Coronavirus 2

Batigoal

Well-known member
Een deel van de patiënten in China en Japan is voor een tweede keer besmet geraakt en ziek geworden, dus die immuniteit is geen zekerheid.
 

gevegt

Well-known member
Nou, mijn analyse: de reden dat de scholen open moesten blijven was dus niet omdat kinderen het vrijwel niet konden krijgen (wat het RIVM aldoor communiceerde) maar dat ze herd-immuniteit willen opbouwen en dat het dus juist goed is als kinderen het krijgen, want ze gaan er waarschijnlijk toch niet aan dood.

Dat is dus niet waar. Het RIVM heeft constant gezegd dat kinderen het virus wel kunnen oplopen, maar minder snel en vaak ziek worden.
 

U.G.

Well-known member
Een deel van de patiënten in China en Japan is voor een tweede keer besmet geraakt en ziek geworden, dus die immuniteit is geen zekerheid.

Die mensen zijn niet voor een tweede keer besmet geraakt ze hebben delen van de uiteengevallen virus de hele tijd met zich gedragen. Dat kan je dus nog detecteren met die tests.
 

U.G.

Well-known member
Klopt. Het is makkelijk en wellicht ook wel logisch om te zeggen om maar alles plat te leggen, maar wat is de prijs die je daar de komende jaren voor moet betalen? Anderzijds, wanneer je bepaalde dingen plat legt, welke prijs moet je daar nu voor betalen? Dat zijn de afwegingen die het kabinet moet maken, terwijl het geen tijd heeft om hier onderzoek naar te doen. Dat langetermijndenken mis ik bij veel mensen.

Het is een capaciteitsprobleem en ik mis wel meer bij veel mensen, maar goed, dit was iig een goeie speech van Rutte. Y'all stay cool en volg de deskundigen, ze kunnen achteraf mss foute beslissingen nemen maar het zijn wel de aangewezen mensen om die te nemen.
 

Atreides

Well-known member
Het is een capaciteitsprobleem en ik mis wel meer bij veel mensen, maar goed, dit was iig een goeie speech van Rutte. Y'all stay cool en volg de deskundigen, ze kunnen achteraf mss foute beslissingen nemen maar het zijn wel de aangewezen mensen om die te nemen.

Inderdaad een goede speech. Het belangrijkste is denk ik dat ze de 'curve wat platter maken' waardoor er niet tienduizenden zwakkere broeders het zonder IC-zorg moeten doen (wat een vrijwel doodvonnis zal zijn).

Die kudde immuniteit is de meest discutabele ik vraag me af of je niet moet gokken op medicijn of vaccinatie. Het is in elk geval te hopen dat het Corona-virus daadwerkelijk gevoelig is voor de zomer warmte, dan kopen we straks in elk geval wat tijd.
 

JMD

Well-known member
Die kudde immuniteit is de meest discutabele ik vraag me af of je niet moet gokken op medicijn of vaccinatie. Het is in elk geval te hopen dat het Corona-virus daadwerkelijk gevoelig is voor de zomer warmte, dan kopen we straks in elk geval wat tijd.

Een flinke hoeveelheid informatie onder elkaar over de gevaren van 'herd immunity', geschreven door experts
https://threadreaderapp.com/thread/1238876494090379264.html
(afgelopen zaterdag onder elkaar gezet toen alleen het VK nog die strategie gebruikte)
 

JMD

Well-known member
Frankrijk overigens totaal in lockdown, in Duitsland sluiten de winkels (op belangrijke winkels na), restaurants alleen van 6.00 tot 18.00 open.
 

Atreides

Well-known member
Een flinke hoeveelheid informatie onder elkaar over de gevaren van 'herd immunity', geschreven door experts
https://threadreaderapp.com/thread/1238876494090379264.html
(afgelopen zaterdag onder elkaar gezet toen alleen het VK nog die strategie gebruikte)

Dank voor de inmput. Had inderdaad de vrij forse kritiek op Bojo gelezen.

Als econoom maak ik me ernstig zorgen over het aanbod uitval die nu gaat uitvallen. Na zoveel jaren van hoog conjunctuur is het nu wachten op een recessie. De belangrijkste vraag is hoe erg de recessie gaat zijn. Alles inzetten op gezondheid lijkt te kostbaar.

N.B. I het enige waar ik van voorovertuigd ben is het flattening van de curce:
VA+Corona+Cases+-+Curve.png

N.B. II overigens laat Merkel weten dat 60% /70% van de Duitse bevolking ook geïnfecteerd gaat worden.
 

JMD

Well-known member
N.B. I het enige waar ik van voorovertuigd ben is het flattening van de curce:
Ik ook ja. Maar dan zit je dus (door het 'flatten' van de curve (wat logisch is)) idd aan de maanden waar Rutte het over heeft/had.
Dan zeg je dus bijna al dat restaurants e.d. maanden dicht zijn, scholen voor de zomer niet meer 'echt' open gaan enz.
Dat gaat idd een flinke aanslag op de economie geven. Ook van de overheid, want die (terecht) steunpakketten moeten toch ergens vandaan komen.
 

JMD

Well-known member
N.B. II overigens laat Merkel weten dat 60% /70% van de Duitse bevolking ook geïnfecteerd gaat worden.
Maar dat is normaal in een 'winter' natuurlijk ook al zo met griep enz.. Alleen zijn daar medicijnen en vaccinaties voor...
 

gevegt

Well-known member
Maar dat is normaal in een 'winter' natuurlijk ook al zo met griep enz.. Alleen zijn daar medicijnen en vaccinaties voor...

Klopt niet helemaal. Bijna elke winter is er ook een nieuw of gemuteerd virus waar geen vaccin voor is.
 
Bovenaan