Coronavirus 2

PES5

Administrator
Forumleiding
Groepsimmuniteit opbouwen, dat gaat maanden duren en waarschijnlijk nog langer.

Groepsimmuniteit willen en dan volop Carnaval vieren op het moment dat er vanuit China al forse waarschuwingen kwamen en afgelopen week na advies om thuis te werken, tot en met gister nog volle kroegen en restaurants.

En ondertussen personeel in de zorg, winkels, op scholen en bij hulpdiensten aan een risico onderwerpen.

Ik heb daar moeite mee.
 

erka

Well-known member
Blijven dus nog best veel winkelsoorten wel open in Duitsland en dat die restaurants overdag open blijven snap ik ergens niet.

O nee, dat laatste mag ik natuurlijk niet zeggen, ik heb daar geen verstand van.
 

gevegt

Well-known member
Blijven dus nog best veel winkelsoorten wel open in Duitsland en dat die restaurants overdag open blijven snap ik ergens niet.
Het zal met het economisch belang te maken hebben.
Zoals in elk land maakt de politiek afwegingen.
 

gevegt

Well-known member
Ik kijk nu naar Op 1 en zie Ab die heel goed uitlegt hoe het allemaal werkt. Wel mis ik zijn kekke leren hesje.
 

Atreides

Well-known member
Ik ook ja. Maar dan zit je dus (door het 'flatten' van de curve (wat logisch is)) idd aan de maanden waar Rutte het over heeft/had.
Dan zeg je dus bijna al dat restaurants e.d. maanden dicht zijn, scholen voor de zomer niet meer 'echt' open gaan enz.

Ik heb nog even op Twitter gekeken (bij gerespecteerde bronnen) en hoewel ik denk dat Rutte gelijk heeft dat er uiteindelijk groepsimmuniteit zal moeten komen ben ik bang dat de huidige koers mogelijk tien- tot honderdduizenden extra doden tot gevolg kan hebben.

Overigens vraag ik me wel af hoeveel extra maatregelen er nog te nemen zijn voordat je op een totale lockdown zit. Scholen dicht, thuiswerken waar het kan, kroegen e.d. dicht.

Dat gaat idd een flinke aanslag op de economie geven. Ook van de overheid, want die (terecht) steunpakketten moeten toch ergens vandaan komen.

Inderdaad. Die steunpakketen zijn overigens niet alleen moreel terecht, ze zijn ook simpelweg gewoon nodig (vergelijk het stutten van de banken in 2008). Het niet verlenen van steun is (op de lange termijn) nog veel duurder.


N.B. II overigens laat Merkel weten dat 60% /70% van de Duitse bevolking ook geïnfecteerd gaat worden.

Waarom ik ook afvraag of de uitzing methode niet beter is. Er zijn nu al geloof ik > 20 bedrijven vrij ver met een medicijn of vaccin. Grootste probleem is dat je voor een medicijn minimaal een half jaar nodig hebt en voor een vaccin minimaal 1,5 jaar.

Met een medicijn (maar + 6 maand) zit je zo rond september/ktober met een medicijn waardoor (als het allemaal meezit) de zomer de verspreiding ernstig heeft gesaboteerd.


Klopt niet helemaal. Bijna elke winter is er ook een nieuw of gemuteerd virus waar geen vaccin voor is.

Zoals ik het begrijp is het griepvirus controleerbaar omdat men vaak al 'iets vergelijkbaars' heeft gehad. Dan hoeft het imuumsysteem niet de hele code uit te pluizen maar nog maar de laatste 30% ofzo.

Je ziet eigenlijk ook al dat alle 'vergaande' onderzoeken gebaseerd zijn op het kopieren van resultaten van andere corona virussen (zoals Sars).
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Overigens vraag ik me wel af hoeveel extra maatregelen er nog te nemen zijn voordat je op een totale lockdown zit. Scholen dicht, thuiswerken waar het kan, kroegen e.d. dicht.

Overige winkels die geen 1ste levensbehoefte leveren dicht, maximum aantal mensen in supermarkten binnen laten, thuiswerken verplichten (op vitale beroepen na), alleen naar buiten wanneer je een geldige reden hebt, er zijn nog genoeg dingen mogelijk.
 

Batigoal

Well-known member
In Frankrijk mag je alleen nog over straat om boodschappen of medicijnen te halen of als je werkt in vitale sector en je moet een formulier bij je hebben als je de deur uit gaat. Wat is er op tegen om dat hier te doen?
 

Atreides

Well-known member
En wat noem jij de 'uitzing methode', die van Rutte of van Merkel/Macron?

In elk geval niet die van Rutte. Dus eerder Macron of Merkel.

Overige winkels die geen 1ste levensbehoefte leveren dicht, maximum aantal mensen in supermarkten binnen laten, thuiswerken verplichten (op vitale beroepen na), alleen naar buiten wanneer je een geldige reden hebt, er zijn nog genoeg dingen mogelijk.

Als je dat allemaal toepast zit je in een lockdown.

Vandaar mijn opmerking dat we al vrij dicht bij een lockdown zitten.

Waarbij het sluiten van de overige winkels (m.u.v. postorder e.d.) dan verplicht thuis te laten werken (het thuiswerken wordt nu al wijdverspreid opgepakt).

In Frankrijk mag je alleen nog over straat om boodschappen of medicijnen te halen of als je werkt in vitale sector en je moet een formulier bij je hebben als je de deur uit gaat. Wat is er op tegen om dat hier te doen?

M.i. is het naar buiten kunnen gaan voor een wandeling e.d. toch wel iets wat als laatste moet sneuvelen. Al kan ik me voorstellen dat je daar in het westen des lands een stuk eerder mee begint.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat er snel een werkend vaccin ontwikkeld wordt, lijkt onze enige hoop dat deze situatie niet uitdraait op een totale catastrofe.
 

De Wolf

Well-known member
Morten Thorsby is ook besmet met Corona. Hij heeft afgelopen zomer de overstap gemaakt van Heerenveen naar Sampdoria.
 
Bovenaan