

Dat iedereen stil moet zijn is onmogelijk te handhaven of te verwachten. Maar ik heb me wel verbaasd dat bij Feyenoord en ADO gisteren het publiek zo dicht op elkaar zit. In ieder stadion hoor je gezang en gejuich (bij Roda werd het publiek nota bene opgejut door een paar spelers) maar nergens anders heb ik mensen op de tribune zo in groepen zien staan.
 
Bovenaan