Voor de eerste keer ooit is in een peiling de meerderheid van de Noord-Ierse bevolking voor aansluiting bij Ierland. Dat is ivm Brexit, sindsdien zijn de peilingen erg hard gegaan. Sinn Fein heeft al eerder aangekondigd een referendum te eisen (wat ze kunnen doen door afspraken in het vredesverdrag). Ook ten zuiden van de grens is de steun voor hereniging in peilingen hard omhoog gegaan.
In Schotland groeit de steun voor onafhankelijkheid ook steeds meer, dus dat is ook niet onrealistisch meer.
Ja, dat is wel mooi om te lezen. Het land zou failliet gaan bij Brexit...Ook mooi want ik las dat de economie een flinke boost gekregen heeft.
Ja, dat is wel mooi om te lezen. Het land zou failliet gaan bij Brexit...
Ja, dat is wel mooi om te lezen. Het land zou failliet gaan bij Brexit...
Pond staat lekker laag, gunstig als ik morgen weer in Londen loop.
Dat is logisch natuurlijk, het gevolg van het feit dat de pond lager is.het leven voor de Brit is anders wel duurder geworden.
De pond staat ongeveer net zo hoog als 4 jaar terug, toen nog niemand aan een Brexit dacht. Punt is alleen dat in de tussentijd de pond extreem hoog gestaan heeft.Dat laatste heeft niets met de Brexit te maken?
De pond staat ongeveer net zo hoog als 4 jaar terug, toen nog niemand aan een Brexit dacht. Punt is alleen dat in de tussentijd de pond extreem hoog gestaan heeft.
Muntwaarde gaat altijd met golfbewegingen, alleen de oude D-Mark (en de Gulden) stonden bekend als stabiel.
Ook mooi want ik las dat de economie een flinke boost gekregen heeft. Dus kunnen al die provincies mooi tegendraads blijven.
Jij denkt echt dat Het VK er positief uit gaat springen? Ze hebben geen idee wat ze zich op hun hals gehaald hebben.
Ze zullen wel een soort van Noorwegen worden, wel aan de regels moeten houden van de EU om ermee te kunnen handelen, maar geen stemrecht hebben.
Yep that?s taking back control.
Ik wens ze veel succes met het sluiten van handelsverdragen en het verkrijgen van gekwalificeerd personeel en dan heb ik het nog niet over de rest.