Coronavirus 2

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zolang PES Jamel in het kwadraat uithangt, mag er ook tegengas komen.

Plexiglas in de supermarkt, zelfs een Cambuursupporter verzint dat niet.

Laten we wat weerstand opbouwen ipv smetteloos schoon te worden, wat natuurlijk nooit lukt. Bij Chelsea zit de selectie in zelf isolatie en Mason Mount gaat fijn met Rice van West Ham een balletje trappen
 

Batigoal

Well-known member
4 doden, gemiddeld 76 jaar oud. 3 waren al onderweg naar het licht in de tunnel.

Ik weet het niet hoor, dat het virus besmettelijker is dan wat we kennen, dat geloof ik wel, maar of de hysterie echt zo nodig is?

Klinkt lullig, maar mensen sterven niet zó snel. Het kan na besmetting tot een week duren voordat je de eerste verschijnselen krijgt. Daarnaast zijn mensen gemiddeld zo'n 2 weken ziek.

Het virus heeft verder een incubatietijd van 3 weken. Aangezien de eerste bekende besmettingen in ons land pas een week of 2 geleden werden vastgesteld zit je nog in het beginstadium van de verspreiding.

En er zullen nog maar dermate weinig patiënten de hele bovenstaande cyclus hebben doorlopen (en het hebben overleefd) om iets zinnigs over de impact te kunnen zeggen denk ik.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja hoor. Wacht maar tot het jouw familie betreft.

Wegkijker.

Doemdenker. Het worst case scenario is jouw ondergrens geloof ik. Er gaan voornamelijk oudere, zwakkere mensen (eerder) dood. Ga maar fijn handen wassen en plexiglas eisen, dat helpt. Mijn zoontje hoest en kan best Corona hebben. Dus? De kans dat hij dood gaat is kleiner dan de kans dat Cambuur niet promoveert.
 

erka

Well-known member
Wacht maar als het ziekenhuis vol ligt met mensen, jouw kindje wordt ziek van iets anders en dan is er geen plek. Sterker nog, je kunt niet eens meer naar de huisarts. Want dat gaat gebeuren.

Satyr snapt ook het principe van exponentiële toename niet.
 

Joost

Well-known member
Bruins heeft zojuist gezegd dat in de loop van de week mogelijk ook alle winkels (behalve supermarkten, apotheken) en OV sluiten.

Dus dan krijgen we echt dezelfde situatie als in Italië en inmiddels ook Spanje.

Ik zou zeggen,doe dat direct. Er is best draagvlak voor.

Dat is eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat hij zegt;

Bruins sluit verdere maatregelen niet uit. "Je kunt nadenken over andere winkels, of openbaar vervoer, maar zover is het nog niet."
 

erka

Well-known member
Dat is dan toch hetzelfde. Als een bestuurder iets niet uitsluit en hij roept het in het openbaar, dan weet je vrijwel zeker dat het gaat gebeuren. De vraag is alleen nog wanneer en mede afhankelijk van hoe de bevolking reageert op de huidige maatregelen.
 

Hankie

Well-known member
Dit soort reacties zijn veel schadelijker dan een virus.

Nee hoor helemaal niet, want het gaat om het gecontroleerd verspreiden van het virus. Een groot gedeelte gaat het krijgen, maar met de verschillende cijfers kan de zorg de druk niet aan.
 

Bernardo

Well-known member
Bruins heeft zojuist gezegd dat in de loop van de week mogelijk ook alle winkels (behalve supermarkten, apotheken) en OV sluiten.

Dus dan krijgen we echt dezelfde situatie als in Italië en inmiddels ook Spanje.

Ik zou zeggen,doe dat direct. Er is best draagvlak voor.

Had niet verwacht dat OV sluiten een optie zou zijn. Maar misschien wel verstandig.
 

Bernardo

Well-known member
Krijg net al mail van het werk, OV in Friesland gaat vanaf woensdag vakantie dienstregeling rijden.

In de lijst met alle opmerkingen staat ook al: De kans is reëel dat we op korte termijn nog verder moeten afschalen. We treffen hiervoor inmiddels de nodige voorbereidingen.
 

U.G.

Well-known member
Nee hoor helemaal niet, want het gaat om het gecontroleerd verspreiden van het virus. Een groot gedeelte gaat het krijgen, maar met de verschillende cijfers kan de zorg de druk niet aan.

OK, de piek van patienten zoveel mogelijk uitsmeren. Duidelijk. 1 ding alleen, als dit zo doorgaat en de economie gaat straks praktisch op slot wil ik zien waar volgend jaar het geld vandaan moet komen voor de zorg. Dit biedt wel wat leermomenten zeg , voor het risicobeheer.
 

erka

Well-known member
Bruins teruggefloten in het crisisberaad zojuist. Kun je wel zien wie er hier de baas is.

Toch lijkt mij de winkels sluiten een kwestie van dagen, geen weken.
 

De Wolf

Well-known member
Ik zou het niet onverstandig vinden om alle non food winkels te sluiten met uitzondering van drogisterijen.
 

erka

Well-known member
Dat RIVM blijft maar eigenwijs doen he. De hele wereld, inclusief de WHO en alle andere ontwikkelde landen, is zo dom als een koe en het RIVM is briljant.
 
Bovenaan