Champions League 2018-2019

Mario

Well-known member
1998, 2000 en 2010 waren wel de grootste Oranje drama's wat mij betreft. 2010 baal ik nog steeds van. 2000 was wel het ergste idd, daar is bij mij toen wel een afstandsbediening door de kamer gevlogen.

Verder uiteraard ook 2005 met PSV, dat was de kans op Europees succes sinds 1988. Ik teer nog steeds op dat jaartal, ook met Oranje ... en ik ben bang dat dat nog wel even zal duren.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
1998, 2000 en 2010 waren wel de grootste Oranje drama's wat mij betreft. 2010 baal ik nog steeds van. 2000 was wel het ergste idd, daar is bij mij toen wel een afstandsbediening door de kamer gevlogen.

Verder uiteraard ook 2005 met PSV, dat was de kans op Europees succes sinds 1988. Ik teer nog steeds op dat jaartal, ook met Oranje ... en ik ben bang dat dat nog wel even zal duren.


1988 was een legendarisch sportjaar. Ook buiten het voetbal haalden Nederlanders grote overwinningen.

Over PSV in 2005 staat nog een heel goed interview in het boek dat BV heeft geschreven. Een echte aanrader.
 

erka

Well-known member
Die van mij al in de jaren dertig in Itali?.

Bij mij de Olympische Spelen van 1908, 1912, 1920 en 1924. Derde, derde, derde en vierde. Drama! Vooral die halve finale in 1912 tegen Denemarken, die hadden we echt moeten winnen.
 

BlauwVinger

Well-known member
Ik vond het an sich nog wel meevallen, behoudens de social media influencers (kots) die ineens overal opdoken in Ajax outfits. Maar die neemt sowieso niemand serieus.

Wat me wel enigszins tegen de borst stuit is dat algemeen verwacht wordt dat je dit allemaal mooi en prachtig vind omdat het zo goed is voor het totale Nederlandse voetbal, wat natuurlijk bespottelijk is. Dit is goed voor Ajax en verder voor helemaal niemand.

Ik heb het collectieve gedweep in opinieprogramma's, talkshows, etc ervaren als een ongewenste intimiteit, vandaag culminerend met de journalistieke carambole 'dit treft ons allemaal'. Het opdringen van collectieve nationale voetbalrouw stuit mij tegen de borst. Het myopische, modieuze en selectief verontwaardigde hyenagehuil dat sprake zou zijn van bermtoerisme en 'gram halen' lap ik uiteraard volledig aan mijn laars.

faZCvdb.jpg
 

U.G.

Well-known member
Ajax is ook gewoon een grotere club dan PSV met meer aanhangers, dus zo raar vind ik dat nog niet.

Wat nu inderdaad wel irritant is, is of heel Nederland nu huilt. Ik was gisteren ook heel erg voor Ajax, heb 10 minuten gebaald en dat was het. In 2005 baalde ik meer van PSV en AZ omdat dat veel onverdiender was dan nu. Die waren allebei gewoon beter dan hun tegenstanders. Milan heeft die hele wedstrijd tegen PSV maar 1x op doel geschoten geloof ik en die ging er dus in. PSV speelde toen zo goed. AZ idem. Sporting had niks in te brengen. Terwijl Ajax was nu bij vlagen goed maar kwam er ook hele delen niet aan te pas.

Maar dat komt allemaal niet in de buurt bij mijn drie grootste baalmomenten: toen Groningen de CL miste door die late goal van Sneijder bij 2-0 voor, de WK Finale van 2010 en het allergrootste baalmoment de penalties van Euro 2000. Wat was ik toen over de zeik zeg :D :D

Een kleine aanmerking bij een voor de rest prima post ; de vetgedrukte tekst is je reinste bullshit.

E?n van de laatste keren dat ik Sporting buiten PT heb bezocht. En met een JL groep uit Lissabon hebben we in dat oude stadion in Alkmaar toch vooral een Sporting gezien die flink aan het huishouden was, bijna net zoals daarvoor in de Kuip, maar desondanks in de laatste minuten toch een verlenging opgelegd kreeg. De verlenging was voor AZ....m??r het einde was onwerkelijk. Om zovele redenen een memorabele avond.
 
Bovenaan