Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Kijk, zo kennen we je weer.
:)

Ik doe alles om jou te plezieren, dat weet je toch... Met alle plezier diep ik dan voor jou berichten van social media op.

Het is zoals Joost zegt boven jouw post. Je hebt gekkies aan beide kanten, nadruk op de ene of andere groep leggen is dus idioot. Dat is (om maar eens een bijbeltekst te citeren, dat zal jou als erkend Bumaliefhebber goed doen :) ) de splinter in het oog van de ander wel zien, maar niet de balk in je eigen.
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Demonstratierecht boven noodverordening zetten. Dat is hetzelfde als een scheidsrechter die hands boven buitenspel zet, dan ben je gewoon af, kun je de regels niet en moet je je ergens anders naar binnen likken. Hoewel het is Amsterdam, daar kan het niet veel slechter meer worden.
 

Abubakari

Well-known member
Totaal wereldvreemd, iedereen snapt dat je dit momenteel niet kunt maken maar Halsema denkt zich met wat vage praatjes er uit te kunnen lullen. Sowieso, al dat kijk mij eens betrokken bij de Afro's in de VS zijn volk, alsof ze zich in de VS druk maken om Nederland, de hoofdstad van een provincie in Zweden.
Dat soort types geven de oprechte coole fijne linksdenker een slechte naam.
 

Mario

Well-known member
Grappenhaus vindt heeft opeens begrip voor de beslissing van Halsema, en morgen weer klagen als niemand zich aan de regels houdt. Slappe hap daar in Den Haag, iedereen de hand boven het hoofd houden.
 

De Wolf

Well-known member
De beslissing om de Dam niet leeg te vegen kan ik nog wel begrijpen maar dat men daar niet stond op te letten waardoor er 5000 mensen konden staan neem ik ze meer kwalijk.
 

Maasveld

Well-known member
Demonstratierecht boven noodverordening zetten. Dat is hetzelfde als een scheidsrechter die hands boven buitenspel zet, dan ben je gewoon af, kun je de regels niet en moet je je ergens anders naar binnen likken. Hoewel het is Amsterdam, daar kan het niet veel slechter meer worden.

Misschien moet Pegida het dan maar eens in Amsterdam proberen.
 

erka

Well-known member
Grappenhaus vindt heeft opeens begrip voor de beslissing van Halsema, en morgen weer klagen als niemand zich aan de regels houdt. Slappe hap daar in Den Haag, iedereen de hand boven het hoofd houden.


Den Haag heeft niet eens de bevoegdheid om een burgemeester naar huis te sturen. Dat kan alleen de gemeenteraad van Amsterdam.
 

erka

Well-known member
Zo mot dat, achterlijke heks!

EZhVVYsXkA0plKz
 

JMD

Well-known member
De beslissing om de Dam niet leeg te vegen kan ik nog wel begrijpen maar dat men daar niet stond op te letten waardoor er 5000 mensen konden staan neem ik ze meer kwalijk.

Precies. Slecht voorbereid dus vooral. En dat terwijl je van te voren kon bedenken dat de 350 man (wat de organisatie verwachtte) ruim overschreden zou worden.
Moest wel lachen om de opmerking van Halsema gisteravond: 'meestal schatten organisatoren de opkomst te hoog in'... Daar heeft ze echt gelijk in, dat is ook vaak zo. Alleen was dit nou net even iets anders.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Maar als die mensen op de Dam allemaal zo vredelievend waren, waarom heeft men dan niet gewoon vriendelijk gevraagd om te verplaatsen of te vertrekken? Alsof de enige optie 'geweld' was. Ik vind dat nogal een fikse beschuldiging tegenover al die vredelievende demonstranten die allemaal de intentie hadden om afstand te houden. Ze hadden het toch best begrepen als men dat netjes had gevraagd?
 

JMD

Well-known member
Maar als die mensen op de Dam allemaal zo vredelievend waren, waarom heeft men dan niet gewoon vriendelijk gevraagd om te verplaatsen of te vertrekken? Alsof de enige optie 'geweld' was. Ik vind dat nogal een fikse beschuldiging tegenover al die vredelievende demonstranten die allemaal de intentie hadden om afstand te houden. Ze hadden het toch best begrepen als men dat netjes had gevraagd?

Voor 90% van de demonstranten was dat idd geen probleem geweest. Alleen heb je bij elke demonstratie een groepje dat komt om te rellen plus dat het ook niet ondenkbaar is dat er wat rechtse tokkies tussen liepen die elke gelegenheid hadden aangegrepen om te rellen om zo de demonstratie in een kwaad daglicht te stellen.
 

erka

Well-known member
Quote van het jaar:

Aan het begin van de demonstratie riep de organisatie zwarte mensen zoveel mogelijk op om vooraan plaats te nemen, en witte mensen meer achteraan. 'Dat deden we om hen beter zichtbaar te laten zijn', zegt Van der Meer. 'Er zijn namelijk niet zoveel zwarte mensen in Groningen. Maar uiteindelijk zat iedereen vooral door elkaar.'

:cab::eek:mg:
 
Bovenaan