Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Turkije haalt Russisch gevechtsvliegtuig neer:
Er zijn ook beelden van, maar weet niet hoe ik die hier moet plaatsen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenl...ije-haalt-Russisch-gevechtstoestel-neer.dhtml

Bij de NAVO zijn iig alle alarmbellen afgegaan. Het is even de bevindingen afwachten, maar het zou mij niets verbazen als Turkije hier fout zit. Kunnen we echt goed gebruiken een extra conflict met Rusland in de strijd tegen IS. Waar Turkije toch al geen hele fijne rol speelt.
 

zwammy

Well-known member
Merkel heeft wel weer wat uit te leggen dadelijk. Erdogan denkt dat hij iets groter is dan hij werkelijk is
 

Max

Administrator
Forumleiding
En de zoon van Erdogan zou in IS olie handelen.

Het is moeilijk na te gaan wat wel en niet waar is in deze tijd, maar er gaan wel veel verhalen van dubieus handelen van Turkije in de strijd tegen IS. De gelegenheid aangrijpen om de Koerden de pan in te hakken, de partij waar wij mee samenwerken in de strijd tegen IS. IS troepen vrij over Turks grondgebied laten verplaatsen die vluchten voor Koerdische troepen en de Koerdische troepen vervolgens inrekenen en krijgsgevangenen nemen. Het is niet de fraaiste bondgenoot om mee samen te werken. Dan zijn we nog niet eens aan beland bij de diverse keren dat Turkije ons chanteert als we iets van ze vragen in het kader van onze strijd tegen IS of als bondgenoot.
 

JMD

Well-known member
Sinds wanneer heet iemand uit Turkije een Turkmeen?? Dat is volgens mij iemand uit Turkmenistan.
Maar hoorde (en las) vandaag meerdere keren dat 'Turkmenen een Russisch vliegtuig hebben neergehaald', of dat 'Turkmenen de Russische piloten hebben neergeschoten'.

Toen ik dat voor het eerst hoorde dacht ik dat er nog een incident was geweest...


Dit zou trouwens zomaar eens de 'doodsteek' kunnen zijn voor het aansluiten van Turkije bij de EU/NAVO... (of zaten ze al in de NAVO?)
 

erka

Well-known member
JMD: Turkije heeft het vliegtuig neergehaald, maar Turkmeense strijders in Syri? schijnen de piloten te hebben neergeschoten (wat overigens officieel niet bevestigd is). Dat zijn dus echt Turkmenen, etnische minderheid in Syri?, en geen Turken. Prima bericht dus. En Turkije is al sinds 1952 lid van de NAVO.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik sta er van te kijken dat JMD dat niet wist. Die is inderdaad al een eeuwigheid NAVO partner.
 

A345

New member
Ik sta er van te kijken dat JMD dat niet wist. Die is inderdaad al een eeuwigheid NAVO partner.
Gewoon misbruiken van het feit dat je een NAVO-partner bent dit. Wat een vreselijke ontwikkeling maakt dat land door zeg. En stevig gebackt door al onze kritiekloze Turkse landgenoten.
 

JMD

Well-known member
JMD: Turkije heeft het vliegtuig neergehaald, maar Turkmeense strijders in Syri? schijnen de piloten te hebben neergeschoten (wat overigens officieel niet bevestigd is). Dat zijn dus echt Turkmenen, etnische minderheid in Syri?, en geen Turken. Prima bericht dus. En Turkije is al sinds 1952 lid van de NAVO.
Aha. Dank.
Ik kon de link al niet leggen met Turkije en had nog even gezocht of Turkmenistan een buurland was of zo.

Ik sta er van te kijken dat JMD dat niet wist. Die is inderdaad al een eeuwigheid NAVO partner.
Van de NAVO ben ik niet zo heel erg op de hoogte. Aan de andere kant had ik het moeten weten omdat er ten tijde van de Koude Oorlog wel eens ruzie is geweest omdat de VS kernwapens in Turkije wilde neerzetten.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Vergeet niet dat Turkmenen gewoon etnische Turken zijn. Er is een behoorlijke Turkmeense gemeenschap in dat deel van Syri? en Turkij? heeft al eerder aangegeven ze te beschermen waar nodig.
 

Ska P 187

Well-known member
Waar denk je dat de Turken vandaan komen? Die zijn met de Mongolen richting het westen gekomen vanuit inderdaad zo'n beetje Turkmenistan.
Wat mij betreft is het Rusland in en Turkije uit de Navo, maar waarschijnlijk zal het nog wel een paar jaar duren voordat ik daar medestanders voor ga vinden.
Edit o ja en tot ver achter Constantinopel terugdrijven die handel, het Heilige land ofzo.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Er zijn twee dingen: Turkije en Turkse volkeren. Die laatste wonen in Turkije, maar ook in Azerbaijan, Turkmenistan, Oezbekistan, Kazachstan en Kirgizi?. En grote minderheden in andere landen.

Ik zag net op CNN de nieuwe War Room van Putin. Mozes kriebel. Wat een groot ding.
 

erka

Well-known member
Putin-War-Room.jpg


Ik heb trouwens alvast cyrillisch schrift geleerd. Dat kan nog van pas komen later.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan