Coronavirus 2

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik heb de teugels al wat eerder laten vieren.

Met pasen bij (schoon) ouders geweest, in de buitenlucht. In de weken erna ook al wat dingen weer gedaan. Bv weer naar een vriend toe gegaan om samen online te pokeren, werk is gewoon doorgegaan met de nodige maatregelen en aanpassingen en zo is er week bij week wel wat bij gekomen.

Hier in het Noorden is er ook gewoon weinig meer aan de hand, en met de kennis dat er in de buitenlucht zo goed als niets kan gebeuren kan je daar al weer aardig wat doen.
Hemelvaart heerlijk met de schoonfamilie aan het water gezeten, bij hun boerderij kinderen aan het zwemmen en in de avond bbq.

Zondag met vrienden bbq, biertje erbij.

Word weer een leuk weekend als het weer een beetje mee zit.

JMD zei:
Hier idd ook al wat langer, maar wel binnen de 'grenzen'.

Heb mijn ouders sowieso continu elke week bezocht de afgelopen maanden. Maar goed, die zagen ook praktisch niemand en we hielden bijna continu afstand.

Vorige week ging ik op kraamvisite, en ik verwachtte dat dat raamvisite zou zijn, maar dat werd dus echt kraamvisite binnen. Wel op 1,5 meter en de baby (terecht) niet in mijn armen kunnen houden. Er kwamen nog meer mensen langs, maar dat kon perfect op 1,5 meter.


Mijn hotel in Duitsland waar ik mid juli naartoe ga is inmiddels weer open en Duitsland lijkt de grenzen per mid juni open te stellen voor vakantie gangers, dus de kans dat ik 'gewoon' op vakantie kan wordt steeds groter.

In Duitsland zijn de regels van 'social distancing' verlengd tot 29 juni, en daarna lijken ze afgeschaft te worden. Wel wordt dan direct contact (handen schudden) nog afgeraden. Ben benieuwd hoe lang Nederland die 1,5 meter daarna nog volhoudt.


Gisteren bij Op1 zei Ab Osterhaus zo ongeveer hetzelfde wat De Hond al wekenlang zegt. Ben benieuwd wanneer de virologen ook gaan zeggen dat die 1,5 meter helemaal niet nodig is, zeker buiten en dat je binnen vooral goed moet ventileren.
En let op: ik verwijt die virologen enz niks, want we varen idd in de mist (zoals Rutte het mooi zei), maar het is dan wel mooi dat als er onderzoeken komen uit het buitenland van topexperts dat men daar dan ook naar luistert ipv te zeggen: 'Maurice de Hond brengt dit onder de aandacht, die is geen viroloog, dus doen we er niks mee'... Ik vond hetgeen een Duitse politicus begin van de maand zei wel mooi: 'we moeten waarschijnlijk vaak om vergiffenis vragen'. Er wordt nu beleid gemaakt terwijl we niet alles weten, dus doe je soms dingen die niet kloppen (maar die je eerder niet wist). Dan is het dus vaak 'vergeving vragen' idd als iets toch niet blijkt te gaan zoals verwacht. Niks mis mee. Maar het doorlopen de verkeerde straat in terwijl je weet dat het de verkeerde straat is, dat vind ik wel vreemd.

Ja precies, volgens mij moet dat ook allemaal wel kunnen. Hier in Hellevoet hebben we al weken geen nieuwe besmettingen meer. En ik check ook altijd wel even of de mensen die ik ga zien geen klachten hebben. Maar uiteindelijk kun je denk ik wel concluderen dat het virus fors terrein aan het verliezen is. Zelfs na al die schrikbeelden van volle stranden en dergelijke is de verwachte nieuwe piek uitgebleven. Sterker nog, we zitten nu qua IC-patienten zelfs onder het aantal voor Corona.

Ik heb er geen moeite mee om me weer opnieuw wat meer te isoleren, mocht het toch allemaal weer aantrekken. Maar zoals het er nu voorstaat maak ik me weinig zorgen. Ik ben over het algemeen genomen erg blij hoe de regering is omgegaan met het virus hier. Enkel in het begin vond ik het te laconiek, maar daarna heb ik alle maatregelen prima kunnen begrijpen. Prima dat we in de eerste weken bijna in totale lockdown gingen. En prima dat nu stap voor stap de maatregelen versoepeld worden. De communicatie hieromtrent werd ook gaandeweg steeds beter, wat bij mij ook voor meer vertrouwen zorgt.
 

gevegt

Well-known member
Ik merk wel dat de dalende cijfers echt iets met me doen. Ik durf weer plannen te maken ook. M'n werkreis naar New York van vorige maand is verplaatst naar november. En ik krijg wel steeds meer het idee dat die gewoon door kan gaan. En ik heb vandaag ook een midweek naar de Veluwe geboekt met mijn vriendin voor eind juni. Ik laat ook weer vrienden langskomen in m'n huis. Zijn allemaal dingen die ik een maand geleden echt niet voor mogelijk had gehouden.

En nu maar hopen dat we niet ineens in een volgende grote uitbraak komen...

Neem een extra jas mee en wat dollars. Dan maar hopen op een tweede uitbraak, dan kun je lekker drie maand toeren door de VS!:duim:
 

gevegt

Well-known member
Ja precies, volgens mij moet dat ook allemaal wel kunnen. Hier in Hellevoet hebben we al weken geen nieuwe besmettingen meer. En ik check ook altijd wel even of de mensen die ik ga zien geen klachten hebben. Maar uiteindelijk kun je denk ik wel concluderen dat het virus fors terrein aan het verliezen is. Zelfs na al die schrikbeelden van volle stranden en dergelijke is de verwachte nieuwe piek uitgebleven. Sterker nog, we zitten nu qua IC-patienten zelfs onder het aantal voor Corona.

Ik heb er geen moeite mee om me weer opnieuw wat meer te isoleren, mocht het toch allemaal weer aantrekken. Maar zoals het er nu voorstaat maak ik me weinig zorgen. Ik ben over het algemeen genomen erg blij hoe de regering is omgegaan met het virus hier. Enkel in het begin vond ik het te laconiek, maar daarna heb ik alle maatregelen prima kunnen begrijpen. Prima dat we in de eerste weken bijna in totale lockdown gingen. En prima dat nu stap voor stap de maatregelen versoepeld worden. De communicatie hieromtrent werd ook gaandeweg steeds beter, wat bij mij ook voor meer vertrouwen zorgt.

Net als SM speel je je eigen deskundige en lapt de regels aan je laars.
 

De Wolf

Well-known member
Volgens het RIVM is ventilatie geen issue :confused: [h=3]Wordt het nieuwe coronavirus via de lucht verspreid?[/h]
Het nieuwe coronavirus verspreidt zich vooral via de grotere druppeltjes die niet lang in de lucht blijven hangen en die zich normaal gesproken niet over grotere afstand verspreiden.
Er is geen duidelijk bewijs dat het nieuwe coronavirus zich in de kleinste druppeltjes over grotereafstand via de lucht kan verspreiden. Verder besmetten patiënten met het nieuwe coronavirus gemiddeld tussen de 2 en 4 nieuwe personen, wanneer er geen maatregelen genomen worden (R[SUB]0[/SUB]). Bij verspreiding via de lucht is dit aantal veel hoger. Zo besmet één mazelenpatiënt gemiddeld 17 andere mensen.
Of verspreiding via de lucht met kleine druppeltjes en/of aerosolen een rol speelt bij zingen of sporten wordt op dit moment verder bekeken.

Bron: RIVM
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb, behalve dat alle leuke extra's als voetbal, concerten en bios weggevallen zijn, sowieso niks van dat hele corona gemerkt. Ook omdat ik de media met hun 247 corona paniek en ander gedoe links heb laten liggen. Ik moest gewoon naar mijn werk, ging gewoon naar de winkel, ging gewoon naar buiten. Veel gedoe om niks, nou ja wat meer griepdoden dan normaal.
 

Batigoal

Well-known member
Ik kan me voorstellen dat het allemaal wat overdreven lijkt als je er minder mee te maken krijgt in je omgeving. Voordeel van het wonen in de gebieden waar het zich wat minder heeft verspreid.

In mijn directe omgeving zijn er 2 mensen die corona hebben gehad. Eén van mijn beste vrienden heeft het gehad, maar dat is niet zo gek, want hij is verpleger op de IC. Hij is 2 weken goed ziek geweest, maar inmiddels weer aan het werk.
Met mijn stiefmoeder (in de 50) gaat het minder goed; zij heeft ruim twee weken in het ziekenhuis gelegen en is nu een week of 6 thuis, maar kan nog helemaal niks en ligt bijna hele dagen op bed. Ben benieuwd hoe ze hiervan terug komt, want het begint wel lang te duren zo zonder echte vooruitgang.

Ik merk dat ik zelf ook wat relaxter wordt, heb mijn naaste familie allemaal wel gezien, zij het op gepaste afstand. Geen idee nog wanneer ik weer een bios of horecagelegenheid ga bezoeken, want ik blijft helaas risicopatiënt dus niet handig als ik die risico's dan neem. Maar goed, ik ben een soort hobby amateur-bioloog/vogelaar dus ik kom wel genoeg buiten op mooie plekken met dit lekkere weer om het uit te houden, dat scheelt.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik zit ook in het schuitje van Abu, maar dan dat ik sowieso altijd al thuis was en alleen buiten kwam voor wat boodschappen icm de kinderen uit school halen. Het enige verschil was nu dat de kinderen en mijn vrouw thuis waren. En mijn vrouw verzorgt paarden, dus die was uiteindelijk elke dag wel bezig op de manege.

Ik heb ook de eerste twee dagen mijn handen wat vaker gewassen, maar verder eigenlijk niks.
 

Abubakari

Well-known member
Ik zit ook in het schuitje van Abu.

En niet op 1,5 meter afstand, gewoon vlak naast me.

Ik begrijp dat er even pas op de plaats gemaakt moest worden om te voorkomen dat ic's overvol raakten en om te kijken hoe ze uit de mist kwamen, maar inmiddels mogen we wat mij betreft wel weer gewoon gaan doen en ben ik blij dat die misselijkmakende paniekzaaierij in de vorm van nieuwe werkelijkheid en 1,5 meter maatschappij weer langzaam maar zeker de kast in gaan. Gauw weer normaal doen, vinger aan de pols houdend en zorgen dat de economie niet nog meer naar de kloten gaat.

En oh ja, hamsteren. Zodat de ware aard van een deel van deze bevolking pijnlijk duidelijk werd. Dat ze stikken in hun gehamsterde pasta en een nare infectie aan hun reet krijgen van hun voorraad schijtpapier.
 

JMD

Well-known member
Ik begrijp dat er even pas op de plaats gemaakt moest worden om te voorkomen dat ic's overvol raakten en om te kijken hoe ze uit de mist kwamen, maar inmiddels mogen we wat mij betreft wel weer gewoon gaan doen en ben ik blij dat die misselijkmakende paniekzaaierij in de vorm van nieuwe werkelijkheid en 1,5 meter maatschappij weer langzaam maar zeker de kast in gaan. Gauw weer normaal doen, vinger aan de pols houdend en zorgen dat de economie niet nog meer naar de kloten gaat.

En oh ja, hamsteren. Zodat de ware aard van een deel van deze bevolking pijnlijk duidelijk werd. Dat ze stikken in hun gehamsterde pasta en een nare infectie aan hun reet krijgen van hun voorraad schijtpapier.
2x 100% mee eens!
 

ALenstra

Well-known member
De Roemeense ambassade in Nederland maakt zich zorgen over hun landgenoten die in de Nederlandse slachterijen werken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
De Roemeense ambassade in Nederland maakt zich zorgen over hun landgenoten die in de Nederlandse slachterijen werken.

Ik maak me ook zorgen om die mensen. Niet alleen om de Roemenen, maar om allemaal. Bizarre toestanden daar joh.
 
Bovenaan