Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Wat denk je dat er gebeurt als in Turkije de pleuris uitbreekt? Welkom 50 miljoen vluchtelingen uit Turkije in Europa? Ofzo?

Dus je laat een dictator zitten omdat er anders vluchtelingen komen. Vind ik eerlijk gezegd toch wel een vreemde redenatie.
 

Pascallovic

Well-known member
Dus je laat een dictator zitten omdat er anders vluchtelingen komen. Vind ik eerlijk gezegd toch wel een vreemde redenatie.
Meerdere malen democratisch gekozen en veruit de grootste partij. Moeten we weer democratie komen brengen, maar vervolgens weer ingrijpen als het resultaat van de democratie ons niet goed uitkomt?
 

Keyser S?ze

New member
Dus je laat een dictator zitten omdat er anders vluchtelingen komen. Vind ik eerlijk gezegd toch wel een vreemde redenatie.

Het verdwijnen of verjagen van dictators heeft niet veel goeds gebracht. Integendeel zelfs. Dictators hielden de boel rustig en beheersbaar.
 

JFK

Well-known member
Meerdere malen democratisch gekozen en veruit de grootste partij. Moeten we weer democratie komen brengen, maar vervolgens weer ingrijpen als het resultaat van de democratie ons niet goed uitkomt?

Ja, het is een heel fijn land met eerlijke verkiezingen.
 

inhethoekje

Active member
Dus je laat een dictator zitten omdat er anders vluchtelingen komen. Vind ik eerlijk gezegd toch wel een vreemde redenatie.


Ik durf te zeggen dat als Hoessein in Irak en Ghadaffi in Libi? er nog zaten het in die contreien een stuk rustiger was.

Zelfde als toen met Tito, die hield alles bijelkaar, niet echt democratisch maar toen hij overleed brak wel de pleuris uit in de Balkan.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik durf te zeggen dat als Hoessein in Irak en Ghadaffi in Libi? er nog zaten het in die contreien een stuk rustiger was.

Zelfde als toen met Tito, die hield alles bijelkaar, niet echt democratisch maar toen hij overleed brak wel de pleuris uit in de Balkan.
Hetzelfde kan je van de meeste Sovjetleiders zeggen.
 

inhethoekje

Active member
In de jaren 80 waren er veel bomaanslagen in Europa gepleegd door Libi?rs. En er was ook nog de Lockerbie-ramp.


Klopt, maar het was wel te overzien, klinkt vreemd (het blijft
altijd erg)maar toen keek je echt op van een aanslag, nu lees je het terwijl je verveeld nog een bakkie troost inschenkt.
 

erka

Well-known member
Hetzelfde kan je van de meeste Sovjetleiders zeggen.

Het grappige is, toen de Sovjetunie uit elkaar viel, is het bijna nergens misgegaan. Ook niet in de Baltische staten. Alleen in Georgi? en nu dus in Oekraine. Maar in Rusland zelf is het best rustig gebleven. Wel Tsjetsjeni? natuurlijk.
 

JMD

Well-known member
Het verdwijnen of verjagen van dictators heeft niet veel goeds gebracht. Integendeel zelfs. Dictators hielden de boel rustig en beheersbaar.

Ik bedoelde ook meer eigenlijk waarom we partij voor Turkije kiezen en niet voor Rusland? Kunnen we niet als Europa zijnde gewoon voor geen van beide kiezen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan