Carnaval/Vastelaovend

vakx2.0

Banned
Wat 'n prachtige documentaire idd.
Ook heel mooi gefilmd (technisch).
Eerlijk is eerlijk... dat is toch het echte carnaval, dat je op die manier niet tegenkomt in Brabant.
Hopelijk houden ze in Brabant ooit eens op met die kut house muziek ... en gaan ze, zoals in Venlo, voor het echie.
Voor Venlo hoop ik alleen maar dat deze documentaire niet leidt tot treinladingen vol niet-Limburgers die het ook eens mee willen maken (maar er geen ene hout van begrijpen). Laat die maar lekker wegblijven daar. De rest van het jaar kijken ze ook niet naar Venlo om.

Maar nogmaals, wat 'n prachtdocumentaire. En wat 'n prachtmensen. Het leven kan mooi zijn zonder cynisme... al is het maar 4 dagen per jaar.
 

zwammy

Well-known member
Mooi. Gisteren de oudste voor het eerst mee naar de optocht geweest. Wat een kutoptocht is het eigenlijk ook elk jaar hier. Gelukkig vond dochterlief het leukst, dat is het voornaamste.
 

Makanaky

Well-known member
:duim:ging ik op vervlogen zondagmiddagen weleens heen. Klasgenoten uit die omgeving (Nieuw-Dordrecht en Klazienaveen ook) kregen steevast vrij met carnaval en wij vrome zonen van Calvijn maar zwoegen in het klaslokaal.
 

de waan

Well-known member
Boogie Bar is h?t bewijs dat shirtreclame werkt. Die is niet meer uit mijn hersenpan te rammen.

efd8df89180a43f793a5bc258aff536b.jpeg
 

Ska P 187

Well-known member
Mooi. Gisteren de oudste voor het eerst mee naar de optocht geweest. Wat een kutoptocht is het eigenlijk ook elk jaar hier. Gelukkig vond dochterlief het leukst, dat is het voornaamste.

Wanneer je een beetje nuchter moet blijven zijn veel zaken, de buurvrouw of een optocht bijvoorbeeld, vaak toch een beetje een tegenvaller.
Of je snapt de lol ineens niet meer.

Fijn dat de kleine ervan genoten heeft. Dat maakt het wel weer goed.
 

zwammy

Well-known member
Bij de optocht ben ik eigenlijk altijd wel nuchter, want dan begint het pas. Ik merk alleen dat de Lampegatse optocht gewoon een stuk minder is dan de optochten van de andere grote steden.
 
Bovenaan