Coke, hasj en pillen! Het doorgesnoven Neanderthaler topic

Pieros

Active member
Individuen kun je niet pakken want ze verschuilen zich in een groep. Dus moet je de groepsdruk aanpakken. Nogal simpel.
Individuen aanpakken is inderdaad lastig op deze manier.
In je aanpak doe je precies wat er al 30 jaar is misgegaan. Groepen worden gestraft in plaats van individuen.
Ja, maar is niet het verschil dat er 30 jaar de gehele groep wordt aangepakt ipv de groep ‘schuldigen’ zoals nu in Groningen? Alle supporters worden gepakt door te spelen zonder publiek ipv de groep raddraaiers.
Individueel straffen lijkt me vaak onmogelijk. Als ik de beelden van AZ zie van gisteren… Welke capuchons hebben wel iets gedaan, welke hebben er alleen maar bijgestaan? Wat mij betreft zou de hele groep aangepakt moeten worden, wordt het meteen minder interessant om aan zo’n groep deel te nemen.

• Leuk
Waarderingen: erka

De Wolf

Well-known member
Het verbaasd mij zelfs dat soort dingen tegenwoordig bij een club als AZ gebeurd.
Als club heb je toch andere hulpmiddelen nodig. Die idioot van PSV had al een SV en zal mij niet verbazen dat een aantal van die Groningen idioten er ook een hebben.

Kijk gewoon naar Engeland. Ik zeg maar beter goed gejat dan slecht verzonnen.

JMD

Well-known member
Gewoon een dresscode in het stadion. Met capuchon kom je niet binnen of word je eruit gezet.
Nou ja, veel truien hebben nou eenmaal een capuchon. Dus dat laatste ben ik het niet mee eens. Maar opzetten van zo'n capuchon zou idd reden zijn voor uitzetten ja.

JMD

Well-known member
In je aanpak doe je precies wat er al 30 jaar is misgegaan. Groepen worden gestraft in plaats van individuen.
Op de lerarenopleiding leer je inderdaad dat je nooit een klas/groep moet straffen voor een enkeling. Dat gebeurt rondom en in voetbalstadions inderdaad te vaak. Maar, als overduidelijk een groep zorgt voor het gekloot mag je er imo die groep juist wel op aanspreken. Als in een klas 1 leerling kloot werken groepsstraffen niet, als in een klas 25 van de 27 dat doen werkt het wel. En ongetwijfeld hebben niet al die 25 evenveel schuld, maar ze zorgen er wel voor dat de ergsten buiten schot blijven. Dus idd, aanpakken die hoek daar linksachterin bij Grunn (met zijn allen), aanpakken die groep debielen van AZ gisteravond. En verder iedereen aanpakken die niet normaal gekleed naar een stadion kan, en een bivakmuts oid opzetten is ook een reden tot straffen. Zonnebrillen voortaan alleen maar bij zonnig weer.

En ons wat minder druk maken over het vreugdebier. Gelukkig is door afgelopen zondag en gisteravond voor iedereen nu wel duidelijk dat daar het probleem niet zit. Tot afgelopen zaterdagavond waren er een hoop die vreugdebier gelijk wilden stellen met gooien van vuurwerk.

Joost

Well-known member

Cole roept de UEFA op om hard in te grijpen. "Jarenlang verkeerde het Engelse voetbal in een diep dal door aanhoudend voetbalgeweld. Dat zien we tegenwoordig niet meer in Engeland. We hebben dit al lang niet meegemaakt in Engelse stadions. Wij hebben nog steeds een slechte reputatie, maar dit zien we nu vooral gebeuren in andere Europese landen."

🤷‍♂️

Joost

Well-known member
Individuen kun je niet pakken want ze verschuilen zich in een groep. Dus moet je de groepsdruk aanpakken. Nogal simpel.

Probeer jij maar eens van de capuchonnetjes van AZ gisteren 1 voor 1 te achterhalen wie er wel mee heeft gedaan en wie niet. Veel succes, en tot over 30 jaar.

Maar dit staat haaks op je opmerking dat je dan maar een hele fanatiek tribune moet aanpakken.

Alle clubs hebben heel duidelijk in beeld waar de problemen zijn en ontstaan, en dat is niet een gehele tribune.
Als je zoals gisteren bij AZ met je capuchon op richting die West Ham supporters ging dan maakt het in mijn ogen niet echt uit of je iets gedaan hebt, je hebt wel de intentie om daar problemen te veroorzaken.

Datzelfde met die groepen die vuurwerk afsteken. Als jij je moedwillig onder doekje gaat verschuilen waarbij je buurman dan het vuurwerk afsteekt dan ben je medeplichtig.

Dan moet je dus op handhaven op de individuen van die groep. En het identificeren van de gasten die gisteren met hun capuchon op is echt niet zo heel lastig.

Max

Administrator
Forumleiding
SC Feijenoord kan niet in Amsterdam spelen tegen De Dijk ivm Ajax hooligans. Echt joh, wanneer pakken we dit soort klootzakken nou een keer aan ongeacht of het nou klootzakken zijn die zich verschuilen achter AZ, Ajax, Cambuur, FC Groningen of Feyenoord…

JMD

Well-known member
SC Feijenoord kan niet in Amsterdam spelen tegen De Dijk ivm Ajax hooligans. Echt joh, wanneer pakken we dit soort klootzakken nou een keer aan ongeacht of het nou klootzakken zijn die zich verschuilen achter AZ, Ajax, Cambuur, FC Groningen of Feyenoord…
Inderdaad. EN men had dit jaar al Ajax amateurs en SC Feyenoord om die reden uit elkaar gehouden...

Max

Administrator
Forumleiding
Het maakt het des te onbegrijpelijker dat Halsema impliceerde dat het probleem eenzijdig zou zijn. Maar goed, ook zij zal net als clubbestuurders wel omwille van haar veiligheid op haar woorden passen. Hopelijk is dit nu het moment om in de zomer met de politie, politiek, clubs en KNVB een andere strategie af te spreken.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member

Zodra men zich gaat verschuilen, de hele groep aanpakken. Allemaal.

JMD

Well-known member

Ze stonden ze dus gewoon op te wachten. Echt, hoe debiel ben je dan... Maar goed, we weten inmiddels wel dat bij deze tokkies (en idd zzoals Max terecht zegt, ze zitten overal, ik voeg aan je rijtje graag PSV toe, want daar lopen er ook een aantal die de bovenleiding kwijt zijn) van alles niet klopt.

gevegt

Well-known member
Waarom is iedereen eigenlijk zo verontwaardigd, cq verbaast? Dit soort dingen is al decennia aan de hand en tot voor kort was het een berichtje op sportpagina 3.

Pieros

Active member
Door de actie van “AZ-supporters” zijn er geen uitsupporters welkom bij NEC - AZ vanmiddag. Uit protest blijft het sfeervak van NEC de eerste 13:12 minuten leeg.

Bovenaan