Buitenlandse politiek

Ska P 187

Well-known member
Staat Zweden nog in dat lijstje of ook niet meer?
Duitsland en Frankrijk komen ook een heel eind, maar het is maar net wat je wil als land natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:

MWLC

Well-known member
Ik snap werkelijk waar niks van dat bericht,en dan heb ik het nog vertaald ook.
 

JMD

Well-known member
Ik snap werkelijk waar niks van dat bericht,en dan heb ik het nog vertaald ook.

De Duitse journalistenvakbond wil dat de 'Netzwerkdurchsetzungsgesetz (NetzDG)' afgeschaft wordt. Die wet gaat er o.a. over dat bv FB en Twitter vervolgd kunnen worden voor wat mensen posten op die sites. Gevolg is dat er sinds 1 januari ontzettend snel mensen van FB/Twitter afgegooid worden (er zijn al voorbeelden bekend van mensen die een artikel citeerden waarin een foto stond van een schilderij met een blote vrouw en die mensen werden dan geblokkeerd op FB) omdat FB/Twitter bang zijn voor een hoge boete. Verder is die wet ook bedoeld tegen nepnieuws. Nobel streven natuurlijk, maar wie bepaalt wat nepnieuws is. Dat wordt een beetje 'Ministerie van de Waarheid' (uit de roman 1984) verhaal, waarin de controleurs bepalen of een verhaal waar is in tegenstelling tot de journalisten.

Als journalist dien je kritisch te zijn en indien nodig tegen de publieke opinie in te gaan. Dat kan door zo'n wet onmogelijk worden gemaakt.
Het zal met de huidige regeringen nog wel redelijk meevallen, maar er hoeft maar 1 iemand aan de macht te komen die graag ziet dat alle negatieve berichten over hem/haar worden verwijderd en hij/zij heeft die wet al in handen.
 

Batigoal

Well-known member
Er zit wel veel ironie in deze ontwikkelingen. Het volk heeft de social media groot gemaakt en het volk wordt de ondergang van die social media.
 
Bovenaan