Coronavirus 2

Abubakari

Well-known member
De hele wereld, inclusief de WHO en alle andere ontwikkelde landen, is zo dom als een koe en erka is briljant.
 

Abubakari

Well-known member
Eindelijk de waarheid!

Je weet alles beter, of het nou over waterpolo, klimaat, politiek of een pandemie gaat, iedereen is dom en jij weet het beter en weet hoe het wel moet. Dat is best knap natuurlijk, al deel je die eigenschap met een aantal anderen op dit forum. Maar neem dan een keer je verantwoordelijk ipv op een slecht bezocht forum je wijsheid te verspreiden. En doe iets goeds met al die wijsheid.
 

erka

Well-known member
Je weet alles beter, of het nou over waterpolo, klimaat, politiek of een pandemie gaat, iedereen is dom en jij weet het beter en weet hoe het wel moet. Dat is best knap natuurlijk, al deel je die eigenschap met een aantal anderen op dit forum. Maar neem dan een keer je verantwoordelijk ipv op een slecht bezocht forum je wijsheid te verspreiden. En doe iets goeds met al die wijsheid.

Dat zal ik doen, wijze man.

Overigens weet ik van klimaat en politiek echt wel e.e.a. en is de rest gewoon een mening.

edit: je bent de NOS en Ron Jans nog vergeten.
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Ik pleit ervoor om voor de provincie Brabant, Limburg, Betuwe en de Randstad het reisadvies code rood in te stellen. Niemand mag meer zonder geldige reden zijn gemeente meer in of uit.
Alle winkels die niet eerste levensbehoefte verkopen gaan dicht en je mag alleen nog maar in je eentje winkelen.
Er geld een samenscholingsverbod van meer dan 4 personen tegelijk
NPO 3 wordt ingesteld als onderwijzende zender voor de jeugd.
 

Maasveld

Well-known member
OK, de piek van patienten zoveel mogelijk uitsmeren. Duidelijk. 1 ding alleen, als dit zo doorgaat en de economie gaat straks praktisch op slot wil ik zien waar volgend jaar het geld vandaan moet komen voor de zorg. Dit biedt wel wat leermomenten zeg , voor het risicobeheer.

Klopt. Het is makkelijk en wellicht ook wel logisch om te zeggen om maar alles plat te leggen, maar wat is de prijs die je daar de komende jaren voor moet betalen? Anderzijds, wanneer je bepaalde dingen plat legt, welke prijs moet je daar nu voor betalen? Dat zijn de afwegingen die het kabinet moet maken, terwijl het geen tijd heeft om hier onderzoek naar te doen. Dat langetermijndenken mis ik bij veel mensen.
 

erka

Well-known member
Ondertussen kan Abu gewoon weer zijn wiet ophalen en kan ik weer naar de Chinees, lees ik.
 

Abubakari

Well-known member
Ondertussen kan Abu gewoon weer zijn wiet ophalen en kan ik weer naar de Chinees, lees ik.

Ik blow al 7 jaar niet meer. Rook ook al 13 jaar geen gewone shag meer.

Maar ik was serieus, waarom blijf je altijd aan de zijlijn staan te roepen hoe het moet, loop je je te ergeren ipv je verantwoordelijkheid te nemen als je zo goed weet hoe het wel moet?
Ik weet het niet, ben ik eerlijk in. Ik herken meer in wat Maasveld hierboven zegt, je moet bepaalde afwegingen maken en continu kiezen uit twee kwaden, kan me voorstellen dat dat niet altijd zo simpel is als jij het wel eens voor doet komen.
 

Batigoal

Well-known member
Wow herd immunity. Dat was volgens de deskundigen een van de meest riskante en totaal niet bewezen strategieën. Opvallende keuze.
 

erka

Well-known member
Ik mag er natuurlijk niks van vinden, want anders moet ik zelf maar Rutte worden.

Desondanks vond ik het wel een goede toespraak waarin hij eindelijk eens duidelijk en open uitlegt hoe het kabinet handelt, in plaats van dat gestuntel en die onduidelijkheid van de laatste dagen. Groepsimmuniteit dus. Gaan ze niet volhouden de komende weken met honderden doden op komst maar toch leuk geprobeerd.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Groepsimmuniteit opbouwen, dat gaat maanden duren en waarschijnlijk nog langer.
 

De Wolf

Well-known member
Zolang het virus niet te behandelen is heb je te maken met een ongecontroleerd projectiel. Waarom nemen we deze maatregelen. We willen dat het virus zich zo weinig mogelijk gaat verspreiden. We kunnen het veel beter over een jaar krijgen omdat er dan misschien wel een vaccin is waardoor er niet zo veel slachtoffers vallen. Ik vind het bijvoorbeeld ook niet leuk dat de horeca zijn deur heeft moeten sluiten maar ik vrees dat het kabinet dit vooral heeft gedaan omdat mensen gewoon de polonaise liepen in de kroeg en omdat de Belgen naar ons land gingen omdat ze daar wel samen een biertje konden drinken.

Wat dat betreft ben ik het wel met Rutte eens dat we het met 17 miljoen mensen moeten doen en niet met 15 miljoen en die andere 2 miljoen kan maar doen wat ze leuk vinden want dan hebben we binnen een paar weken Italiaanse taferelen.
 

Jacco

Well-known member
Uit: https://www.twentefans.nl/nieuws/ho...t-we-de-landelijke-competities-weer-opstarten


De Europese voetbalfederatie houdt dinsdag een crisisoverleg. "We zitten met alle aangesloten leagues in een appgroep, we hebben actief contact met elkaar. En ook met Jacco. European Leagues vertegenwoordigt onze stem in de vergadering van de UEFA, de KNVB doet dat vanuit bondsperspectief namens het Nederlandse voetbal. En in de ECA zitten ook Nederlandse clubs", aldus Manders in gesprek met het Algemeen Dagblad."

Ik weet van niets.
 

erka

Well-known member
Nou, mijn analyse: de reden dat de scholen open moesten blijven was dus niet omdat kinderen het vrijwel niet konden krijgen (wat het RIVM aldoor communiceerde) maar dat ze herd-immuniteit willen opbouwen en dat het dus juist goed is als kinderen het krijgen, want ze gaan er waarschijnlijk toch niet aan dood.
 

erka

Well-known member
Groepsimmuniteit opbouwen, dat gaat maanden duren en waarschijnlijk nog langer.

Yup en met de huidige curve is het rond 21 maart hetzelfde bij ons als in Italië. Dat is geen opvatting, dat kun je gewoon uitrekenen. En dan eens kijken hoe groot de maatschappelijke druk dan wordt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nou, mijn analyse: de reden dat de scholen open moesten blijven was dus niet omdat kinderen het vrijwel niet konden krijgen (wat het RIVM aldoor communiceerde) maar dat ze herd-immuniteit willen opbouwen en dat het dus juist goed is als kinderen het krijgen, want ze gaan er waarschijnlijk toch niet aan dood.

Dat dacht ik inderdaad ook tijdens die toespraak.
 
Bovenaan