Coronavirus 2

PES5

Administrator
Forumleiding
De KNVB adviseert om ook alle trainingscomplexen te sluiten en dus niet meer te trainen. Ze geeft aan rekening te houden met een 'opstartfase' van trainingen als men weer mag trainen. Dus dan starten de competities niet voor eind april.... Dit ga je nooit af krijgen.

Tuurlijk wel. 9 weken voor de duels. Makje.
 

erka

Well-known member
Stop nou eens met zeuren over competities en hoe ze het af moeten krijgen of hoe het afgewerkt moet worden.

Ja, dat is denk ik momenteel wel het allerlaatste waar de getroffen landen zich druk om maken met duizenden doden in aantocht.
 

Bonehead

Well-known member
De contactmomenten zijn wel een stuk minder. Daarnaast denk ik dat door deze maatregelen het bewustzijn weer een stuk groter is geworden.

Dat laatste wil ik wel geloven. Dat eerste heb ik ernstige twijfels over. Ik denk dan ook niet dat deze maatregelen alleen heel veel invloed hebben op de verspreiding van het virus. En ik denk dat er nog vele mensen ziek gaan worden.

Ik sprak mijn nichtje die op een kinderopvang werkt. Ouders mogen tot morgenvroeg 07:30 aangeven of ze een zgn vitaal beroep hebben. Op welke manier dat ze dat willen toetsen weet niemand. Zelf moet ze morgen ook om half acht beginnen. Onzekerheid alom.

Ik was vrijdag vrij en ik ben benieuwd welke chaos ik morgen aantref in het ziekenhuis. Er waren vorige week al problemen met goederen en vanaf morgen gaan niet alle geplande operaties door. Het scheelt dat we een nieuwe IC afdeling hebben met een flinke overcapaciteit. Daar kunnen we nog even op vooruit. Maar als er 1 schakeltje mist heeft dat direct gevolg voor het totale proces.
 

Makanaky

Well-known member
Er is een lijst uitgegeven door de Rijksoverheid waarop de vitale beroepen staan. Daar hadden Bruins en Slob het iig over.
 

JMD

Well-known member
Kwam dit op twitter tegen:
Cruciale beroepen o.a.;
Zorg: zwaar op bezuinigd
Politie: zwaar op bezuinigd
Defensie: 20% vacatures, budget 40% te laag
Leraren: zwaar op bezuinigd, personeelstekort
OV: op bezuinigd
Media: moet zwaar bezuinigen

Zullen we afspreken dat we cruciale beroepen, cruciaal financieren?


Laten we hopen dat als dit allemaal achter de rug is (en ja, dat kan idd nog wel een tijd duren) dat dan een eventueel volgend kabinet bovenstaande zaken terugdraait en zich dan nog steeds realiseert wat nou échte cruciale beroepen zijn die het land draaiende houden en daar dus bij CAO-rondes rekening mee houdt.
 

Susa

New member
De meeste mensen werken vanaf morgen thuis denk ik, ook gezien al de kinderen die nu thuis wat moeten gaan doen..
 

Maasveld

Well-known member
Dat laatste wil ik wel geloven. Dat eerste heb ik ernstige twijfels over. Ik denk dan ook niet dat deze maatregelen alleen heel veel invloed hebben op de verspreiding van het virus. En ik denk dat er nog vele mensen ziek gaan worden.

Het 1ste is een gevolg van het 2de. Ik denk dat je door deze maatregelen een hele grote groep mensen de ernst van de situatie hebt laten inzien. Waar ze deze week nog een zo normaal mogelijk leven hebben geleid, zullen ze nu vrijwel enkel nog voor het broodnodige de deur uitgaan. Ergo, minder contactmomenten. Uiteraard zullen er nog velen ziek gaan worden, maar wel een stuk minder dan wanneer je niets zou hebben gedaan.
 

Atreides

Well-known member
Kwam dit op twitter tegen:
Cruciale beroepen o.a.;
Zorg: zwaar op bezuinigd
Politie: zwaar op bezuinigd
Defensie: 20% vacatures, budget 40% te laag
Leraren: zwaar op bezuinigd, personeelstekort
OV: op bezuinigd
Media: moet zwaar bezuinigen

Zullen we afspreken dat we cruciale beroepen, cruciaal financieren?


Laten we hopen dat als dit allemaal achter de rug is (en ja, dat kan idd nog wel een tijd duren) dat dan een eventueel volgend kabinet bovenstaande zaken terugdraait en zich dan nog steeds realiseert wat nou échte cruciale beroepen zijn die het land draaiende houden en daar dus bij CAO-rondes rekening mee houdt.

Iets meer dan de helft van de rijksbegroting gaat naar bovenstaande sectoren. Waarbij Nederland bijna 50% van het BNP via de rijksoverheid uitgeeft.

Het is kortom minder ongunstig dan dat je misschien zou verwachten.
 

De Wolf

Well-known member
Ik moest net voor mijn werk een headset bestellen. Dat is het nieuwe toiletpapier. Bij Coolblue betaal je geloof ik nu voor de goedkoopste iets van 90 euro. Zelfs voor Xbox zijn die dingen uitverkocht. Gelukkig een ander adresje ontdekt die nog niet overspoeld is door (domme) hamsters. Een of andere webwinkel waar André van Duijn wat reclamewerk voor heeft gedaan.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
4 doden, gemiddeld 76 jaar oud. 3 waren al onderweg naar het licht in de tunnel.

Ik weet het niet hoor, dat het virus besmettelijker is dan wat we kennen, dat geloof ik wel, maar of de hysterie echt zo nodig is?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Topje van de ijsberg.

Zolang artsen tegen mensen zeggen die een hele nacht bij een inmiddels overleden patiënt hebben gezeten, dat ze kunnen gaan en staan waar ze willen, gaat het straks nog helemaal los.

Gelukkig zijn die mensen zelf verstandig en gaan ze thuis in quarantaine, maar nog kijken naar het netwerk doen ze niet meer en testen doen ze al helemaal amper. Hoeveel van die tests zijn er eigenlijk?

En waarom zit er nog geen plexiglas tussen kassamedewerkers en klanten en staat men nog hutje mutje in de rij? Preventief temperaturen bij supermarkten en mensen met verhoging wegsturen? Winkels die niet voorzien in primaire levensbehoeften sluiten?

Dit gaat zo'n ongelooflijke ramp worden de komende weken.
 

erka

Well-known member
Bruins heeft zojuist gezegd dat in de loop van de week mogelijk ook alle winkels (behalve supermarkten, apotheken) en OV sluiten.

Dus dan krijgen we echt dezelfde situatie als in Italië en inmiddels ook Spanje.

Ik zou zeggen,doe dat direct. Er is best draagvlak voor.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Topje van de ijsberg.

Zolang artsen tegen mensen zeggen die een hele nacht bij een inmiddels overleden patiënt hebben gezeten, dat ze kunnen gaan en staan waar ze willen, gaat het straks nog helemaal los.

Gelukkig zijn die mensen zelf verstandig en gaan ze thuis in quarantaine, maar nog kijken naar het netwerk doen ze niet meer en testen doen ze al helemaal amper. Hoeveel van die tests zijn er eigenlijk?

En waarom zit er nog geen plexiglas tussen kassamedewerkers en klanten en staat men nog hutje mutje in de rij? Preventief temperaturen bij supermarkten en mensen met verhoging wegsturen? Winkels die niet voorzien in primaire levensbehoeften sluiten?

Dit gaat zo'n ongelooflijke ramp worden de komende weken.

Dit soort reacties zijn veel schadelijker dan een virus.
 
Bovenaan