Champions League 2018-2019

Janssen

Well-known member
Kun je dat standpunt onderbouwen?

Noem eens 1 argument anders dan de UEFA coefficient waarom een andere club hiervan mee zou profiteren.

De reputatie van het Nederlands voetbal verbetert niet, de reputatie van Ajax verbetert. Net zoals enkel de bankrekening van Ajax er op vooruit gaat, niet die van FC Emmen.
 

Atreides

Well-known member
Noem eens 1 argument anders dan de UEFA coefficient waarom een andere club hiervan mee zou profiteren.

Aha. Je weet het dus wel.

PSV is blij.

Verder zijn de Nederlandse spelers van Ajax enorm gegroeid. Mede dankzij de CL.Je kunt zeggen dat het Nederlands elftal mede dankzij Frenkie en de Ligt in een iets ander water zit dan een paar jaar geleden.
Een Nederlands elftal dat vaak aantreed met Cilissen, Tete, de Ligt, Blind, Promes en Babel. Terwijl gasten als Veldman, Klaassen, van de Beek, Vermeer, Padt, Bizot, Rosario, Bergwijn ook de afgelopen jaren in de selectie zaten of zitten.

Verder valt me op dat jij in je betoog niet echt lekker de essentie benaderd. Dat Ajax meer belang heeft haar eigen succes is evident. Neemt niet weg dat het ook gewoon goed is voor het Nederlandse voetbal.


De reputatie van het Nederlands voetbal verbetert niet,

Er worden wereldwijd pagina's gewijd aan het spel van een Nederlandse club met veel Nederlandse spelers en een Nederlandse filosofie met een Nederlandse trainer. Die connectie is echt niet zo h??l moeilijk.
Net zoals enkel de bankrekening van Ajax er op vooruit gaat, niet die van FC Emmen.

Indirect is de eredivisie wel degelijk gebaat bij meer pecunia bij PSV, Feyenoord en Ajax. Je ziet in het voetbal het trickle -own effect juist heel erg.
Een groot gedeelte van de selectie van Ajax, Feyenoord en PSV wordt namelijk wel degelijk opgehaald bij andere Nederlandse clubs. Ajax investeert ook fors in de eigen jeugdopleiding en daar heeft de rest van het profvoetbal ook enorm baat bij.

De transfer van Scherpen is geen direct gevolg vd CL-succesen, zal die mooi worden zeg.

Uiteraard niet.

Toch is het makkelijker om geld uit te geven als je net bijna honderd miljoen hebt verdient.
 

Janssen

Well-known member
Aha. Je weet het dus wel.

PSV is blij.

Verder zijn de Nederlandse spelers van Ajax enorm gegroeid. Mede dankzij de CL.Je kunt zeggen dat het Nederlands elftal mede dankzij Frenkie en de Ligt in een iets ander water zit dan een paar jaar geleden.
Een Nederlands elftal dat vaak aantreed met Cilissen, Tete, de Ligt, Blind, Promes en Babel. Terwijl gasten als Veldman, Klaassen, van de Beek, Vermeer, Padt, Bizot, Rosario, Bergwijn ook de afgelopen jaren in de selectie zaten of zitten.

Verder valt me op dat jij in je betoog niet echt lekker de essentie benaderd. Dat Ajax meer belang heeft haar eigen succes is evident. Neemt niet weg dat het ook gewoon goed is voor het Nederlandse voetbal.




Er worden wereldwijd pagina's gewijd aan het spel van een Nederlandse club met veel Nederlandse spelers en een Nederlandse filosofie met een Nederlandse trainer. Die connectie is echt niet zo h??l moeilijk.


Indirect is de eredivisie wel degelijk gebaat bij meer pecunia bij PSV, Feyenoord en Ajax. Je ziet in het voetbal het trickle -own effect juist heel erg.
Een groot gedeelte van de selectie van Ajax, Feyenoord en PSV wordt namelijk wel degelijk opgehaald bij andere Nederlandse clubs. Ajax investeert ook fors in de eigen jeugdopleiding en daar heeft de rest van het profvoetbal ook enorm baat bij.

Sorry maar ik lees hier niets dat hout snijdt. Ajax kan meer spelers wegkopen bij tegenstanders, die worden daar zwakker van. Daar staan dan transfersommetjes tegenover maar je vergeet gemakshalve dat clubs in het rechterrijtje allemaal in dezeflde spelersvijvers vissen en de grootste moeite hebben om vertrekkende spelers te vervangen zonder erop achteruit te gaan.

Het gat tussen Ajax (en PSV) en de rest wordt dus per definitie groter als daar meer geld binnenkomt. Dat het Nederlands elftal in aanzien en marktwaarde stijgt is leuks maar daar heeft buiten de clubs die de spelers leveren wederom niemand iets aan.

Dat de Nederlandse filosofie gepromoot wordt wil hooguit zeggen dat het midden en top segment van buitenlandse spelers sneller dan voorheen geneigd zal zijn om voor Ajax en misschien voor PSV te kiezen maar alles daaronder heeft er wederom helemaal niets aan.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Toen Feyenoord in 2002 de Uefa cup won heb ik gejuicht, omdat ik het mooi vind als een Nederlandse club succes boekt in de EC. Zo zag ik ook dat oa Jamel, JMD, erka en nog wel meer niet Ajacieden het mooi vonden wat Ajax dit jaar presteerde. Het vergt enige geestelijke souplesse, die heb je of die heb je niet. Dat er een hoop verzuurde frusto's zijn die gister de dag van hun leven hadden, het verbaast niemand, maar ik ben blij dat ik ook van succes van een concurrent kan genieten en dat ik niet na maanden van afwezigheid de vakx uit kom hangen, vrijwel direct gretig zout in verse wonden moet komen strooien als het op dramatische wijze mis gegaan is. Dat vind ik vrij sneu.

Mij gaat het om het voetbal, niet om wat de media er van maakt, van min hoeven de BN'ers die ineens weer op tv hun Ajax liefde komen belijden ook niet.

Kleine correctie... Dat ik het diverse Ajacieden de goede prestaties in Europa wel gunde en dat ik veel respect en bewondering heb voor de manier waarop Ajax voetbalde, betekent niet dat ik er super van genoten heb. Ik sluit me bij BV aan wat betreft de aversie voor de massa hysterie. De afgelopen weken heel veel mensen (vooral voetbalhatende vrouwen) die me dingen vroegen als "ben je ook zo zenuwachtig voor Ajax?" Of "wat denk jij dat we vanavond gaan doen?". En dan die verontwaardigde verbazing als ik zeg dat het mij echt niks boeit. Flikker op, ik ben niet voor Ajax en ik zal het nooit worden ook. Respect voor de prestaties en het gunnen van fans van de aartsrivaal, ok?. Maar oprecht genieten of juichen? Nou nee.
 

Atreides

Well-known member
Sorry maar ik lees hier niets dat houdt snijdt. Ajax kan meer spelers wegkopen bij tegenstanders, die worden daar zwakker van. Daar staan dan transfersommetjes tegenover maar je vergeet gemakshalve dat clubs in het rechterrijtje allemaal in dezeflde spelersvijvers vissen en de grootste moeite hebben om vertrekkende spelers te vervangen zonder erop achteruit te gaan.

Het gat tussen Ajax (en PSV) en de rest wordt dus per definitie groter als daar meer geld binnenkomt. Dat het Nederlands elftal in aanzien en marktwaarde stijgt is leuks maar daar heeft buiten de clubs die de spelers leveren wederom niemand iets aan.

Dat de Nederlandse filosofie gepromoot wordt wil hooguit zeggen dat het midden en top segment van buitenlandse spelers sneller dan voorheen geneigd zal zijn om voor Ajax en misschien voor PSV te kiezen maar alles daaronder heeft er wederom helemaal niets aan.

Kortom: je wilt het niet zien. De KNVB die wedstrijden verplaatst in het belang van het Nederlandse voetbal, PSV is blij, Nederlands elftal wordt er beter op.

N.B. dat spelers vertrekken is niks nieuws en van alle tijden. Dan is het prettig dat de kopende partij meer pecunia heeft want die zal eerder meer geld neerleggen.
 

Abubakari

Well-known member
@ Jamel
Dat je er van genoten hebt zei ik ook niet.
Van mij hoeft die massahysterie ook niet zo, maar ik kijk weinig TV dus ik heb daar ook niet veel last van.
 

Batigoal

Well-known member
Het is natuurlijk niet meer dan logisch dat supporters van andere clubs niet gaan juichen of verdrietig zitten zijn. Wat w?l nogal treurig overkomt is dat er als tegenreactie op alle aandacht sinds gisteravond uit alle hoeken en gaten supporters van andere clubs Ajax en diens supporters de maat gaan nemen. Vanwege uitschakeling in de halve Champions League. :eek:mg:

Als je daar je lol uit moet halen gun ik je wel een flink verkeersongeluk ofzo.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
@Abu, akkoord.

Het is natuurlijk niet meer dan logisch dat supporters van andere clubs niet gaan juichen of verdrietig zitten zijn. Wat w?l nogal treurig overkomt is dat er als tegenreactie op alle aandacht sinds gisteravond uit alle hoeken en gaten supporters van andere clubs Ajax en diens supporters de maat gaan nemen. Vanwege uitschakeling in de halve Champions League. :eek:mg:

Als je daar je lol uit moet halen gun ik je wel een flink verkeersongeluk ofzo.

Ja nou moet ik toch eerlijk bekennen dat ik vanochtend heb zitten schaterlachen om al die aftelfilmpjes. ;)
 

Janssen

Well-known member
Kortom: je wilt het niet zien. De KNVB die wedstrijden verplaatst in het belang van het Nederlandse voetbal, PSV is blij, Nederlands elftal wordt er beter op.

.

Ja dit is een beetje in lijn met je eerdere opmerking “ het is gewoon goed voor het Nederlands voetbal”. Maak nou eens concreet waarom dan? Wat heeft Vitesse hieraan? En Utrecht? En Heerenveen?
 

Eef de Kip

Well-known member
Maar die massahysterie is toch niet enkel en alleen voorbehouden als het om Ajax gaat? Wat dacht je van het Nederlands elftal, of toen Feyenoord in 20202 de EL , toen waren er ook opeens een stuk meer Feyenoord supporters.
 

Pascallovic

Well-known member
Maar die massahysterie is toch niet enkel en alleen voorbehouden als het om Ajax gaat? Wat dacht je van het Nederlands elftal, of toen Feyenoord in 20202 de EL , toen waren er ook opeens een stuk meer Feyenoord supporters.

Ben het er wel mee eens dat die massahysterie een groot deel van de liefhebbers gestolen kan worden. Daar schaar ik mijzelf ook onder. Echter is gebeurd dat bij alle clubs die top presteren. Een PSV kreeg ook veel aandacht toen ze voor het laatst wisten te overwinteren in de CL. Als ze nog verder waren gekomen was de aandacht nog meer gegroeid. Voor wat betreft de aandacht voor Ajax had van mij ook minder gemogen. Die BN'ers mogen ze thuislaten en niet elke scheet is nieuwswaardig en hoeft op elke site te staan.
 

Janssen

Well-known member
Maar die massahysterie is toch niet enkel en alleen voorbehouden als het om Ajax gaat? Wat dacht je van het Nederlands elftal, of toen Feyenoord in 20202 de EL , toen waren er ook opeens een stuk meer Feyenoord supporters.

Toen was ik voort Dortmund, wat een bazenploeg was dat! Lehman, W?rns, Kohler, Ricken, Koller :duim:
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Maar die massahysterie is toch niet enkel en alleen voorbehouden als het om Ajax gaat? Wat dacht je van het Nederlands elftal, of toen Feyenoord in 20202 de EL , toen waren er ook opeens een stuk meer Feyenoord supporters.

Ik ken zat mensen die in 1995 een "echte Ajacied" waren en vervolgens in 2002 een "ras-Feyenoorder"...
 

Forza AZ

Well-known member
Dan vraag ik me wel af wat er gebeurt in het hypothetische scenario dat Arsenal de EL wint en Tottenham de CL. Hebben we volgend seizoen dan Engelse clubs in de Champions League of verliest Chelsea als nummer drie dan zijn plek?

Dan heeft Engeland 5 clubs in de CL-groepsfase en 2 in de EL.
 
Bovenaan