Buitenlandse politiek

Max

Administrator
Forumleiding
Als je dat niet begrijpt dat Europees recht in beginsel boven nationaal recht gaat dan vind ik je ook wat onnozel. Maar goed, ik heb het Poolse arrest niet gelezen. Het Europees recht is ook ergens begrenst tot hetgeen afgesproken is. De Europese Commissie is net zo goed aan het grensverkennen in bijvoorbeeld de strijd tegen in hun ogen ongeoorloofd belastingontwijking. Het kan heel goed zijn dat ze op andere rechtsgebieden waar ik minder van weet eveneens zelf de grenzen opzoeken.
 

zwammy

Well-known member
Dan zullen ze er gewoon uitstappen, kunnen Slovenië Albanië Servië Kosovo en al die andere grootmachten er bij.
 

ALenstra

Well-known member
De Oostenrijkse bondskanselier Sebastian Kurz heeft zojuist zijn aftreden bekend gemaakt. Hij schijnt in een of andere corruptieschandaal verwikkeld te zijn.
 

JMD

Well-known member
Kan Rutte nog wat van leren.
Mwah, als we het precies bekijken moeten we vooral zeggen dat de CU, CDA en D66 er wat van kunnen leren. Want het was de coalitiepartner van de ÖVP (de partij van Kunz) die eigenlijk eiste dat hij weg moest. D66, CDA en CU hebben alleen rond 'functie elders' wat geblaft gedurende een paar uur, maar wisten daarna niet hoe snel ze weer braaf achter Rutte aan moesten lopen.
 

Ska P 187

Well-known member
Toch apart dat wanneer er één land is dat booming is en zo hebben geprofiteerd van lidmaatschap van de EU en dat bedoel ik positief, ze zo lopen fucken met dit lidmaatschap. Al weten we allemaal dat de EU niet de ballen heeft nog het recht geloof ik, om een lid eruit te zetten. Bovendien wie gaat er dan werken in de EU.
Kan zo een blik latinos opentrekken, maar die mogen niet.
 

erka

Well-known member
Na Polen zou dan Hongarije Hexit gaan, dan Slowakije en tenslotte Tsjechië. Allemaal zelfde type premier momenteel.
 

JMD

Well-known member
Toch apart dat wanneer er één land is dat booming is en zo hebben geprofiteerd van lidmaatschap van de EU en dat bedoel ik positief, ze zo lopen fucken met dit lidmaatschap.
Ik ben in 2019 zo ongeveer heel Polen doorgereden richting Litouwen (heen vanuit Dresden, via Auschwitz, terug via Warschau en Lodz richting Berlijn) en je zag werkelijk overal borden staan dat er gebouwd werd met geld van de EU...

Al weten we allemaal dat de EU niet de ballen heeft nog het recht geloof ik, om een lid eruit te zetten.
Waarom zou je als EU zijnde niet een land er uit mogen zetten?
 

erka

Well-known member
En Babis lijkt nu toch te verliezen, een centrumrechtse coalitie van partijn lijkt te winnen. Die coalitie is pro EU en NATO.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben in 2019 zo ongeveer heel Polen doorgereden richting Litouwen (heen vanuit Dresden, via Auschwitz, terug via Warschau en Lodz richting Berlijn) en je zag werkelijk overal borden staan dat er gebouwd werd met geld van de EU...

Waarom zou je als EU zijnde niet een land er uit mogen zetten?

Die borden ben ik in Griekenland en Ierland ook genoeg tegengekomen. Genoeg landen waar die borden hebben gestaan.

Als je niks hebt geregeld om landen eruit te kunnen zetten, dan lijkt mij dat een reden om het niet te doen. Maar goed, ze doen net als de Polen zelf ook aan grensverkenning.
 
Bovenaan