Conference League 2021-2022

Forza AZ

Well-known member
Als ervaren Football Manager/Championship Manager speler ken ik heel veel clubs maar van Kolos had ik echt nog nooit gehoord. Het klinkt ook meer als een Griekse club eerlijk gezegd.

Gisteravond heb ik er wat over opgezocht en het is wel een opmerkelijk verhaal. De clubs is pas opgericht in 2012 en werd driemaal op rij kampioen in de regionale amateurklassen. Daarna volgende toegang tot landelijke amateurcompetitie en in 2015 promotie naar het 3e niveau. Daar werd de club direct kampioen en na 3 jaar op het 2e niveau volgde in 2019 promotie naar het hoogste niveau.
Vorig seizoen speelden ze ook al Europees voetbal en versloegen ze Aris Saloniki en werden daarna pas na verlenging uitgeschakeld door Rijeka.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Laten we het hopen. Anders wel weer echt typisch een club die Europees voetbal als een hoofdprijs viert en de voorronde er halfbakken in gaat.
 

JMD

Well-known member
Vitesse begint zeer zwak, 1-0 achter, alleen worden ze gered door de assistent, buitenspel.
 

JMD

Well-known member
Vandaag wel.

Roebin Kazan ligt er overigens uit, ze verloren van een club uit Polen.
Dat is idd een flinke verrassing. Ze verloren trouwens van Rakow Czestochowa. Gent redde het trouwens wel na een 2-2 thuisduel, het won met 0-1 bij RFS uit Letland. Nu Vitesse svp hetzelfde, maar het ziet er nog niet uit.
 

JMD

Well-known member
Ik moet zeggen dat ik die Conference League nu al geslaagd vind. Clubs als Fola Esch die naar de laatste voorronde kunnen met een kans op groepsfase, net als Lincoln Red Imps en naw ook Hibernians uit Malta (en die spelen dan tegen elkaar).

Ja, qua clubs stelt het voorlopig nog niet veel voor allemaal, maar vroeger was dat ook zo met de Europacup II, als je daar naar de lijst van ploegen die de laatste 8 haalden kijkt zie je er ook veel kleine clubs tussen.
 

JMD

Well-known member
Met de zege van Feyenoord zijn we nu al de eerste 11 duels in een Europees seizoen ongeslagen, laat Vitesse er maar 12 van maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Laat Vitesse maar winnen. Aan ongeslagen en via pingels eruit hebben we ook niet veel.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Met de zege van Feyenoord zijn we nu al de eerste 11 duels in een Europees seizoen ongeslagen, laat Vitesse er maar 12 van maken.
Te optimistisch, zijn er 9. PSV 4x, Feyenoord 4x, Vitesse 1x.
Maar nog steeds een mooie score.
 
Bovenaan