Coke, hasj en pillen! Het doorgesnoven Neanderthaler topic

Max

Administrator
Forumleiding
Je zou zeggen dat je tegenwoordig goede camera’s hebt dat je sowieso gerichter kan ingrijpen. De types die onherkenbaar op de tribune zitten haal je er dan sowieso af.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Abubakari

Well-known member
Als men consequent kk en gas uit zouden bannen, helemaal prima. Nog even en je kan normaal je kind mee naar het stadion nemen. Jammer dat Feyenoord City niet doorgaat, ik had de naïeve hoop dat een deel van de doorgesnoven tokkies niet mee zouden verhuizen.
En wat mij betreft mogen ze ook kappen met dat onnozele let’s go joden let’s go en meer van zulke spreekkoren. De club is Ajax, er spelen niet of nauwelijks joden in, het werkt dat idiote geschreeuw allern maar in de hand, gewoon mee kappen. Let’s go Ajax let’s go!
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Sowieso moet je uitfans helemaal gaan verbieden. Klaptosti's die op zichzelf geilen, ellende veroorzaken, de club op kosten jagen en de club beschadigen. Zelfs bij uitwedstrijden van Heerenveen zie je dat de (onderste) helft van het uitvak gezamenlijk een IQ van 100 heeft. Dan zie je Ajax bij Sparta, daar zijn het volgens mij alleen maar gasten die scenepunten willen scoren.

Ga lekker thuis oppe bank kijken joh.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Je kunt het ook zien als een eerste flinke stap. Als een deel zich structureel misdraagt, verblind door haat dingen vernield, de meeste idiote dingen schreeuwend, dan moet je daar tegen optreden. Weg met het schoftentuig uit de stadions, weg met de biergooiers (of volgezeken bekers, want die zitten er ook tussen), wrg met de aso’s. Aanpakken en oppakken.
Lijkt me heerlijk! Misschien dat ik dan zelfs ga overwegen om weer een seizoenkaart te nemen. Maar het lijkt me bijvoorbeeld wel fijn als Halsema het verschil kan uitleggen tussen 'Ajax Joden, Super Joden' als schijnbaar geaccepteerde aanmoediging met 'geuzennaam' en 'Joden aan het gas' als niet-discutabel antisemitisch. Want zoals je zelf al zeer terecht aangeeft, is het probleem veel en veel groter dan die sukkels die in het uitvak van PSV stonden. Ik zou heel graag willen dat dit de opmaat is tot een structurele aanpak van deze krankzinnigen, die het voor de normalen verpesten. Ik heb me uit m'n eigen stadion laten jagen en zo zijn er nog veel meer. Inclusief gezinnen, kinderen. Ik denk alleen, sceptisch als ik ben, dat dit weer een losse flodder is, die enkel als enige gevolg heeft dat Ajax (in dit geval) een groter thuisvoordeel heeft in de wedstrijd tegen PSV. En dat het gaat leiden tot precies nul structureel minder onverlaten in de Nederlandse stadions.

Mocht jij gelijk krijgen en vanuit deze maatregel volgt een structurele aanpak van misdragingen in voetbalstadions, neem ik mijn woorden met alle liefde terug. Sterker nog, als Halsema de initiator is van een situatie die doet denken aan het Engelse model, neem ik een jaar lang een foto van haar als avatar. Maar nogmaals, ik zie het niet gebeuren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
En wat mij betreft mogen ze ook kappen met dat onnozele let’s go joden let’s go en meer van zulke spreekkoren. De club is Ajax, er spelen niet of nauwelijks joden in, het werkt dat idiote geschreeuw allern maar in de hand, gewoon mee kappen. Let’s go Ajax let’s go!
Deze zag ik pas nadat ik mijn vorige post geplaatst had. Over dit punt zijn we het dus volledig eens.
 

Joost

Well-known member
Eens. Het probleem is alleen dat dit een soort losse flodder is, wat het daadwerkelijke probleem niet aanpakt.
Het werkelijke probleem is dat overheidsbeleid richting supporters al twee decennia volkomen het tegenovergestelde effect heeft van wat er bereikt wil worden.

Voetbalsupporters zijn de meest gediscrimineerde groep mensen in Nederland. Als Halsema dit beleid had toegepast op haar eigen lokale driehoek hadden die zich al jaren niet meer mogen vertonen bij voetbalduels.

Maar dat maakt natuurlijk een minder spectaculaire kop bij de nieuwssites.
 

Pascallovic

Well-known member
Het verschil tussen ‘super joden’ en ‘joden aan het gas’ lijkt mij toch wel een beetje duidelijk. Niet alles waar het woord ‘joden’ in zit is antisemitisch. ‘Joden aan het gas’ is dat wel vanwege een klein incidentje in de periode 1940-1945. Dan kun je wel roepen dat het niks met elkaar te maken heeft, maar het is toch heel toevallig dat het nooit Friezen, boeren, Rotterdammers, Tukkers, Kruikenzeikers, Koempels, etc. zijn waarover wordt gezongen dat ze aan het gas moeten. Dus ja dat is gewoon antisemitisme.

Natuurlijk zou het fijn zijn als men de ‘geuzennaam’ ‘joden’ niet meer gebruikt en ja het slaat in die zin ook nergens op in de huidige tijdsgeest. Maar je kunt moeilijk stadionverboden uitdelen omdat iemand ‘super joden’ schreeuwt. Natuurlijk lost deze actie niks op. Wellicht inderdaad maar uitsupporters verbieden, maar ja dan hoor je bij Ajax - PSV nog steeds dat alle boeren homo zijn en bij PSV - Ajax nog steeds de antisemitische spreekkoren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het verschil tussen ‘super joden’ en ‘joden aan het gas’ lijkt mij toch wel een beetje duidelijk. Niet alles waar het woord ‘joden’ in zit is antisemitisch. ‘Joden aan het gas’ is dat wel vanwege een klein incidentje in de periode 1940-1945. Dan kun je wel roepen dat het niks met elkaar te maken heeft, maar het is toch heel toevallig dat het nooit Friezen, boeren, Rotterdammers, Tukkers, Kruikenzeikers, Koempels, etc. zijn waarover wordt gezongen dat ze aan het gas moeten. Dus ja dat is gewoon antisemitisme.

Natuurlijk zou het fijn zijn als men de ‘geuzennaam’ ‘joden’ niet meer gebruikt en ja het slaat in die zin ook nergens op in de huidige tijdsgeest. Maar je kunt moeilijk stadionverboden uitdelen omdat iemand ‘super joden’ schreeuwt. Natuurlijk lost deze actie niks op. Wellicht inderdaad maar uitsupporters verbieden, maar ja dan hoor je bij Ajax - PSV nog steeds dat alle boeren homo zijn en bij PSV - Ajax nog steeds de antisemitische spreekkoren.
Zou er bij wedstrijden van Ajax 'Joden aan het gas' worden geschreeuwd als Ajax 'Joden' niet als geuzennaam had? Denk het niet, toch. Het wordt immers ook niet tegen andere clubs gezongen. Dus dat spreekkoor heeft natuurlijk veel meer te maken met een uiting van afkeer jegens Ajax dan met antisemitisme. Praat ik het overigens niet goed mee, maar ik ga er vanuit dat mijn mening over dit soort gedrag inmiddels wel bekend is hier.
 

Pascallovic

Well-known member
Zou er bij wedstrijden van Ajax 'Joden aan het gas' worden geschreeuwd als Ajax 'Joden' niet als geuzennaam had? Denk het niet, toch. Het wordt immers ook niet tegen andere clubs gezongen. Dus dat spreekkoor heeft natuurlijk veel meer te maken met een uiting van afkeer jegens Ajax dan met antisemitisme. Praat ik het overigens niet goed mee, maar ik ga er vanuit dat mijn mening over dit soort gedrag inmiddels wel bekend is hier.
Ik ga zeker niet zeggen dat je dergelijk gedrag goedpraat, want zo'n type ben je niet. Het feit dat die fans het meer als afkeer tegen Ajax zullen bedoelen ga ik ook niet ontkennen. Dat maakt de spreekkoren echter niet minder antisemitisch. Het is de pech met die 'geuzennaam' dat het schijnbaar een bepaalde uitnodiging is om de periode 1940-1945 erbij te halen. Als men 'alle joden zijn homo' gaat zingen dan toon je ook je afkeer van Ajax en zit je in de zelfde categorie als 'alle boeren zijn homo'. Nog steeds verwerpelijk natuurlijk, maar dan is dat antisemitische er wel vanaf.

Overigens denk ik niet dat als men bij Ajax vanaf vandaag nooit meer iets over 'joden' zingt dat je er vanaf bent. Dat zal nooit verdwijnen omdat men zolang die naam gebruikt heeft. Net zoals Twente nooit meer van die vuurwerkgeluiden af gaat komen, Stefan Postma nooit van die dildo in zijn kont en PSV nooit van Fons Spooren.
 

erka

Well-known member
Dat doet me ineens denken aan Harald Wapenaar die op commando van de Z-Side zijn tieten moest laten zien. Wat hij dus ook deed :D. Was het direct klaar met de spreekkoren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ga zeker niet zeggen dat je dergelijk gedrag goedpraat, want zo'n type ben je niet. Het feit dat die fans het meer als afkeer tegen Ajax zullen bedoelen ga ik ook niet ontkennen. Dat maakt de spreekkoren echter niet minder antisemitisch. Het is de pech met die 'geuzennaam' dat het schijnbaar een bepaalde uitnodiging is om de periode 1940-1945 erbij te halen. Als men 'alle joden zijn homo' gaat zingen dan toon je ook je afkeer van Ajax en zit je in de zelfde categorie als 'alle boeren zijn homo'. Nog steeds verwerpelijk natuurlijk, maar dan is dat antisemitische er wel vanaf.

Overigens denk ik niet dat als men bij Ajax vanaf vandaag nooit meer iets over 'joden' zingt dat je er vanaf bent. Dat zal nooit verdwijnen omdat men zolang die naam gebruikt heeft. Net zoals Twente nooit meer van die vuurwerkgeluiden af gaat komen, Stefan Postma nooit van die dildo in zijn kont en PSV nooit van Fons Spooren.
Mja, waar het bij mij om gaat is de intentie. Ik denk gewoon niet dat de gemiddelde voetbalhoolie met 40-45 in z'n hoofd zit als 'ie Joden aan het gas zingt. En dat is ook gelijk het grote probleem. Die gasten zien, door allerlei sociaalmaatschappelijke- en verstandelijke oorzaken, het verband tussen oorzaak en gevolg niet. Wanen zich onaantastbaar, lijden aan zelfoverschatting en zijn kortgezegd niet meer en niet minder dan een gezwel wat ik liever gisteren dan vandaag uit de voetbalcultuur gesneden zie worden. Maar als je enkel de aandacht vestigt op dat ene spreekkoor en je plakt er, zonder volledige context, het woordt 'antisemitisme' op, dan ben je je naar mijn mening aan het richten op het verkeerde probleem. En een selectief leeg uitvak is een verkeerde oplossing, in mijn ogen.

Je tweede alinea ben ik het helemaal mee eens en dat is in mijn ogen dus ook het probleem.
 

zwammy

Well-known member
We zullen de komende tijd zien of ze consequent is of gewoon wil deugen, vaak is het het 2e helaas. Stop gewoon met die achterlijke combi's en pak ze dan aan. Niet al van te voren op verwachtingen.
 

Makanaky

Well-known member
En wat mij betreft mogen ze ook kappen met dat onnozele let’s go joden let’s go en meer van zulke spreekkoren. De club is Ajax, er spelen niet of nauwelijks joden in, het werkt dat idiote geschreeuw allern maar in de hand, gewoon mee kappen. Let’s go Ajax let’s go!
Dat let's go is dan ook weer heel erg nepperig Amerikaans en daar mogen ze ze bij Ajax vooral mee doorgaan!
 

zwammy

Well-known member
Dat niet zozeer, uitvak is prima alleen een buscombi is zo ontzettend onnodig. Dat doe je bij een Rostock Pauli, Schalke Dortmund en Liverpool Manu. Niet bij MVV NAC
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Weet je wat één van de voordelen is van een buscombi? Er is een chauffeur die niet drinkt.

Zie je het voor je, vier of vijf jonge mannen van 18 tot 23 jaar, van Breda naar Maastricht? En dan terug, terwijl we allemaal weten dat er geen van die vijf alleen aan de koffie heeft gezeten.

En dan nog, geen combi = gezeik verspreid over een stad. Groepje hier, groepje daar, klieren, vervelend, politie hier, daar, overal. Conclusie na 5 wedstrijden: Buscombi komt terug.
 

De Wolf

Well-known member
Combi's zijn een manier om de supportersgroepen een beetje gescheiden te houden. Ik weet ook niet hoe de verhoudingen tussen NAC en MVV zijn maar als het een beetje risico is dan kan je een combi verwachten.
 

Joost

Well-known member
Combi's zijn een manier om de supportersgroepen een beetje gescheiden te houden. Ik weet ook niet hoe de verhoudingen tussen NAC en MVV zijn maar als het een beetje risico is dan kan je een combi verwachten.
Het gescheiden houden van supportersgroepen is geen oplossing het probleem maar de oorzaak van het probleem.
 
Bovenaan