Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Het grappige is, toen de Sovjetunie uit elkaar viel, is het bijna nergens misgegaan. Ook niet in de Baltische staten. Alleen in Georgi? en nu dus in Oekraine. Maar in Rusland zelf is het best rustig gebleven. Wel Tsjetsjeni? natuurlijk.

Nagorno-Karabach toch ook?
 

JFK

Well-known member
Klopt, maar het was wel te overzien, klinkt vreemd (het blijft
altijd erg)maar toen keek je echt op van een aanslag, nu lees je het terwijl je verveeld nog een bakkie troost inschenkt.

Ik geloof dat het 1986 was dat er een hele rits aanslagen waren. Toen ging Reagan even bombarderen op Tripoli.
 

Keyser S?ze

New member
Het grappige is, toen de Sovjetunie uit elkaar viel, is het bijna nergens misgegaan. Ook niet in de Baltische staten. Alleen in Georgi? en nu dus in Oekraine. Maar in Rusland zelf is het best rustig gebleven. Wel Tsjetsjeni? natuurlijk.

Je noemt Tjetsjeni? maar die hele Kaukasus is onrustig. Onder good old Brezjnev was het intern een oase van rust.
 

JFK

Well-known member
Ik bedoelde ook meer eigenlijk waarom we partij voor Turkije kiezen en niet voor Rusland? Kunnen we niet als Europa zijnde gewoon voor geen van beide kiezen?

Nee, dat gaat dus niet, omdat Turkije bij de NAVO zit.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het grappige is, toen de Sovjetunie uit elkaar viel, is het bijna nergens misgegaan. Ook niet in de Baltische staten. Alleen in Georgi? en nu dus in Oekraine. Maar in Rusland zelf is het best rustig gebleven. Wel Tsjetsjeni? natuurlijk.
Armeni?, Azerbaijan, Moldavi?, Transnistri?, toch redelijk wat conflicten snel na het einde van de Sovjetunie ontstaan.
 

inhethoekje

Active member
Die was nog niet zo heel erg inderdaad.

Die Jeb Bush (neefje volgens mij) gaat misschien voor president in 2016, schijnt nog erger te zijn.

Er is nu ook een donkere presidentskandidaat en die is nog te dom om voor de duivel te dansen, maar zoals het normaal is in de VS,hij heeft veel aanhangers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan