Hopelijk is de fameuze en terechte uitschakeling gisterenavond een prelude voor het permanent uitblijven van de weerzinwekkende euforie en het geestelijk gijzelen van supporters van andere clubs en de mediamachinatie. Alsof Nederland slechts ??n club telt en men 'jaloersheid' wordt verweten door anonieme ziggofanboys als je niet wordt meegesleept door de collectieve krankzinnigheid.Jaloers? Waarop in hemelsnaam?
Een Ajax-'aanhanger' begrijpt niet dat een rechtgeaarde clubsupporter van andere signatuur geen sympathie voor de club kan opbrengen.
Ajax verloor niet. Tottenham Hotspur won. Only true winners are glorious in defeat.
Om in melodramatische metaforen te blijven; ik heb mijn Champions League in het algemeen en mijn voetbal in het bijzonder weer terug.
Toen Feyenoord in 2002 de Uefa cup won heb ik gejuicht, omdat ik het mooi vind als een Nederlandse club succes boekt in de EC. Zo zag ik ook dat oa Jamel, JMD, erka en nog wel meer niet Ajacieden het mooi vonden wat Ajax dit jaar presteerde. Het vergt enige geestelijke souplesse, die heb je of die heb je niet. Dat er een hoop verzuurde frusto's zijn die gister de dag van hun leven hadden, het verbaast niemand, maar ik ben blij dat ik ook van succes van een concurrent kan genieten en dat ik niet na maanden van afwezigheid de vakx uit kom hangen, vrijwel direct gretig zout in verse wonden moet komen strooien als het op dramatische wijze mis gegaan is. Dat vind ik vrij sneu.
Mij gaat het om het voetbal, niet om wat de media er van maakt, van min hoeven de BN'ers die ineens weer op tv hun Ajax liefde komen belijden ook niet.