Conference League 2021-2022

Abubakari

Well-known member
Oh man, ik vrees echt voor Luzern - Feyenoord zo. Die wedstrijd van Vitesse is het zoveelste bewijs dat de Nederlandse subtoppers het tegen elke tegenstander in Europees verband lastig hebben. En Luzern is best een aardige ploeg.
Dit zijn de mooiste, onverwacht een ruime uitzege in Europa. Had ik absoluut niet verwacht, maar daar was ik denk ik niet de enige in.

Was Drita nou zo goed of is Luzern nou zo zo slecht? Of is Feyenoord 2021 gewoon een ploeg met hoge pieken en diepe dalen?
 

Mario

Well-known member
Goed gedaan van Guus Til, die in zijn eentje Feyenoord door de voorrondes helpt. En Vitesse, tsja...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dit zijn de mooiste, onverwacht een ruime uitzege in Europa. Had ik absoluut niet verwacht, maar daar was ik denk ik niet de enige in.

Was Drita nou zo goed of is Luzern nou zo zo slecht? Of is Feyenoord 2021 gewoon een ploeg met hoge pieken en diepe dalen?

Vooral het laatste en dat past ook bij een team in opbouw. Daarnaast hebben wij op dit moment veel moeite met tegenstanders die met z’n allen in eigen zestien gaan staan. ADO en Drita haalde het slechtste in Feyenoord naarboven. Tegen voetballende ploegen had Feyenoord in de voorbereiding bij vlagen best goede dingen laten zien.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dit zijn de mooiste, onverwacht een ruime uitzege in Europa. Had ik absoluut niet verwacht, maar daar was ik denk ik niet de enige in.

Was Drita nou zo goed of is Luzern nou zo zo slecht? Of is Feyenoord 2021 gewoon een ploeg met hoge pieken en diepe dalen?
Ehm, een combinatie van verschillende dingen. Drita wordt wat onderschat hier in Nederland, maar dat snap ik op zich ook wel. Ik heb Luzern wellicht wat overschat, want die hadden een wel heel naïef strijdplan. En Feyenoord was eerlijk gezegd gewoon heel goed. Van de eerste tot de laatste minuut zat Feyenoord er overal op het veld heel kort op. De analyse van Luzern leverde informatie op over hun vaste opbouwpatroon en het strijdplan wat Feyenoord daar tegenover stelde, werkte heel goed. Verder waren de meeste Feyenoorders zeer vast een de bal en was er ook veel beweging zonder bal. En dan helpt het ook wel dat achterin nu Trauner stond, in plaats van Fer. Waar Fer in de openingsfase tegen Drita vier keer opzichtig in de fout ging, waar twee goals uit vielen, was Trauner een baken van rust.
 

ALenstra

Well-known member
Verrassend ook de zege van The New Saints uit Wales tegen het Tsjechische Viktoria Pilzen. De New Saints wonnen met 4-2 nadat ze tot de slotfase nog op 4-0 stonden. Dan is het sneu als je in de slotfase en blessuretijd twee tegentreffers krijgt.
 

Batigoal

Well-known member
Dit zijn de mooiste, onverwacht een ruime uitzege in Europa. Had ik absoluut niet verwacht, maar daar was ik denk ik niet de enige in.

Was Drita nou zo goed of is Luzern nou zo zo slecht? Of is Feyenoord 2021 gewoon een ploeg met hoge pieken en diepe dalen?
Dat laatste. Plus de aanwezigheid van de Zambiaanse Messi natuurlijk!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dus de nummer vier van Zweden of de nummer drie van Bosnië. Dat zou toch moeten lukken.

In theorie wel. Bosnië ben ik toch een klein beetje bang voor een Drita 3.0. Dat soort tegenstanders zijn lastig te bespelen. Versloegen AEK dacht ik in de vorige ronde.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In dit seizoen bestaan er denk ik geen makkelijke tegenstanders. Ook volgende week tegen Luzern moet je maar weer zien hoe zij en wij ervoor staan. Je weet nu iig wel dat we een aardige bandbreedte hebben van wat we kunnen laten zien.
 

ALenstra

Well-known member
Dundalk is ook een makkelijke tegenstander als ik de verhalen vooraf moest geloven. Of bestaan makkelijke tegenstanders niet meer.
 
Bovenaan