Coronavirus 2

JMD

Well-known member
292 nieuwe besmettingen en 19 doden.

Dat gaat hard :werder:

Dat zal ook nog wel even zo stijgend doorgaan, we zitten nog in het 'up' gedeelte van de curve. En de resultaten van de genomen maatregelen zie je pas na een week ofzo.
 

U.G.

Well-known member
Dat staat in het artikel.

Ik lees er dus in vaak handen wassen, geen grote groepsbijeenkomsten, thuiswerken zo veel mogelijk stimuleren, geen handen schudden...wel of niet scholen sluiten. Thats it. Volgens mij kan Nederland dit allemaal afvinken, en legt bovendien als bonus de horeca plat.

Het is een gecontroleerd herd-immunity wat Nederland doet :D
 

zwammy

Well-known member
In Frankrijk mag je alleen nog over straat om boodschappen of medicijnen te halen of als je werkt in vitale sector en je moet een formulier bij je hebben als je de deur uit gaat. Wat is er op tegen om dat hier te doen?

Nederland loopt er altijd een beetje achteraan. Dat zal in het weekend hier ook gaan gebeuren. Dan hebben de wijze heren al bedacht dat wat er in de rest van de wereld gebeurt ook hier gaat gebeuren. In de complexe zorg al flinke aanpassingen om besmettingen tegen te gaan dus die pakken het wel goed op.
 

erka

Well-known member
Gisteren nog talloze spelende kinderen op straat hier. Vandaag echt niemand. Het wordt steeds serieuzer genomen gelukkig.
 

De Wolf

Well-known member
Dat zal ook nog wel even zo stijgend doorgaan, we zitten nog in het 'up' gedeelte van de curve. En de resultaten van de genomen maatregelen zie je pas na een week ofzo.

Ik denk dat de curve gaat afzwakken. In principe komen alleen ouderen, mensen met een zwakke gezondheid of mensen die opgenomen worden nog voor aanmerking voor een test.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Uiteraard is dit ook weer een mooie gelegenheid voor de complotfiguren om onder hun steen vandaan te kruipen. Ik heb reeds de eerste al van mijn FB-tijdlijn verwijderd.
 

Joost

Well-known member
Dat zal ook nog wel even zo stijgend doorgaan, we zitten nog in het 'up' gedeelte van de curve. En de resultaten van de genomen maatregelen zie je pas na een week ofzo.

Eigenlijk valt het me nog wel mee. Het aantal nieuwe opnames is vrijwel gelijk aan gisteren.
 

zwammy

Well-known member
Uiteraard is dit ook weer een mooie gelegenheid voor de complotfiguren om onder hun steen vandaan te kruipen. Ik heb reeds de eerste al van mijn FB-tijdlijn verwijderd.

Ik las dat het vooral vervelend was dat het alleen maar witte mannen waren die zeiden wat er moest gebeuren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik las dat het vooral vervelend was dat het alleen maar witte mannen waren die zeiden wat er moest gebeuren.

Die las ik inderdaad ook. Absurde dingen. Wat dat betreft ben ik wel blij dat die toespraak van Rutte bij de grote meerderheid wel goed is gevallen. Lijkt me goed dat we dit met elkaar proberen op te lossen, in plaats van de gebruikelijke zinloze strijdjes te blijven voeren.
 

gevegt

Well-known member
Ik denk dat de curve gaat afzwakken. In principe komen alleen ouderen, mensen met een zwakke gezondheid of mensen die opgenomen worden nog voor aanmerking voor een test.

Plaats die linkjes eens. Ik wil ook weleens lachen in deze barre tijden.
 

Eef de Kip

Well-known member
Uiteraard is dit ook weer een mooie gelegenheid voor de complotfiguren om onder hun steen vandaan te kruipen. Ik heb reeds de eerste al van mijn FB-tijdlijn verwijderd.

Oranjefan kom er maar in.

Overigens las ik er een week of 2 geleden al eentje hoor. IK weet alleen niet meer of de VS of China hier achter zat.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Oranjefan kom er maar in.

Overigens las ik er een week of 2 geleden al eentje hoor. IK weet alleen niet meer of de VS of China hier achter zat.

Mja ik heb er ook al meer gezien. Maar ik heb vanmiddag een berichtje op FB gezet dat het oké is om bang en onzeker te zijn in dit soort tijden en dat we een beetje moeten zorgen voor elkaar. Komt er eentje met een heel verhaal dat we de media niet moeten geloven en dat deze hele crisis een politieke keuze is geweest. Ja daar zit ik dan even niet op te wachten.
 
Bovenaan