Buitenlandse politiek

JMD

Well-known member

gevegt

Well-known member
Dat deed Mugabe om de aandacht af te leiden van zijn bewind. Mugabe gaf toen de schuld aan de blanken, en dat het zonder hen beter zou gaan. Tevens steunden veel blanken de oppositie...

Overigens wilde Mugabe de blanken in 2006 weer terughebben. Zonder de blanke boeren kwamen de boerderijen stil te liggen...
https://www.volkskrant.nl/buitenland/regering-mugabe-wil-blanke-boeren-terug~a763833/

Dat jij de Volkskrant aanhaalt vind ik op zich al heel grappig.

Toen Mugabe voor president ging beloofde hij alle ( oud ) strijders dat ze hun deel kregen in de welvaart waar ze voor gestreden hadden. Toen hij aan de macht kwam door zijn populistische retoriek gaf hij de strijders voor het land de vrije hand om de blanke boeren te onteigenen.
Met een beetje soepel redeneren lijkt hij heel veel op, nee ik doe het toch maar niet.
 

JMD

Well-known member
Dus dan mag ik die niet lezen omdat ik het daar niet altijd mee eens ben?

Heb de vorige keren in de TK Christen Unie en D66 gestemd.
Je maakt de fout die velen maken, dat iemand die vraagtekens zet bij bepaalde delen van links gedachtengoed direct een racist/fascist/PVVer is.

Ik ben het in vele delen met links eens hoor, qua economisch beleid zit ik vaak dichter bij bv links dan rechts. Maar qua migratie/'buitenlanders' e.d. zit ik dan weer vaker aan de rechterkant (maar niet bij de PVV). Kan me mateloos irriteren aan het 'alle buitenlanders weg' van die partij, maar irriteer me net zo erg aan het linkse ontkennen van de (eventuele) problemen.

En verder vind ik de Volkskrant vaak gewoon een prettige krant om te lezen.
 

JMD

Well-known member
Mwoah, zo links is de Volkskrant al niet meer hoor.
Mid jaren 90 'verbleekte de kokosmat door de zuurgraad van die krant' (quote Youp van 't Hek)...

De luiken zijn er inmiddels een beetje open gegaan ja. Maar ook mid jaren 90 las ik de krant al. Lag in de bibliotheek van mijn school...
 

gevegt

Well-known member
Ligt eraan wat je perspectief is. Vergeleken met bv NRC en Parool is Volkskrant niet links, maar vergeleken met AD/Telegraaf wel.

De kranten zijn niet mijn perspectief, je posts zijn het wel.
Je bent gewoon ultra populistisch rechts.
 

JMD

Well-known member
Omdat je anders geen koffie meer kunt drinken in de lerarenkantine.

Dat valt echt wel mee hoor. En we hebben het zelden tot nooit over politiek in de lerarenkamer. Bij de vorige tweedekamerverkiezingen werd er door de onderwijsbond een enquete gehouden wat 'het onderwijs' zou stemmen, daar zaten ook PVV-stemmers tussen. Nog best verbazingwekkend veel eigenlijk.
Dat de populatie in de lerarenkamer overwegend links geori?nteerd is klopt, maar zo als in de jaren 70/80 is dat niet meer. En verder is dat eerste ook logisch te verklaren: gemiddeld stemmen hoger opgeleiden vaker links, de lerarenkamer bestaat grotendeels uit hogeropgeleiden. Verder stemmen mensen met sociale beroepen ook vaker links, het onderwijs is een sociaal beroep.
 
Bovenaan