Buitenlandse politiek

JMD

Well-known member
Dan heult zo'n man dus met de vijand. Dat mag en kan, maar zijn partij doet wel de geschiedenis herhalen.
Dat laatste vind ik flink overdreven, maar goed, dat gebeurt wel vaker als ergens (extreem) rechts aan de macht komt.

gevegt

Well-known member
Dat laatste vind ik flink overdreven, maar goed, dat gebeurt wel vaker als ergens (extreem) rechts aan de macht komt.

Ze komen niet aan de macht. Het gaat erom dat die man van de FDP het accepteert dat hij zo aan de macht komt.

Maasveld

Well-known member
Nee hoor, want ik vind Trump een verschrikkelijke lul. Dat 'we are doing great' hangt me de keel uit, zijn overdreven manier van praten, gatver... Ik hoop op Sanders als president (hoopte ik 4 jaar terug ook).

Overigens Bonehead, daar ging mijn opmerking niet over: jij zegt dat je het gisteravond laat gezien hebt (danwel 'live' danwel via uitz. gemist), maar dat kan helemaal niet, want de S.o.t.U was vannacht om 3.00... ;)
Nu heb je het over vanmorgen, dat kan wel, heb ik blijkbaar niet goed gekeken

Je weet dat die man 78 jaar is he?

De Wolf

Well-known member
Die idioot wordt gewoon weer herkozen net zoals er hier mensen nog steeds de praatjes van Rutte en Baudet geloven.

JMD

Well-known member
Wel leuk om te zien dat JMD hier weer een hele andere politieke hoek kiest.
Ja, dat is tegenwoordig heel apart idd. Tegenwoordig hoor je je tot een hokje te beperken en iedereen die daar niet aan voldoet uit te schelden voor 'fascist' of 'geitenwollen sok/klimaatgekkie' ofzo.

Zag vanochtend op het Journaal :)p) dat Pelosi tijdens de speech van Trump al kleine scheurtjes aan het maken was in het papier waar de speech op stond, zodat ze die na afloop mooi kon doorscheuren... :)

Pascallovic

Well-known member
Als de Dems met Biden de race in gaan dan is dat zo ongeveer een zekerheid. Maar ik hoop dat daar het verstand terugkeert zodat er een goede tegenkandidaat kan komen.
Ik vind alle tegenkandidaten erg matig. Het wordt Warren, Biden, Sanders, Buttigieg of Bloomberg als die laatste zichkan inkopen. Hadden ze in 3 jaar echt niks beters kunnen vinden?

Batigoal

Well-known member
Ze zijn daar allemaal bejaard, het lijkt de oude Sovjet Unie wel …

Ik ben niet onder de indruk van de kandidaten van de Democraten. Voorlopig is Trump grote favoriet om het gewoon weer te worden.

Maar het bijna-bejaarden-gehalte bij al die kandidaten aan beide kanten vind ik wel apart. In bestuurdersland in Nederland is het grijs en 50+, maar ik heb het idee dat in Amerika nog een generatie ouder aan de macht is.

Pascallovic

Well-known member
Wat een toeval. Precies als 'the Bern' naast Buttigieg staat na 97% van de getelde stemmen (We hebben na 3 dagen nog steeds geen uitslag) willen ze bij de Democraten alles gaan hertellen.:heinz:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het lijkt erop dat Ierland een flinke ruk naar links maakt. Tot nu toe lijkt het erop dat Sinn Fein de grootse partij wordt in verkiezingen daar. Die zetten in op een spoedig referendum voor Ierse hereniging.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Sinn Fein is inderdaad de grootste geworden en is nu aan het praten met kleinere linkse partijen om een kabinet te vormen. Het is voor het eerst sinds 1922 dat geen van de 2 grote centrum / centrum-rechtse partijen de verkiezingen gewonnen hebben en een Sinn Fein regering zou de eerste linkse regering in het land ooit worden.

Bovenaan