Er is altijd verweer, maar dit gaat wel ver:
Bordjesman: ’Ik ben erin geluisd’
Van onze verslaggevers
AMSTERDAM -
De toeschouwers die donderdagavond bij een Britse dartswedstrijd triomfantelijk stonden te zwaaien met beledigende kartonnen bordjes, zijn Ajax-fans uit het beruchte ’sfeervak’ 410.
Vrienden Ren? en Neill deden er nog een schepje bovenop
Het gaat in ieder geval om Marco Beumer uit Hoofddorp en Neill Shepherd uit Purmerend. Ze werden vergezeld door ene Ren?. Shepherd, die een bordje droeg met ’Kenneth Vermeer Hangen’, staat bekend als ’chef spandoeken’ bij 410. Hij trad in het verleden regelmatig op als woordvoerder van de groep Ajax-supporters.
Marco Beumer poseerde tijdens de dartswedstrijd lachend met een bordje in zijn linkerhand met daarop de tekst ’Kenneth NSB’. In de linkerhoek is een poppetje aan een strop getekend, verwijzend naar de pop die zondag tijdens Ajax-Feyenoord aan de balustrade van de ArenA werd gehangen. „Het was niet mijn bordje”, is Beumers verweer. „Ik ben erin geluisd.” Op welke manier, wil hij niet toelichten. „Ik ben in ieder geval geen racist en zo wil ik ook niet afgeschilderd worden.”
www.telegraaf.nl
Alsof je plotseling beseft van: 'verdomd, sta ik zomaar ineens met dit bordje in mijn klauwen voor een camera te poseren... raar'
Wellicht was hij dyslectisch. Maar ja, wat houdt die middelvinger op de betreffende foto dan in.