Abubakari
Well-known member
Je hebt gekkies aan beide kanten, nadruk op de ene of andere groep leggen is dus idioot.
Maar dat is precies wat jij heel vaak doet en wat JFK jou verwijt.
Je hebt gekkies aan beide kanten, nadruk op de ene of andere groep leggen is dus idioot.
Demonstratierecht boven noodverordening zetten. Dat is hetzelfde als een scheidsrechter die hands boven buitenspel zet, dan ben je gewoon af, kun je de regels niet en moet je je ergens anders naar binnen likken. Hoewel het is Amsterdam, daar kan het niet veel slechter meer worden.
Grappenhaus vindt heeft opeens begrip voor de beslissing van Halsema, en morgen weer klagen als niemand zich aan de regels houdt. Slappe hap daar in Den Haag, iedereen de hand boven het hoofd houden.
De beslissing om de Dam niet leeg te vegen kan ik nog wel begrijpen maar dat men daar niet stond op te letten waardoor er 5000 mensen konden staan neem ik ze meer kwalijk.
Van gevegt weet ik het in ieder geval wél.Zijn we hier ook al aan het protestreren tegen de blue by day white by night cops in de US of A?
Maar als die mensen op de Dam allemaal zo vredelievend waren, waarom heeft men dan niet gewoon vriendelijk gevraagd om te verplaatsen of te vertrekken? Alsof de enige optie 'geweld' was. Ik vind dat nogal een fikse beschuldiging tegenover al die vredelievende demonstranten die allemaal de intentie hadden om afstand te houden. Ze hadden het toch best begrepen als men dat netjes had gevraagd?
Aan het begin van de demonstratie riep de organisatie zwarte mensen zoveel mogelijk op om vooraan plaats te nemen, en witte mensen meer achteraan. 'Dat deden we om hen beter zichtbaar te laten zijn', zegt Van der Meer. 'Er zijn namelijk niet zoveel zwarte mensen in Groningen. Maar uiteindelijk zat iedereen vooral door elkaar.'