Carnaval/Vastelaovend

Maasveld

Well-known member
Ben je aan het kijken Maasveld?

Nummer 12; Maa Maa Maa moet toch wel haast winnen. Dat heeft alles in zich om een instant klassieker te worden.
Niks gezien, ik ben eerst naar de docu 'Naor ut Zuuje' gegaan, daarna een verjaardag. Het LVK trekt mij sowieso niet heel erg. Nu er geen Venlose nummers in staan, eerlijk is eerlijk, nog minder.

Over de documentaire: Werkelijk prachtig voor de Venlonaar omdat het een feest der herkenning is. Even een traantje moeten wegpinken toen Jeroen van den Ham over zijn vader begon. Ontzettend herkenbare situatie voor mij. Ook leuk dat de documentairemaker Rob Hodselmans na afloop aanwezig was om vragen te beantwoorden. Of de docu tot meer begrip zal leiden bij de mensen boven de rivieren betwijfel ik. Het geeft echter wel heel goed weer dat de vastelaovend echt niet alleen maar zuipen en neuken is.
 

zwammy

Well-known member
Gelukkig boeit het de mensen heel weinig wat de mensen boven de rivieren ervan vinden. Kan ik die docu ergens terugkijken?
 

Maasveld

Well-known member
Gelukkig boeit het de mensen heel weinig wat de mensen boven de rivieren ervan vinden. Kan ik die docu ergens terugkijken?
Momenteel draait ie nog alleen in de bioscoop. 8 februari komt er een kortere (50 i.p.v. 75 min.) versie op tv bij BNN. Die versie is ook meer "Holland-proof." Daarna worden beide versies ook uitgebracht op DVD. Of de lange versie nog op tv komt weet ik niet.
 

Maasveld

Well-known member
Ben je aan het kijken Maasveld?

Nummer 12; Maa Maa Maa moet toch wel haast winnen. Dat heeft alles in zich om een instant klassieker te worden.
Ik heb inmiddels wat nummers gehoord. Dit nummer vond ik al erg Venloos klinken. De eerste 2 regels van het refrein zijn vrijwel exact hetzelfde als 'Dao isse dan:'

https://youtu.be/SWP0r1XaV2o

Spik en Span vond ik erg matig. De Toddezek hadden ook hun slechtste inzending ooit. Bj?rn en Mieke vond ik wel weer leuk.

Maar goed het systeem is inderdaad bagger. Sowieso om in die finale te komen al. Laat dat door een vakjury bepalen. In finale 50/50 door een andere vakjury en publiek en weg met die regiojury's.
 
Bovenaan