Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Ik zie dus net die hele Dam volstaan met demonstranten.
Kijk, dat ze niet ingrepen toen de Dam druk begon te worden snap ik eigenlijk nog wel. Dat was door de organisatoren ongetwijfeld direct geframet richting: zie je wel, de politie in NL is ook racistisch...
De fout zit eerder: ze hadden rond de 300 man verwacht... Terwijl je op je klompen kon aanvoelen dat het druk zou gaan worden. Totaal verkeerd ingeschat dus...
 

JMD

Well-known member
Ik vind het een mooi sociaal experiment. Als die demonstratie geen piek qua besmettingen oplevert dan is het ook niet nodig om voetbal zonder publiek te spelen.
Het probleem met bv het voetbal zit hem niet in het evenement zelf (want de kans op besmetting 'buiten' lijkt vrij klein), maar meer in hoe gaan die duizenden mensen weg. Dat is bij de grote stadions vooral met het OV, en dat is dus wel een probleem.
 

zwammy

Well-known member
Kijk, dat ze niet ingrepen toen de Dam druk begon te worden snap ik eigenlijk nog wel. Dat was door de organisatoren ongetwijfeld direct geframet richting: zie je wel, de politie in NL is ook racistisch...
De fout zit eerder: ze hadden rond de 300 man verwacht... Terwijl je op je klompen kon aanvoelen dat het druk zou gaan worden. Totaal verkeerd ingeschat dus...

Dan laat ons maar racistisch zijn. Dadelijk weer duizenden besmettingen, faillissementen en doden erbij. Maar gelukkig zijn we niet racistisch en kunnen de uitkeringen betaald blijven worden, wat zijn we toch een goed land :duim:
 

erka

Well-known member
Ook een plein met 5.000 man kan worden ontruimd. Dat hoeft niet direct met politiegeweld, maar kan ook heel rustig door de mensen te verzoeken weg te gaan omdat anders het gevaarlijk wordt ivm Corona. Dan gaan er ongetwijfeld al wel een flink aantal mensen weg. Heeft de politie al honderden keren zo gedaan. Heb je in elk geval laten zien het serieus te nemen.

Wat ze nu gedaan heeft is een emmer vol coronaspuug uitstorten over alle zorgmedewerkers, handhavers en ieder ander die wel van goede wil is.

Ik ben echt kwaad hierover.
 

Mario

Well-known member
Ik mag toch hopen dat Halsema er niet mee weg komt, maar het zal wel weer met een waarschuwend vingertje vanuit Den Haag worden afgedaan :hsv:
 

gevegt

Well-known member
Ik kom net thuis van de demonstratie en zie dat iedereen hier leegloopt.
Prima natuurlijk, maar ik hoor nu niets over BOA"s die de hele kust laten vollopen met roomblanke medelanders die lekker bruin willen worden en scheit hebben aan de anderhalve meter afspraak.

Ik ben echt kwaad hierover.
 

Bonehead

Well-known member
Ik snap dit wel.

Alle corona ten spijt is om te ageren tegen de agressie van de blanke kolonisator veel belangrijker. Corona gaat ooit voorbij, maar er gaat geen dag voorbij dat zich iemand zich niet gediscrimineerd voelt.

Prioriteiten stellen dus.
 

Maasveld

Well-known member
Ik snap dit wel.

Alle corona ten spijt is om te ageren tegen de agressie van de blanke kolonisator veel belangrijker. Corona gaat ooit voorbij, maar er gaat geen dag voorbij dat zich iemand zich niet gediscrimineerd voelt.

Prioriteiten stellen dus.

Wat gaat deze demonstratie daaraan bijdragen?

Daarnaast, wie bepaalt wat belangrijker is dan de volksgezondheid en wat niet?
 

Bonehead

Well-known member
Wat gaat deze demonstratie daaraan bijdragen?

Het is een uiting van mensen. Net als plunderingen. Volkomen begrijpelijk. Mijn vriend bij op1 is het met mij eens

Daarnaast, wie bepaalt wat belangrijker is dan de volksgezondheid en wat niet?

De burgemeester van Amsterdam. Die vergelijkt dit protest ook tot meerdere keren met het boerenprotest (met afgrijzen).

Kortom: Het is okay om lak te hebben aan alle regels als je het maar een protest noemt wat in hun straatje past.
 

Mario

Well-known member
Nu komt ze met het excuus dat ze overdonderd werd door het aantal deelnemers, en niet met geweld de demonstratie wilde beëindigen. Was toch mooi geweest als ze dat wel had gedaan.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Nu komt ze met het excuus dat ze overdonderd werd door het aantal deelnemers, en niet met geweld de demonstratie wilde beëindigen. Was toch mooi geweest als ze dat wel had gedaan.

Daar had ze vorig jaar bij de Arena niet zoveel moeite mee.
 

erka

Well-known member
Toch mooi dat als je overdonderd bent en je zorgen maakt, dat je dan eerst een uurtje paradeert op de demonstratie alsof je de koningin zelf bent. Zou ik ook doen als ik me zorgen maakte en overdonderd was,

Zie ik Aboutaleb ook wel doen als er weer eens gedoe is in Rotterdam met opstandige Turken ofzo. Eerst uurtje rondlopen, genieten, paar keer goed op de foto, praatje hier en daar.
 
Bovenaan