Carnaval/Vastelaovend

zwammy

Well-known member
Gisteren trouwens Tess Wester met een EVV shirt aan, daar waren de supporters wel content mee.
 

Maasveld

Well-known member
Zo, mooi zeg!

En wat een gruwelijk verschil met Brabant zeg. Heb jij ook de wens gehad om prins te zijn gehad?
Vroeger wel, nu heb ik dat minder. Je hebt 0,0 vrijheid en met de vastelaovend wil ik juist doen waar ik zin in heb.

Wat een fantastische dagen waren het weer. 6 dagen lang feesten met familie, vrienden, bekenden en onbekenden. Jong, oud, arm, rijk, wit, zwart, bruin, geel, blauw, grijs, iedereen is gelijk. De wereld kan wel iets meer vastelaovend gebruiken.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Die Mart Lieder moet hele goede openingszinnen hebben. Eerst Polman, nu Wester.

Doet me denken aan die 3e keeper van FC Oss, die met Kim Feenstra het bed deelde.
 

Janssen

Well-known member
Nu we het er toch over hebben, ik had wel stiekem verwacht dat Fred hier wat details los zou laten...
 

Batigoal

Well-known member
Ja we hadden toch allemaal stiekem gehoopt dat hij hier de rancuneuze ex ging uithangen, maar dat valt tegen.
 

Abubakari

Well-known member
Komt goed, bedankt!

8 februari komt er op BNN/VARA overigens een documentaire over de Venlose Vastelaovend. Het idee kwam van Lex Uiting (vorig jaar onze stadsprins). Rob Hodselmans en Pieter Kuijpers, 2 toppers in de Nederlandse filmwereld, hebben de docu gemaakt, gefilmd en geproduceerd. In de documentaire staan de mensen die het feest vieren centraal. Ik heb hem zelf (nog) niet gezien, maar iedereen die hem wel heeft gezien is zeer onder de indruk. Veel bezoekers hebben het niet droog kunnen houden.

Gisternacht gekeken op uitzending gemist, ik heb niks met carnaval maar ik vond het wel mooi om te zien hoe ongelooflijk dat bij jullie leeft, wel bijzonder om eens te zien.
Kan me voorstellen dat je emotioneel werd van die man die nog ??n keer Vastelaovend wilde meemaken. Mooie docu, al was het maar omdat ik geen idee had wat voor waarde het voor jullie heeft. Deed me qua sfeer en saamhorigheid wel een beetje denken aan de eerste 11stedentocht die ik in Dokkum mee heb gemaakt. Ook wel ??n van de meest bijzondere feesten/dagen die ik meegemaakt heb.
 
Laatst bewerkt:

Janssen

Well-known member
Heb de docu ook gezien. Moet wel zeggen dat het een tikkeltje geromantiseerd is allemaal hoor. Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen mensen zijn die zo oprecht vieren uiteraard.
 

Maasveld

Well-known member
Gisternacht gekeken op uitzending gemist, ik heb niks met carnaval maar ik vond het wel mooi om te zien hoe ongelooflijk dat bij jullie leeft, wel bijzonder om eens te zien.
Kan me voorstellen dat je emotioneel werd van die man die nog ??n keer Vastelaovend wilde meemaken. Mooie docu, al was het maar omdat ik geen idee had wat voor waarde het voor jullie heeft. Deed me qua sfeer en saamhorigheid wel een beetje denken aan de eerste 11stedentocht die ik in Dokkum mee heb gemaakt. Ook wel ??n van de meest bijzondere feesten/dagen die ik meegemaakt heb.

Als zelfs een Friese Ajacied positief is, dan moet het wel een mooie docu zijn geweest! Maar het is ook, wat vakx al aangaf, fantastisch gefilmd en geproduceerd, dat scheelt ook wel een hele hoop.

Die vergelijking die je maakt is wel treffend denk ik. Beide een feest dat je met je dorp/stad/provincie deelt. Wellicht ook omdat beide provincies niet altijd even serieus genomen worden door de Randstad, maar dit feest wel de provincie typeert.

Heb de docu ook gezien. Moet wel zeggen dat het een tikkeltje geromantiseerd is allemaal hoor. Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen mensen zijn die zo oprecht vieren uiteraard.

Daar heb je wel enigszins gelijk in. Uiteraard heb je er hier ook genoeg (met name jongeren) die het voornamelijk om het zuipen te doen is. Die vrouw uit Haarlem vond ik ook wel erg over de top. Ik denk dat Suus (die niet heel lelijke vrouw van een jaar of 40) wel symbool staat voor hoe de meeste Venlonaren het feest beleven.
 
Bovenaan