Buitenlandse politiek

ALenstra

Well-known member
Ik heb wel begrepen dat SPD leider Olaf Scholz zichzelf al ziet als de nieuwe bondskanselier. Volgens hem willen de kiezers dat.
 

erka

Well-known member
Remkes premier maken van een soort zakenkabinet. Weisglas erbij, nog wat andere ervaren types en klaar is kees.
 

erka

Well-known member
Die Polen maken het nu helemaal bont. Wel het EU-geld maar niet de EU-rechtsorde.

Er is maar één oplossing voor de Polen: daar is de uitgang! Doei!
 

gevegt

Well-known member
Die Polen maken het nu helemaal bont. Wel het EU-geld maar niet de EU-rechtsorde.

Er is maar één oplossing voor de Polen: daar is de uitgang! Doei!
Dan lopen ze regelrecht naar Rusland toe. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
 

gevegt

Well-known member
Zulke goede herinneringen hebben ze geloof ik niet aan Russen. Ik weet niet of ze nog iets interessants hebben voor de Chinezen.
Nou, dat denk ik niet.

De Russen, net als de Chinezen, zien niets liever dan een zwak Europa. Daar hebben ze alles voor over.
Met deze Poolse regering zie ik het zo gebeuren dat ze hun oren dan naar hun laten hangen.
 

zwammy

Well-known member
Polen die de wetten van het eigen land belangrijker vind dan de wetten van de eu. Hoe durven ze!
 

Eef de Kip

Well-known member
Als je zo graag lid wil worden van de EU dan weet je dat dat er aan vast zit. De subsidies ontvangen vinden ze prima (ik begreep dat ze 20 miljard hebben aangevraagd), maar dan zul je ook de "lasten" moeten accepteren.
 
Bovenaan