Coronavirus 2

ALenstra

Well-known member
Net op het Journaal werd duidelijk dat werkgever en uitzendburo van de migranten niet erg meewerken bij het onderzoek :oops:
 

ALenstra

Well-known member
Minister Carola Schouten waarschuwt de slachthuizen, ze hebben tot morgen om met maatregelen tegen corona-besmettingen te komen!
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
ppoommmhd6685.jpg
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
In de leeftijdsgroep 40 tot 70 is bij 0,28% een besmetting geconstateerd. In prakrijk wordt de vuistregel factor 10 gebruikt dus zou 3% het virus hebben gehad of nog hebben.
 

De Wolf

Well-known member
Maandag waren we al geen positieve test in het noorden en ook vandaag zijn er geen gevallen gemeld door de ggd Fryslan.
 

Joost

Well-known member
Onze camping opent op 12 juni en de grens gaat ook open voor die tijd. Dat wordt gewoon vakantie dus.
 

De Wolf

Well-known member
Nou, hier in Groningen inmiddels helemaal niemand meer op de IC's met Corona.


De ziekenhuizen in de drie noordelijke provincies verpleegden woensdagochtend nog maar 2 coronapatiënten op de intensive care.

De ene patiënt ligt in Drenthe, de ander in Friesland. Een van hen komt van buiten de regio. Op de intensive care in Groningen liggen op dit moment helemaal geen coronapatiënten meer.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik merk wel dat de dalende cijfers echt iets met me doen. Ik durf weer plannen te maken ook. M'n werkreis naar New York van vorige maand is verplaatst naar november. En ik krijg wel steeds meer het idee dat die gewoon door kan gaan. En ik heb vandaag ook een midweek naar de Veluwe geboekt met mijn vriendin voor eind juni. Ik laat ook weer vrienden langskomen in m'n huis. Zijn allemaal dingen die ik een maand geleden echt niet voor mogelijk had gehouden.

En nu maar hopen dat we niet ineens in een volgende grote uitbraak komen...
 

SanMark.

Well-known member
Ik merk wel dat de dalende cijfers echt iets met me doen. Ik durf weer plannen te maken ook. M'n werkreis naar New York van vorige maand is verplaatst naar november. En ik krijg wel steeds meer het idee dat die gewoon door kan gaan. En ik heb vandaag ook een midweek naar de Veluwe geboekt met mijn vriendin voor eind juni. Ik laat ook weer vrienden langskomen in m'n huis. Zijn allemaal dingen die ik een maand geleden echt niet voor mogelijk had gehouden.

En nu maar hopen dat we niet ineens in een volgende grote uitbraak komen...

Ik heb de teugels al wat eerder laten vieren.

Met pasen bij (schoon) ouders geweest, in de buitenlucht. In de weken erna ook al wat dingen weer gedaan. Bv weer naar een vriend toe gegaan om samen online te pokeren, werk is gewoon doorgegaan met de nodige maatregelen en aanpassingen en zo is er week bij week wel wat bij gekomen.

Hier in het Noorden is er ook gewoon weinig meer aan de hand, en met de kennis dat er in de buitenlucht zo goed als niets kan gebeuren kan je daar al weer aardig wat doen.
Hemelvaart heerlijk met de schoonfamilie aan het water gezeten, bij hun boerderij kinderen aan het zwemmen en in de avond bbq.

Zondag met vrienden bbq, biertje erbij.

Word weer een leuk weekend als het weer een beetje mee zit.
 

JMD

Well-known member
Hier idd ook al wat langer, maar wel binnen de 'grenzen'.

Heb mijn ouders sowieso continu elke week bezocht de afgelopen maanden. Maar goed, die zagen ook praktisch niemand en we hielden bijna continu afstand.

Vorige week ging ik op kraamvisite, en ik verwachtte dat dat raamvisite zou zijn, maar dat werd dus echt kraamvisite binnen. Wel op 1,5 meter en de baby (terecht) niet in mijn armen kunnen houden. Er kwamen nog meer mensen langs, maar dat kon perfect op 1,5 meter.


Mijn hotel in Duitsland waar ik mid juli naartoe ga is inmiddels weer open en Duitsland lijkt de grenzen per mid juni open te stellen voor vakantie gangers, dus de kans dat ik 'gewoon' op vakantie kan wordt steeds groter.

In Duitsland zijn de regels van 'social distancing' verlengd tot 29 juni, en daarna lijken ze afgeschaft te worden. Wel wordt dan direct contact (handen schudden) nog afgeraden. Ben benieuwd hoe lang Nederland die 1,5 meter daarna nog volhoudt.


Gisteren bij Op1 zei Ab Osterhaus zo ongeveer hetzelfde wat De Hond al wekenlang zegt. Ben benieuwd wanneer de virologen ook gaan zeggen dat die 1,5 meter helemaal niet nodig is, zeker buiten en dat je binnen vooral goed moet ventileren.
En let op: ik verwijt die virologen enz niks, want we varen idd in de mist (zoals Rutte het mooi zei), maar het is dan wel mooi dat als er onderzoeken komen uit het buitenland van topexperts dat men daar dan ook naar luistert ipv te zeggen: 'Maurice de Hond brengt dit onder de aandacht, die is geen viroloog, dus doen we er niks mee'... Ik vond hetgeen een Duitse politicus begin van de maand zei wel mooi: 'we moeten waarschijnlijk vaak om vergiffenis vragen'. Er wordt nu beleid gemaakt terwijl we niet alles weten, dus doe je soms dingen die niet kloppen (maar die je eerder niet wist). Dan is het dus vaak 'vergeving vragen' idd als iets toch niet blijkt te gaan zoals verwacht. Niks mis mee. Maar het doorlopen de verkeerde straat in terwijl je weet dat het de verkeerde straat is, dat vind ik wel vreemd.
 
Bovenaan