Buitenlandse politiek

zwammy

Well-known member
Heerlijk naief als je denkt dat dat een rol speelt.

Vredesvorst Trump

Dat is ook precies het doel van de trip van Trump. Hij begint in Saudi-Arabi?, reist daarna naar Isra?l en zet vervolgens nog voet aan land in Europa, te beginnen in Rome. "Hij wil een soort vredesvorst zijn en religies met elkaar verbinden. Daarom bezoekt hij nu in een keer de hoofdsteden van de drie grootste geloven."

In Saudi-Arabi? zal het vandaag daarom ook over de islam gaan, zegt correspondent Sander van Hoorn. "En dan met name de strijd tegen de radicale islam, zoals Islamitische Staat en al-Qaida." De president ontmoet tijdens zijn eerste stop veel bondgenoten uit de internationale coalitie tegen IS.

Onder Obama stond de relatie tussen Amerika en het Midden-Oosten op scherp. Trump gaat voor de verzoening
 

ElSimao

Active member
Vredesvorst Trump

Al Trump zo voor de vrede is, waarom verkoopt hij dan voor 350 Miljard aan wapens aan een land dat Yemen binnenvalt? Zodat ze nog meer oorlog kunnen voeren?

Met alle respect hoor, maar als je dit soort teksten gelooft ben je echt heel naief en weet je niet wat er speelt.
 

Ska P 187

Well-known member
Maargoed, je ziet de ironie dus niet? 350 miljard aan wapens verkopen terwijl je pretendeert de "vredesvorst" te zijn?

Je weet neem ik aan dat a) die 350 miljard onzin is, het getal dan een b) dat de verkopen die gedaan zijn al done deals waren van voor zijn aantreden.

Evengoed vond ik het ook een tegenvaller, want hij is er nu ook niet bepaald voor gaan liggen.
 

zwammy

Well-known member
En nog mooier, wat had hij met de wapens moeten doen? Verkopen aan Rusland? Had ie de timnermansjes en junckers niet aan kunnen doen.
 

ElSimao

Active member
Maar waar had hij dan dat geld vandaan moeten halen?

En nog mooier, wat had hij met de wapens moeten doen? Verkopen aan Rusland? Had ie de timnermansjes en junckers niet aan kunnen doen.

Waarmee je exact mijn eerdere punt bevestigt:

Net zoals bij Hillary boeit terrorisme niet zoveel meer als er geld te verdienen is.

Het gaat allemaal en alleen maar om geld. "Terrorisme" is een mooie facade om de wapenhandel levend te houden.
 

zwammy

Well-known member
Alsof sa erger is dan een china, japan, rusland of al die andere landen in het mo. Wapenhandel loszien van terrorrisme lijkt me makkelijker. Die mocro bende uit jou stad haalt de wapens ook niet bij trump op.
 

ElSimao

Active member
Alsof sa erger is dan een china, japan, rusland of al die andere landen in het mo. Wapenhandel loszien van terrorrisme lijkt me makkelijker. Die mocro bende uit jou stad haalt de wapens ook niet bij trump op.

Ik zou liever in een seculaire democratie zoals Japan wonen die zich pacifistisch op het wereldtoneel opstelt dan in een fundamentalistische theocratie als Saudi-Arabie die nummer 1 staatsponsor van terrorisme is en die zinloos allerlei landen zoals Yemen binnenvalt en waar vrouwen nauwelijks rechten hebben. Maar goed, dat is misschien heel persoonlijk.

Maar daar buiten, er zijn partijen die baat hebben bij oorlog, conflicten, "terrorisme" en meer van dat soort dingen. Die partijen schromen er niet voor om tegelijkertijd het probleem te veroorzaken en de oplossing aan te bieden. Allemaal voor de juiste prijs.

Maar goed, misschien te complex voor je.
 

zwammy

Well-known member
Ik zou liever in een seculaire democratie zoals Japan wonen die zich pacifistisch op het wereldtoneel opstelt dan in een fundamentalistische theocratie als Saudi-Arabie die nummer 1 staatsponsor van terrorisme is en die zinloos allerlei landen zoals Yemen binnenvalt en waar vrouwen nauwelijks rechten hebben. Maar goed, dat is misschien heel persoonlijk.

Maar daar buiten, er zijn partijen die baat hebben bij oorlog, conflicten, "terrorisme" en meer van dat soort dingen. Die partijen schromen er niet voor om tegelijkertijd het probleem te veroorzaken en de oplossing aan te bieden. Allemaal voor de juiste prijs.

Maar goed, misschien te complex voor je.

Noem jij even de landen op waar vrouwen wel rechten hebben in het MO, of ga je VAE noemen of Qatar waar mensen als slaaf gehouden mogen worden? Japan is inderdaad een democratie, maar dat kan uiteraard ook veranderen. 70 jaar geleden waren ze ook nog best dwaas te noemen.

Jep, vraag en aanbod. Ik heb ook economie gehad op school. Zo gaat het al jaren en zo zal het ook blijven gaan. Ik hoor het wel wanneer je bij je complexe stukken aangekomen bent :duim:
 

ElSimao

Active member
Noem jij even de landen op waar vrouwen wel rechten hebben in het MO, of ga je VAE noemen of Qatar waar mensen als slaaf gehouden mogen worden? Japan is inderdaad een democratie, maar dat kan uiteraard ook veranderen. 70 jaar geleden waren ze ook nog best dwaas te noemen.

Jep, vraag en aanbod. Ik heb ook economie gehad op school. Zo gaat het al jaren en zo zal het ook blijven gaan. Ik hoor het wel wanneer je bij je complexe stukken aangekomen bent :duim:

Inmiddels heb je al lang en breed aangegeven dat het inderdaad gaat om wat ik al zeg: geld. Als er iemand daadwerkelijk denkt dat het de VS werkelijk gaat om het brengen van vrede en democratie en het uitschakelen van terrorisme dat is ie niet geinformeerd. Maar dat ben jij gelukkig niet.
 

zwammy

Well-known member
Waar heb ik dat gezegd? Ben je nu aan het proberen je raaskal over je hoog intelligentie niveau wat al doorgeprikt kan worden met de eerste beste speld mijn woorden in de mond te leggen die ik hier niet heb neergeplemt? Dat is niet zo netjes h?, even opnieuw proberen :duim:
 

ElSimao

Active member
Waar heb ik dat gezegd? Ben je nu aan het proberen je raaskal over je hoog intelligentie niveau wat al doorgeprikt kan worden met de eerste beste speld mijn woorden in de mond te leggen die ik hier niet heb neergeplemt? Dat is niet zo netjes h?, even opnieuw proberen :duim:

Oh sorry, ik schatte je hoger in dan realistisch was.
 

zwammy

Well-known member
Niet doen, gewoon lekker op je eigen niveau blijven. En nog even oefenen met begrijpend lezen :duim:
 
Bovenaan