Coronavirus 2

Unregistere

Well-known member
De ode aan doventolk Irma, gemaakt door de band Mooi Wark, gaat om 19.00 uur in première. Neem aan dat iedereen er al klaar voor zit:

 

JMD

Well-known member
2de klasse en lager kan prima publiek bij zoveel komt daar toch niet op af in het algemeen.
Eens. Alleen is dat natuurlijk wel lastig in te schatten waar de grens dan ligt.
Want er zullen ongetwijfeld ook 1e klassers zijn die weinig publiek trekken (maar ook weer die veel publiek trekken). En als we onze vriend NO mogen geloven trekken de zondagdivisieploegen ook geen publiek...

Als een veld 90 bij 60 meter is plus uitloop eromheen, dan heb je een omheining van 100 bij 70 meter. Een simpel wiskundesommetje leert dan dat je 340m omtrek hebt, dus 200 man sowieso kwijt moet kunnen met 1,5m afstand rond het veld plus dan nog wat op de tribune. Dat gaat idd het probleem niet worden bij veel clubs, het enige punt is als ze in de rust binnen een drankje gaan doen (of na afloop) of naar het toilet moeten enz...
 

erka

Well-known member
Nou, in Duitsland zijn de restaurants in sommige gebieden al een paar weken open en direct (dus 14 dagen na opening, is direct) een uitbraak, net over de grens hier in Leer.

Dat belooft nog wat. Wat je er over leest nu is dat steeds duidelijker wordt dat binnen veel risico's heeft en buiten veel minder.
 

zwammy

Well-known member
Ja, maar dat kon iedere boerenlul wel voorspellen dat virussen beter gedijen binnen als buiten. Maar goed, soms valt het kwartje wat later.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik als kettingroker zag van de week een artikeltje voorbij komen dat nicotine zou beschermen tegen het Coronavirus. Heb dat uiteraard even voor de grap gedeeld op m'n Facebook. Krijg ik net een bericht van de Facebook factchecker (had ik dus nog nooit van gehoord) dat er geen bewijs is voor dat statement en dat ik geen valse info mag verspreiden. Joh... :eek:mg:
 

JMD

Well-known member
Nou, in Duitsland zijn de restaurants in sommige gebieden al een paar weken open en direct (dus 14 dagen na opening, is direct) een uitbraak, net over de grens hier in Leer.
Tsja, zo'n uitbraak kan je natuurlijk nooit uitsluiten. Dat gebeurt ook wel eens met voedselvergiftigingen, griepepidemieën enz...
En verder: ja, zo'n uitbraak is erg, maar als dit de enige is van heel Duitsland, waar hebben we het dan over?

Idem met die uitbraak in die school in Limburg(?). Ja, niet prettig, maar dat is dan de enige bij alle scholen in heel NL. Ik vind het kwalijker dat men dat wist en het pas dagen later aan de ouders vertelde, dan zit er een steekje los bij je imo.

Wat je er over leest nu is dat steeds duidelijker wordt dat binnen veel risico's heeft en buiten veel minder.

Ik ben absoluut geen fan van Maurice de Hond, maar dat geeft hij dus al sinds zo ongeveer begin april aan. Gewoon door data-analyse te doen en diverse gegevens naast elkaar te leggen.
Overigens hoef je geen viroloog/arts te zijn om te snappen dat dat zo is. Niet voor niks is het advies om vaak 'de ramen tegen elkaar open' te zetten voor frisse lucht. Maar goed, het RIVM zei dat dat niet zo was, dus loopt een groot deel van NL daar blind achteraan. Die zouden nog elke dag bloot in de sloot springen als dat volgens het RIVM beter is.

Zeker in het begin deed het RIVM/OMT/Rutte enz de enig juiste beslissingen, maar ik vind dat we nu ook wel verder over de grens mogen kijken naar andere onderzoeken.

Ook die paniek donderdagavond 'dat het te druk was buiten' en dan de reactie dat we maar dingen moeten sluiten. Terwijl het dan juist nog drukker wordt. En zolang het buiten is, maakt dat dus blijkbaar niet uit. En ja, waarom mensen idd in de file gaan staan naar het strand, geen idee. Maar dat vroeg ik me in 'normale tijden' ook al af waarom je dat doet.
 

De Wolf

Well-known member
Zet je in een restaurant de airco aan dan maakt die 1,5 meter ook niets meer uit. Iedereen die dan binnen zit loopt dan risico. Dit was ook in maart bekend maar nooit echt aandacht besteed. Het zal mij dus ook niet verbazen dat die uitbraken in slachterijen hierdoor zijn ontstaan.
 

JMD

Well-known member
Zet je in een restaurant de airco aan dan maakt die 1,5 meter ook niets meer uit. Iedereen die dan binnen zit loopt dan risico. Dit was ook in maart bekend maar nooit echt aandacht besteed. Het zal mij dus ook niet verbazen dat die uitbraken in slachterijen hierdoor zijn ontstaan.
Ventilatie werkt juist goed om besmetting te voorkomen mits er de juiste temperatuur/luchtvochtigheid is.

Die slachterijen schijnen het probleem te zijn door de 'koelte' en vochtigheid daar.
 

De Wolf

Well-known member
Ventilatie werkt juist goed om besmetting te voorkomen mits er de juiste temperatuur/luchtvochtigheid is.

Die slachterijen schijnen het probleem te zijn door de 'koelte' en vochtigheid daar.

Wanneer je de lucht gaat circuleren is de kans op besmetting groter.
 

U.G.

Well-known member
Er is nog steeds geen wetenschappelijke onderbouwing over het verspreiden van het virus. Dat is de reden dat het OMT nog helemaal geen risico wil nemen met aerosols en ventilatie.
 

Eef de Kip

Well-known member
Bij de besmettingen in die slachterijen is het probleem dat het om migranten gaat die met z'n 6-en in een kutappartementje van 30 m2 zitten.
 

Bonehead

Well-known member
Nou, in Duitsland zijn de restaurants in sommige gebieden al een paar weken open en direct (dus 14 dagen na opening, is direct) een uitbraak, net over de grens hier in Leer.

Dat belooft nog wat. Wat je er over leest nu is dat steeds duidelijker wordt dat binnen veel risico's heeft en buiten veel minder.

De horror. Ik neem aan dat er direct vergaande maatregelen worden getroffen. Alles op slot per direct. Dit is waar elke serieuze wetenschapper al voor waarschuwde. Met name Ab, Mexicaanse Griep, Osterhaus.
 
Bovenaan