Champions League 2018-2019

zwammy

Well-known member
Bedankt Janssen!

Ik vind het ook geweldig dat de geweldenaars Henderson, Wijnaldum, Origi en Matip een wereldpot gespeeld hebben en het tikki takka onthoofd hebben :duim:
 

Batigoal

Well-known member
Ik begin me steeds vaker af te vragen waar Barcelona is zonder Messi?
De beste man wordt 32 deze zomer, dus zal nog wel even door kunnen, maar bij hem zullen uiteindelijk de jaren ook gaan tellen. Tijd dat Barcelona door gaat selecteren lijkt me.

Tijd dat Bar?a eens goed gaat inkopen. Vidal, Semedo, Murillo, Lenglet, Boateng, Malcom zijn het toch allemaal net niet in dit soort topwedstrijden. Coutinho en Demb?l? hebben het gezien hun enorme transfersommen ook nooit constant gebracht. En als dan ook nog veteranen als Alba, Busquets en Suarez minder worden, hou je niet genoeg over blijkbaar.

Eigenlijk zouden ze het geduld en de durf moeten hebben (dat ligt ook aan een trainer) om die geroemde toptalenten eens het vertrouwen te geven. Maar ja, in de wapenwedloop met Real Madrid zullen ze komende zomer wel weer meegaan in het smijten met miljoenen.
 

Kielse Rat

Well-known member
Verdorie dat ik deze na een half uur heb moeten afzetten... :sad: Er zijn al veel straffe dingen gebeurd in de Champions League dit seizoen, maar deze wedstrijd steekt er wel bovenuit. Dat uitgerekend Origi het nog flikt ook.
 

Pascallovic

Well-known member
Kom op Pascallovic zo dom ben je niet. Stel Liverpool verkoopt zijn hele selectie voor een miljard en haalt voor 100 miljoen euro spelers. City haalt eveneens voor 100 miljoen euro spelers, maar hoeft niets te verkopen. Jij ziet dat nog steeds als dat ze in dezelfde mate zich hebben versterkt?
Pep heeft toch ook praktisch zijn halve selectie laten vertrekken na zijn eerste jaar omdat de spelers over the hill waren en zijn spel niet konden uitvoeren. Echter waren dat spelers die weinig restwaarde hadden(Clichy, Zabaleta, Kolarov, Sagna, Navas, Nolito, Ihaenacho, Fernando, etc.) en zodoende amper iets hebben opgeleverd. Voor wat overblijft heeft ie 500 miljoen bijgekocht. Klopp erft ook een elftal waar Firmino en Henderson al in rondliepen. Vervolgens willen er spelers hogerop die worden verkocht en constateert Klopp los van het vertrek van deze spelers dat er ook op andere posities (keeper/verdediging/middenveld) kwaliteit moet worden ingekocht. Dit bijkopen doet hij voor 430 miljoen. Ik zie hier geen verschil in, behalve de herkomst van het geld.

Eigenlijk zouden ze het geduld en de durf moeten hebben (dat ligt ook aan een trainer) om die geroemde toptalenten eens het vertrouwen te geven. Maar ja, in de wapenwedloop met Real Madrid zullen ze komende zomer wel weer meegaan in het smijten met miljoenen.
Die toptalenten die komen al 10 jaar niet meer door in het eerste en krijgen de kans niet. Dat gaat ook niet meer gebeuren, want er zijn maar heel weinig talenten die kunnen instromen op het niveau dat Barca nastreeft. De afgelopen jaren is het vooral Barca die een wapenwedloop voert. Real Madrid heeft naar verhouding heel weinig gekocht en met miljoenen gesmeten. Dit in tegenstelling tot Barca. Het zal eerder zijn dat Real nu meegaat in het miljoenen smijten van Barca, dan andersom.
 
Laatst bewerkt:

Janssen

Well-known member
Pep heeft toch ook praktisch zijn halve selectie laten vertrekken na zijn eerste jaar omdat de spelers over the hill waren en zijn spel niet konden uitvoeren. Echter waren dat spelers die weinig restwaarde hadden(Clichy, Zabaleta, Kolarov, Sagna, Navas, Nolito, Ihaenacho, Fernando, etc.) en zodoende amper iets hebben opgeleverd. Voor wat overblijft heeft ie 500 miljoen bijgekocht. Klopp erft ook een elftal waar Firmino en Henderson al in rondliepen. Vervolgens willen er spelers hogerop die worden verkocht en constateert Klopp los van het vertrek van deze spelers dat er ook op andere posities (keeper/verdediging/middenveld) kwaliteit moet worden ingekocht. Dit bijkopen doet hij voor 430 miljoen. Ik zie hier geen verschil in, behalve de herkomst van het geld.

Die toptalenten die komen al 10 jaar niet meer door in het eerste en krijgen de kans niet. Dat gaat ook niet meer gebeuren, want er zijn maar heel weinig talenten die kunnen instromen op het niveau dat Barca nastreeft. De afgelopen jaren is het vooral Barca die een wapenwedloop voert. Real Madrid heeft naar verhouding heel weinig gekocht en met miljoenen gesmeten. Dit in tegenstelling tot Barca. Het zal eerder zijn dat Real nu meegaat in het miljoenen smijten van Barca, dan andersom.

Leuk en aardig deze discussie maar zou je eerst zwammy willen feliciteren? Thanks.
 

Pascallovic

Well-known member
Leuk en aardig deze discussie maar zou je eerst zwammy willen feliciteren? Thanks.
Volgens mij heb ik al mijn waardering voor de topprestatie van Liverpool gisteren uitgesproken en aangegeven dat ik van ze genoten heb. Daar hoef ik niet het halve forum voor te feliciteren. Maar bedankt voor je inhoudelijke bijdrage aan de discussie.
 

Janssen

Well-known member
Volgens mij heb ik al mijn waardering voor de topprestatie van Liverpool gisteren uitgesproken en aangegeven dat ik van ze genoten heb. Daar hoef ik niet het halve forum voor te feliciteren. Maar bedankt voor je inhoudelijke bijdrage aan de discussie.

Oh jee...
 

Maasveld

Well-known member
Valt nog steeds relatief mee, als je de bedragen voor andere spelers ziet en hoe belalend die twee voor Liverpool zijn.

Overigens, even terzijde, veel mensen (niet jij specifiek) zeggen dat Klopp astronomisch veel heeft uitgegeven. Maar feitelijk is dat netto 90 miljoen.
Waar is die 90 miljoen op gebaseerd?
 

Janssen

Well-known member
Tijd dat Bar?a eens goed gaat inkopen. Vidal, Semedo, Murillo, Lenglet, Boateng, Malcom zijn het toch allemaal net niet in dit soort topwedstrijden. Coutinho en Demb?l? hebben het gezien hun enorme transfersommen ook nooit constant gebracht. En als dan ook nog veteranen als Alba, Busquets en Suarez minder worden, hou je niet genoeg over blijkbaar.

Eigenlijk zouden ze het geduld en de durf moeten hebben (dat ligt ook aan een trainer) om die geroemde toptalenten eens het vertrouwen te geven. Maar ja, in de wapenwedloop met Real Madrid zullen ze komende zomer wel weer meegaan in het smijten met miljoenen.

Dat is wel wat makkelijk, als de hele Engelse top + PSG met honderden miljoenen gooit ben je wel na?ef als je denkt dat je in Europe hoge ogen gaat gooien met 18/19-jarigen uit Barcelona B. Dan moet je al een aantal jaren bewust genoegen nemen met minder en dan kan natuurlijk niet. Die wedloop met Real zie ik niet zo, het is enkel Europees aanhaken.

Wel is veel geld verspild aan verkeerde spelers. Het is bekend dat Dembele een counterspits is en dat Coutinho het best gedijt in een opportunistische speelstijl, dus waarom die gehaald worden geen idee. Al is dat ook makkelijk praten achteraf, ik denk dat niemand Coutinho vooraf bestempeld zou hebben als miskoop. Overigens zijn Malcom en met name Arthur wel degelijk prima aankopen, maar die hebben logischerwijs tijd nodig.
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Heeft die coach van Barca nog voldoende krediet of is dat langzamerhand ook einde verhaal? Qua resultaten in de competitie mogen ze niet mopperen natuurlijk. Maar er twee keer zo knullig uitgaan in de CL.....
 

Mario

Well-known member
Heeft die coach van Barca nog voldoende krediet of is dat langzamerhand ook einde verhaal? Qua resultaten in de competitie mogen ze niet mopperen natuurlijk. Maar er twee keer zo knullig uitgaan in de CL.....

Tijd voor prijzenpakker Giovanni van Bronckhorst ...
 

JMD

Well-known member
Tottenham kwam overigens in de 1/8 finale doordat PSV zijn sportieve plicht deed bij Inter...:)
 
Bovenaan