Coke, hasj en pillen! Het doorgesnoven Neanderthaler topic

Jef400

Well-known member
Melding is vaak niet verplicht, maar alleen een manier om je stadionverbod te verkorten. Dat helpt met "meelopers" die 1x over de schreef gaan en met een SV hun lesje leren. Dat helpt natuurlijk niet voor de echte raddraaiers die toch wel manieren zoeken om onder een stadionverbod uit te komen.
Daarom stadionverbod met meldplicht
 

erka

Well-known member
Ook bij AZ was het weer een hele groep. Pak nou de groep aan en NIET het individu. Omdenken.
 

Pieros

Active member
Bij de digitale meldplicht moet je via een app je locatie aangeven voor, tijdens en na de wedstrijd. Zitten nog wel veel haken en ogen aan om het betrouwbaar te maken.
 

Pieros

Active member
Ook bij AZ was het weer een hele groep. Pak nou de groep aan en NIET het individu. Omdenken.
Ja, op de beelden zie je inderdaad een hele groep allemaal in het zwart met capuchon. Als je zo graag een groep wil zijn, mag je ook als groep behandeld worden. Ook als jij als individu helemaal niks gedaan hebt.
 

JMD

Well-known member
Ja, op de beelden zie je inderdaad een hele groep allemaal in het zwart met capuchon. Als je zo graag een groep wil zijn, mag je ook als groep behandeld worden. Ook als jij als individu helemaal niks gedaan hebt.
Precies. Ze weten precies waar dit tuig vandaan komt. Oppakken die zooi.

Overigens mag wat mij betreft 'onherkenbaar zijn' in een voetbalstadion ook een reden zijn om opgepakt te worden. Als je komt om je club aan te moedigen doe je dat met een shirtje aan of gewoon een trui/jas, misschien een pet op, maar bivakmutsen en zonnebrillen op (bij avondduels) kom op zeg...
 

Jef400

Well-known member
Precies. Ze weten precies waar dit tuig vandaan komt. Oppakken die zooi.

Overigens mag wat mij betreft 'onherkenbaar zijn' in een voetbalstadion ook een reden zijn om opgepakt te worden. Als je komt om je club aan te moedigen doe je dat met een shirtje aan of gewoon een trui/jas, misschien een pet op, maar bivakmutsen en zonnebrillen op (bij avondduels) kom op zeg...
Zou ook een grond voor minimaal 1 wedstrijd stadionverbod moeten zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Max

Administrator
Forumleiding
Gewoon een dresscode in het stadion. Met capuchon kom je niet binnen of word je eruit gezet.
 

erka

Well-known member
Het is wel duidelijk dat Nederland een Neanderthalerprobleem heeft dat zich ook in de stadions heeft binnengedrongen (heb ik het niet over biergooien). Helaas helpen aardige stewards, zachte maatregelen, 1:1 aanpakken, foei, nooit-weer-doen, speurpuppies, fouilleren, allemaal helemaal niks meer. Het is gewoon criminaliteit.

De enige oplossing die ik daarom zie is dat clubs minder matige rechtbacks en spitsen gaan kopen en het salaris daarvan gaan inzetten voor professionele beveiliging en veel meer politieinzet. En fanatieke sides leeglaten als het toch misgaat, zoals dus bij Groningen en ook dit van AZ vind ik daarvoor erg genoeg. Dan maar hard ingrijpen.
 

Joost

Well-known member
Het is wel duidelijk dat Nederland een Neanderthalerprobleem heeft dat zich ook in de stadions heeft binnengedrongen (heb ik het niet over biergooien). Helaas helpen aardige stewards, zachte maatregelen, 1:1 aanpakken, foei, nooit-weer-doen, speurpuppies, fouilleren, allemaal helemaal niks meer. Het is gewoon criminaliteit.

De enige oplossing die ik daarom zie is dat clubs minder matige rechtbacks en spitsen gaan kopen en het salaris daarvan gaan inzetten voor professionele beveiliging en veel meer politieinzet. En fanatieke sides leeglaten als het toch misgaat, zoals dus bij Groningen en ook dit van AZ vind ik daarvoor erg genoeg. Dan maar hard ingrijpen.

In je aanpak doe je precies wat er al 30 jaar is misgegaan. Groepen worden gestraft in plaats van individuen.
 

Jef400

Well-known member
Het is wel duidelijk dat Nederland een Neanderthalerprobleem heeft dat zich ook in de stadions heeft binnengedrongen (heb ik het niet over biergooien). Helaas helpen aardige stewards, zachte maatregelen, 1:1 aanpakken, foei, nooit-weer-doen, speurpuppies, fouilleren, allemaal helemaal niks meer. Het is gewoon criminaliteit.

De enige oplossing die ik daarom zie is dat clubs minder matige rechtbacks en spitsen gaan kopen en het salaris daarvan gaan inzetten voor professionele beveiliging en veel meer politieinzet. En fanatieke sides leeglaten als het toch misgaat, zoals dus bij Groningen en ook dit van AZ vind ik daarvoor erg genoeg. Dan maar hard ingrijpen.
De wc is de derde deur in de gang. Kan deze onderbuikpraat heen.
 

erka

Well-known member
In je aanpak doe je precies wat er al 30 jaar is misgegaan. Groepen worden gestraft in plaats van individuen.

Individuen kun je niet pakken want ze verschuilen zich in een groep. Dus moet je de groepsdruk aanpakken. Nogal simpel.

Probeer jij maar eens van de capuchonnetjes van AZ gisteren 1 voor 1 te achterhalen wie er wel mee heeft gedaan en wie niet. Veel succes, en tot over 30 jaar.
 

erka

Well-known member
De wc is de derde deur in de gang. Kan deze onderbuikpraat heen.

Wat een onzinnige reactie. Clubs zijn zelf verantwoordelijk voor de veiligheid in stadions. Niet de politie en al helemaal niet de ME. Dus moeten clubs opschalen om die veiligheid te garanderen want dat lukt ze nu niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5
Bovenaan