Coronavirus 2

JFK

Well-known member
Och, helemaal niet bij nagedacht. Zuipen met twee PSV’ers.
ik ga alleen als Eef de Kip ook gaat.
 

Joost

Well-known member
In België een uitgebreide oproep zoals die inmiddels in veel landen te horen is;

 

Mario

Well-known member
Hoerentyfuskutzooi!
Ik zou dinsdag twee weken naar Duitsland gaan, woon ik gvd in een risicigebied, Zuid-Holland.
Gaat die vakantie niet door.
Godeverdommese schijt-tyfus-kutzooi!!

Staan ze dan daadwerkelijk aan de grens te controleren? Of kunnen ze aan je neus zien dat je uit Zuid of Noord Holland komt? Lijkt me toch niet te handhaven?

Toch maar die Feyenoord sticker op je auto vervangen door een PSV vlaggetje 🤪
 

Eef de Kip

Well-known member
Mochten ze controleren dan kunnen ze toch eenvoudig op je rijbewijs zien waar je vandaan komt? Ze zullen niet alles stil zetten bij de grens maar ze zullen jou er net uit pikken, dan ben je denk ik wel de pineut hoewel ik niet precies weet wat de represailles zijn.
 

JFK

Well-known member
Staan ze dan daadwerkelijk aan de grens te controleren? Of kunnen ze aan je neus zien dat je uit Zuid of Noord Holland komt? Lijkt me toch niet te handhaven?

Toch maar die Feyenoord sticker op je auto vervangen door een PSV vlaggetje 🤪
Nee, maar bij het inchecken in je hotel kunnen ze natuurlijk aan de hand van je n.a.w.-gegevens zo opzoeken dat je in Zuid-Holland woont.

en wat dat PSV vlaggetje aangaat, dat gaat natuurlijk in de fik.
 

erka

Well-known member
Dat is heel simpel. Als je nu naar Duitsland gaat moet je je ook al overal kunnen identificeren. Dat was pre-corona ook al zo.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik blijf het raar vinden dat er zulke verschillen zijn in Europa. Spitse niet mee naar Rusland gister; ook zo'n voorbeeld. Als een gebied een code krijgt, zou dat toch overal moeten gelden?
 

De Wolf

Well-known member
Ik ben voor het Britse systeem

Britten die niet in thuisquarantaine gaan als ze contact hebben gehad met iemand die besmet is met Covid-19, riskeren een boete van maximaal 10.000 pond (ruim 10.900 euro). Dat heeft premier Boris Johnson zaterdag bekendgemaakt.

De nieuwe regels gelden vanaf 28 september voor iedereen in Engeland die positief test op het coronavirus of van gezondheidswerkers heeft gehoord dat ze in contact zijn geweest met een besmettelijk persoon. ,,Mensen die ervoor kiezen de regels te negeren, krijgen te maken met aanzienlijke boetes'', zei Johnson in een verklaring.

De boetes beginnen met 1000 pond voor de eerste overtreding, oplopend tot 10.000 pond voor recidivisten en werkgevers die personeelsleden dreigen te ontslaan die in thuisisolatie gaan. Sommige werknemers met een laag inkomen die door de quarantaine inkomensverlies lijden, krijgen een uitkering van 500 pond bovenop andere voordelen zoals ziektegeld waarop ze mogelijk recht hebben.
 

ALenstra

Well-known member
Een aantal GGD's gaat geen contactonderzoek meer doen vanwege personeelsgebrek. Men verwacht van besmette mensen dat ze zelf hun contacten inlichten.
 
Bovenaan