Carnaval/Vastelaovend

Maasveld

Well-known member
1 van de mensen die werd gevolgd in de documentaire, Liesje Cardinaals (de bejaarde vrouw met de bel), is overleden. Vlak voor vastelaovend kreeg ze al een herseninfarct. Dankzij de wensambulance heeft ze gelukkig de optocht nog kunnen meemaken. Een markant figuur die door heel Venlo geliefd was. Ze mocht 87 jaar worden.
 

Joost

Well-known member
Heibel in Sittard. De stadsprins die dit weekend is uitgeroepen is voormalig persvoorlichter van Roda JC. En dan is hij ook nog fan want in 2015 heeft hij op Instagram iets negatiefs over Fortuna Sittard gezegd.

Nu mag hij waarschijnlijk niet de traditionele aftrap doen van een wedstrijd van Fortuna.
 

delmaestro

Well-known member
Heibel in Sittard. De stadsprins die dit weekend is uitgeroepen is voormalig persvoorlichter van Roda JC. En dan is hij ook nog fan want in 2015 heeft hij op Instagram iets negatiefs over Fortuna Sittard gezegd.

Nu mag hij waarschijnlijk niet de traditionele aftrap doen van een wedstrijd van Fortuna.

Geniaal stukje research gedaan :D
 

Maasveld

Well-known member
Sjraar Peetjens is afgelopen nacht op 96-jarige leeftijd overleden. Hij was 1 van de personen die is gevolgd in de documentaire 'Nao ut zuuje.' De laatste jaren trad hij bij tijd en wijle met vastelaovend nog op.
 

Maasveld

Well-known member
Mijn vader heeft in de jaren 80 en 90, niet geheel onsuccesvol overigens, redelijk wat vastelaovesliedjes geschreven. Laatst is mijn moeder een klapper hieromtrend tegengekomen. Naast complete teksten en bladmuziek ook heel veel aantekeningen, beginselen van liedjes die nooit zijn afgemaakt, etc. Echt prachtig om door te bladeren.
 

Joost

Well-known member
Dit is de nieuwe Vasteloavendposter die jaarlijks in Limburg wordt gemaakt.

Zou KOZP er iets van vinden?

poster.jpg
 

Maasveld

Well-known member
Oh wat mooi zeg. Voor jullie ook fijn als herinnering lijkt me.
Zeker. Afgelopen week is, 32 jaar na dato, 1 nummer opnieuw uitgebracht. Dat werd toch aardig goed ontvangen als ik de commentaren las.

Hoondervel wint het LVK. Beter goed gejat dan slecht verzonnen zullen we maar zeggen. De creativiteit was weer ver te zoeken.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Ik ga toch eens op zoek naar die nummers want ik ben wel benieuwd.

Zag net Hoondervel optreden, aardig nummer maar als dit al wint dan was het niveau niet bijzonder hoog.
 

Maasveld

Well-known member
Ik ga toch eens op zoek naar die nummers want ik ben wel benieuwd.

Zag net Hoondervel optreden, aardig nummer maar als dit al wint dan was het niveau niet bijzonder hoog.
Die nummers lijken in ieder geval totaal niet op wat er tegenwoordig op het LVK staat. Ik heb eens vluchtig de teksten van alle finalisten doorgenomen, 18 van de 20 nummers gaan over hoe geweldig de vastelaovend is, dan wel over feesten. 3/4 van die nummers hebben ook nog een rommelig up-tempo arrangement, zodat je eigenlijk vrijwel de hele avond naar hetzelfde zit te luisteren. Specifieke thema's of relatief rustige nummers hoor je nauwelijks meer.

Het begin van het refrein van de winnaar kun je moeiteloos op 'Ach we zien weer van de straot aaf' van Toddezek leggen. Het is alleen wat sneller.
 
Bovenaan