Buitenlandse politiek

erka

Well-known member
De EU mag er wel een land uitzetten maar alleen als alle landen instemmen. En dat gebeurt dus nooit want vriendjespolitiek.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Jep.

Als een land zo duidelijk schijt aan jou als organisatie heeft dan mag je wat mij betreft zo iemand er uit zetten... (natuurlijk wel na een aantal waarschuwingen en bij grote problemen, niet voor elk wissewasje)
 

Ska P 187

Well-known member
De EU mag er wel een land uitzetten maar alleen als alle landen instemmen. En dat gebeurt dus nooit want vriendjespolitiek.
Volgens mij is dit nooit opgenomen in de statuten. Dat begreep ik tenminste toen met die Griekse crisis zo'n beetje.
 

JMD

Well-known member
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die bouwen ze toch al af. Alleen schieten er een paar idioten door die hem naar box 3 willen verschuiven. Ik zou hem gewoon gaan defiscaliseren. Uiteraard niet van vandaag op morgen.

Moet zeggen dat ik het wel een oneigenlijke ingreep vanuit de EU vind. Nederland heeft toch laten zien dat ze de financiën toch aardig voor elkaar hadden.
 

Eef de Kip

Well-known member
Uiteraard niet van vandaag op morgen.
Dit dus ook, dat zul je toch langzaam af moeten bouwen lijkt me omdat anders de helft van je land in de ellende komt, ik zou al een behoorlijk probleem krijgen iig.

Verder moet ik hier ook wel om lachen, in het zuiden heb je een paar bananenlanden waarbij het financieel één grote teringzooi is maar in Nederland moeten we voorop lopen met aanpassingen.
Benieuwd naar het eerstvolgende staatje waarin staat of we netto betaler of netto ontvanger zijn. Ik heb zo maar het idee dat het de eerste is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Vooral de omslag van box 1 door naar het huidige box 3 zou er hard kunnen inslaan. Maar dat is de moeite die ik sowieso wel een beetje heb met de belastingplannen de laatste jaren. Eindeloos aan knoppen draaien, maar het is eigenlijk tijd om weer terug te gaan naar de basis.

Ik heb niet zozeer problemen ermee dat we netto betaler zijn. Dat vind ik logisch. Dat je dan relatief vaak een tik op de vingers krijgt…
 

Max

Administrator
Forumleiding
Begrijp overigens dat het uit de informele
D66 contacten komt en dat dit niet past binnen het toetsingskader. Zal dus wel een D66 trucje zijn.
 

JMD

Well-known member
Wat is Vera Bergkamp toch een ontzettend zwakke voorzitter.
Ik dacht dat Bergkamp voorzitter van de 2e Kamer was? Dus waarom dit dan in Buitenlandse Politiek moet??? :)


In Virginia zijn tussentijdse verkiezingen geweest om een nieuwe "lieutenant governor'" te kiezen. Normaal gesproken een Democratische staat. Nu gewonnen door een Republikein.
 

ALenstra

Well-known member
Ja mensenrechtenactivisten zeggen dat het erg mensonterend is voor die vluchtelingen. Maar uiteraard geen woord over Wit Rusland.
 

JMD

Well-known member

De dag die je wist dat zou komen...

Maar nee, het waren complottheorieën dat de coronacheck een blijvertje zou zijn (in september werd dat gezegd: 'waar maak je je druk om, het is er maar 1 maand') en dat we ons vaker moesten laten prikken...

Conclusie: als dit er doorkomt bepalen de overheden precies wat je moet doen qua vaccinatie. Vrije wil is weg. Dan is de stap dat die codes voor andere zaken gebruikt gaan worden in ieder geval niet onmogelijk meer, en naw niet ver weg.
 

Maasveld

Well-known member

De dag die je wist dat zou komen...

Maar nee, het waren complottheorieën dat de coronacheck een blijvertje zou zijn (in september werd dat gezegd: 'waar maak je je druk om, het is er maar 1 maand') en dat we ons vaker moesten laten prikken...

Conclusie: als dit er doorkomt bepalen de overheden precies wat je moet doen qua vaccinatie. Vrije wil is weg. Dan is de stap dat die codes voor andere zaken gebruikt gaan worden in ieder geval niet onmogelijk meer, en naw niet ver weg.
Mooi zo.
 

zwammy

Well-known member
2 prikken niet genoeg ook nog. Dan is het maar goed dat de meneer van de vaccins en de mevrouw van de Eu getrouwd zijn, dan krijgen we wat korting. Of zal het niet zo voorspellend zijn?
 
Bovenaan