Conference League 2021-2022

Forza AZ

Well-known member
Ja eens. Maar dan zal ik ook niet klagen. Alleen als het dan gespreid wordt, spreid het dan zo dat we alle NL clubs kunnen zien. :)
De thuisclub bepalen de aanvangstijden, dus dan wordt het lastig om de NL-se clubs qua aanvangstijden te spreiden. Benfica-PSV is door de UEFA vastgesteld om 21.00u. Celtic zal niet graag om 18.00u lokale tijd willen spelen.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
De thuisclub bepalen de aanvangstijden, dus dan wordt het lastig om de NL-se clubs qua aanvangstijden te spreiden. Benfica-PSV is door de UEFA vastgesteld om 21.00u. Celtic zal niet graag om 18.00u lokale tijd willen spelen.
Snap ik ook hoor, vwb PSV en AZ was het zeker lastig ja. Alhoewel Celtic - AZ ook naar dinsdag had gekund. (en ik dacht dat dat altijd toch al moest, minimaal 1 dag tussen 2 Europese duels in Glasgow?)

Forza AZ

Well-known member
Snap ik ook hoor, vwb PSV en AZ was het zeker lastig ja. Alhoewel Celtic - AZ ook naar dinsdag had gekund. (en ik dacht dat dat altijd toch al moest, minimaal 1 dag tussen 2 Europese duels in Glasgow?)
Dinsdag kan niet, want Celtic speelde afgelopen donderdag tegen Jablonec en vandaag in de League Cup.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Dinsdag kan niet, want Celtic speelde afgelopen donderdag tegen Jablonec en vandaag in de League Cup.
Duidelijk.

Weet jij overigens wat de reden is dat in de vorige ronde wel eventueel gedraaid zou worden qua wedstrijden (want als PSV tegen Celtic had gespeeld zouden we uit zijn begonnen ipv thuis) en nu niet?

Susaa

Well-known member
Ja of een propvol Oostblok stadion.

Doet me altijd denken aan Bohemians Praag en de wereldberoemde bloedneus van ?

ALenstra

Well-known member
Bohemians Praag-Ajax, heb ik destijds live gezien. Bij Ajax speelde volgens mij Felix Gasselich ook wel gaslicht genoemd.

Forza AZ

Well-known member
Duidelijk.

Weet jij overigens wat de reden is dat in de vorige ronde wel eventueel gedraaid zou worden qua wedstrijden (want als PSV tegen Celtic had gespeeld zouden we uit zijn begonnen ipv thuis) en nu niet?
Nee, ik weet ook niet waarom er soms gedraaid wordt en een andere keer de wedstrijd 1 of 2 dagen verplaatst. Misschien moet de tegenstander toestemming geven voor het draaien (?).

ALenstra

Well-known member
Het was inderdaad zo dat destijds europacupwedstrijden sporadisch live te zien waren. Maar volgens mij werd Bohemians Praag-Ajax live uitgezonden.

Abubakari

Well-known member
Ik denk dat ik van die periode van alle Ajax ec wedstrijden nog wel weer of ze live waren of niet. Meestal niet trouwens, want tot 86/87 was het een jaar of wat ook altijd vlot voorbij met Ajax in Europa en live wedstrijden in de eerste of tweede ronde waren vrij uniek.

Bovenaan