Nou, mijn analyse: de reden dat de scholen open moesten blijven was dus niet omdat kinderen het vrijwel niet konden krijgen (wat het RIVM aldoor communiceerde) maar dat ze herd-immuniteit willen opbouwen en dat het dus juist goed is als kinderen het krijgen, want ze gaan er waarschijnlijk toch niet aan dood.
Groepsimmuniteit opbouwen, dat gaat maanden duren en waarschijnlijk nog langer.
Een deel van de patiënten in China en Japan is voor een tweede keer besmet geraakt en ziek geworden, dus die immuniteit is geen zekerheid.
Klopt. Het is makkelijk en wellicht ook wel logisch om te zeggen om maar alles plat te leggen, maar wat is de prijs die je daar de komende jaren voor moet betalen? Anderzijds, wanneer je bepaalde dingen plat legt, welke prijs moet je daar nu voor betalen? Dat zijn de afwegingen die het kabinet moet maken, terwijl het geen tijd heeft om hier onderzoek naar te doen. Dat langetermijndenken mis ik bij veel mensen.
Dat is dus niet waar. Het RIVM heeft constant gezegd dat kinderen het virus wel kunnen oplopen, maar minder snel en vaak ziek worden.
Nee hoor.
Nee hoor.
Het is een capaciteitsprobleem en ik mis wel meer bij veel mensen, maar goed, dit was iig een goeie speech van Rutte. Y'all stay cool en volg de deskundigen, ze kunnen achteraf mss foute beslissingen nemen maar het zijn wel de aangewezen mensen om die te nemen.
Over die warmte-effecten hoor je niemand meer.
Die kudde immuniteit is de meest discutabele ik vraag me af of je niet moet gokken op medicijn of vaccinatie. Het is in elk geval te hopen dat het Corona-virus daadwerkelijk gevoelig is voor de zomer warmte, dan kopen we straks in elk geval wat tijd.
Een flinke hoeveelheid informatie onder elkaar over de gevaren van 'herd immunity', geschreven door experts
https://threadreaderapp.com/thread/1238876494090379264.html
(afgelopen zaterdag onder elkaar gezet toen alleen het VK nog die strategie gebruikte)
Ik ook ja. Maar dan zit je dus (door het 'flatten' van de curve (wat logisch is)) idd aan de maanden waar Rutte het over heeft/had.N.B. I het enige waar ik van voorovertuigd ben is het flattening van de curce:
Maar dat is normaal in een 'winter' natuurlijk ook al zo met griep enz.. Alleen zijn daar medicijnen en vaccinaties voor...N.B. II overigens laat Merkel weten dat 60% /70% van de Duitse bevolking ook geïnfecteerd gaat worden.
En nog een van een professor van Harvard of Herd immunity
https://www.theguardian.com/comment...st-britain-herd-immunity-coronavirus-covid-19
Maar dat is normaal in een 'winter' natuurlijk ook al zo met griep enz.. Alleen zijn daar medicijnen en vaccinaties voor...
Frankrijk overigens totaal in lockdown, in Duitsland sluiten de winkels (op belangrijke winkels na), restaurants alleen van 6.00 tot 18.00 open.