Coronavirus 2

gevegt

Well-known member
Bij de besmettingen in die slachterijen is het probleem dat het om migranten gaat die met z'n 6-en in een kutappartementje van 30 m2 zitten.

Inderdaad, daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn. Die migranten zijn een stelletje viezeriken die het leuk vinden om met te veel mannen op een kluitje te leven.
 

Bonehead

Well-known member
Dat is de doodsteek voor veel bedrijven. Ik hoorde laatste van een aspergebedrijf die dat soort mensen in dienst hadden niet omdat het bedrijf ze onderbetaalde maar gewoon omdat ze veel harder wilden werken dan Nederlanders. Het was op NPO dus het was waar.
 

Bonehead

Well-known member

Plop:duim:.

Even uit nieuwsgierigheid: Jullie vallen in Veiligheidsregio Salland in Dalfsen neem ik aan? Regio Twente was de enige die niet mee deed aan de bezoekregeling aan verpleeghuizen. Idioot. Besmettingen waren hier goed te traceren. Carnavalsgemeenten (alaaf) en Gristelijke gemeenten (gods wil) werden getroffen. De rest niet.
 

gevegt

Well-known member
Plop:duim:.

Even uit nieuwsgierigheid: Jullie vallen in Veiligheidsregio Salland in Dalfsen neem ik aan? Regio Twente was de enige die niet mee deed aan de bezoekregeling aan verpleeghuizen. Idioot. Besmettingen waren hier goed te traceren. Carnavalsgemeenten (alaaf) en Gristelijke gemeenten (gods wil) werden getroffen. De rest niet.

Als ik het hier en daar zo lees is het niet niet meer dan gemiddeld. Met de kanttekening dat de ouderen ook pas laat in bescherming zijn genomen.
 

Bonehead

Well-known member
Als ik het hier en daar zo lees is het niet niet meer dan gemiddeld. Met de kanttekening dat de ouderen ook pas laat in bescherming zijn genomen.

Ik heb het idee dat het in Overijssel onder gemiddeld was ondanks Zwartewater en Rijssen. Hier zijn er meer mensen overleden dan er opgenomen zijn geweest in het ziekenhuis (9 om 8). Op het toppunt zaten wij op 20 corona IC patiënten terwijl wij het dubbele aankonden. 80% kwam van elders en opschalen werd bij ons niet gedaan omdat regionale ziekenhuizen (Enschede, Deventer en Zwolle) het niet aan konden. De wil was er wel, maar er werd op de rem getrapt.
 

ALenstra

Well-known member
Nou, in Duitsland zijn de restaurants in sommige gebieden al een paar weken open en direct (dus 14 dagen na opening, is direct) een uitbraak, net over de grens hier in Leer.

Dat belooft nog wat. Wat je er over leest nu is dat steeds duidelijker wordt dat binnen veel risico's heeft en buiten veel minder.
Restaurant had een besloten feest waarbij corona-regels niet nageleefd werden.
 

JMD

Well-known member
Dat wordt in slachterijen nog een probleem omdat met alleen buitenlucht je niet voldoende kan koelen.

Klopt. Plus dan nog eens (wat hier al werd aangehaald) dat daar veelal 'buitenlandse' werknemers werken die met velen in kleine huisjes wonen.
 
Bovenaan