Championship en lager

zwammy

Well-known member
Mooi, de club met het een na mooiste logo van de wereld weer bijna terug

Luton ook prima maar voor mij liever de sky blues
 

Pieros

Active member
Coventry naar de finale. Mooi. Gelukkig geen Sunderland of Middlesbrough in de PL, maar wat 'nieuw' bloed en sowieso een mooi verhaal. Coventry in 2018 nog in L2, net als Luton. In dat jaar promoveerden ze beide naar L1, en nu spelen ze om een plek in de PL. Coventry was daar voor het laatst in 2001, Luton speelde nog op het hoogste niveau in het laatste seizoen voor de Premier League.

Ja, ook ik liever Luton dan Coventry, maar ook met Coventry ben ik blij.
Beiden in 2018 in L2, maar nu zoveel hoger en 1 zelfs volgend seizoen in de PL. Hoe is dit ze gelukt? Hebben ze beiden een rijke investeerder of iets dergelijks gekregen of juist met een heel goed beleid?
 

JMD

Well-known member
Beide clubs hebben juist door investeerders heel diep gezeten, luton degradeerde zelfs uit de football league. Coventry moest zelfs een tijdje zijn thuiswedstrijden ergens anders spelen… Dus het zal denk ik vooral heel goed beleid zijn.
 

Joost

Well-known member
Beiden in 2018 in L2, maar nu zoveel hoger en 1 zelfs volgend seizoen in de PL. Hoe is dit ze gelukt? Hebben ze beiden een rijke investeerder of iets dergelijks gekregen of juist met een heel goed beleid?
Luton heeft in haar historie altijd wel op niveau 2 gezeten. Ze hebben daar kort iemand gehad die makelaars zwart betaalde en dat leverde financiele problemen op. Probleem was eigenlijk dat toen de club die financiele problemen de baas was maar wel net naar League Two was gedegradeerd er nog een straf van 30 minpunten kwam vanwege die zwarte betalingen. Zo kwamen ze in Conference terecht.
 

JMD

Well-known member
Peterborough - Wednesday 4-0...
De return wordt 5-1 voor Sheffield (4-0 viel pas in de 8e minuut blessuretijd 2e helft) en de Owls nemen de penalty's ook beter en gaan dus naar Wembley...

Damn, ik had vorige week half het plan om naar dit duel en morgen naar Barnsley te gaan, uiteindelijk toch niet gedaan (dat overigens al besloten voor het heenduel...). Nu baal ik daar toch flink van...
 

Pieros

Active member
De return wordt 5-1 voor Sheffield (4-0 viel pas in de 8e minuut blessuretijd 2e helft) en de Owls nemen de penalty's ook beter en gaan dus naar Wembley...

Damn, ik had vorige week half het plan om naar dit duel en morgen naar Barnsley te gaan, uiteindelijk toch niet gedaan (dat overigens al besloten voor het heenduel...). Nu baal ik daar toch flink van...
Dat is inderdaad balen als de keuze ‘verkeerd’ uitpakt, van de andere kant heb je dat je soms ook toevallig met de neus in de boter valt. Zo heb ik ooit per toeval de kampioenswedstrijd van Dover Athletic bezocht en Luton Town met 5-1 zien winnen van Leeds United.
 

Pieros

Active member
Luton heeft in haar historie altijd wel op niveau 2 gezeten. Ze hebben daar kort iemand gehad die makelaars zwart betaalde en dat leverde financiele problemen op. Probleem was eigenlijk dat toen de club die financiele problemen de baas was maar wel net naar League Two was gedegradeerd er nog een straf van 30 minpunten kwam vanwege die zwarte betalingen. Zo kwamen ze in Conference terecht.
Thanks voor de info. Toch knap dat een relatief kleine club zich weer zo snel kon/kan opwerken tot het huidige niveau.
 

JMD

Well-known member
Barnsley wint met 1-0 van Bolton en ontmoet dus streekgenoot Sheffield wednesday in de finale op Wembley.
 

JMD

Well-known member
En ook de laatste finale is bekend: Stockport had penalty's nodig om Salford van zich af te houden, het won met 2-1, waardoor de 0-1 van afgelopen week geneutraliseerd werd. Stockport won vervolgens de penalty's met 3-1.
Carlisle maakte de 1-0 nederlaag in Bradford goed door met 3-1 te winnen.
Zo is de laatste finale dus Stockport - Carlisle.

27 mei: Luton - Coventry (CH)
28 mei: Stockport - Carlisle (L2)
29 mei: Sheffield Wednesday - Barnsley (L1)
 
Bovenaan