Eef de Kip
Well-known member
Ik zie het probleem niet, dan nemen wij die extra vluchtelingen toch gewoon op?
Diezelfde landen wilden anders maar wat graag bij de EU gaan horen toen ze eenmaal los van de CCCP waren. En die hebben jarenlang overdadig geprofiteerd van de rijk gevulde subsidiepotten van de EU. Subsidiepotten die door de gekke Henkie's van Europa, waaronder Nederland, tot de rand gevuld werden. En nu het aankomt op de lasten geven deze landen niet thuis. Precies zoals Eurosceptici al verwacht hadden.
En Nederland, ??n van de gekke Henkie's, blijft maar dromen van Europese solidariteit want dat schijnt erg mooi en belangrijk te zijn.
Diezelfde landen wilden anders maar wat graag bij de EU gaan horen toen ze eenmaal los van de CCCP waren. En die hebben jarenlang overdadig geprofiteerd van de rijk gevulde subsidiepotten van de EU. Subsidiepotten die door de gekke Henkie's van Europa, waaronder Nederland, tot de rand gevuld werden. En nu het aankomt op de lasten geven deze landen niet thuis. Precies zoals Eurosceptici al verwacht hadden.
En Nederland, ??n van de gekke Henkie's, blijft maar dromen van Europese solidariteit want dat schijnt erg mooi en belangrijk te zijn.
Zolang de opvang maar tijdelijk is heb ik er eigenlijk helemaal geen moeite mee. Ik denk echter dat het overgrote deel straks helemaal niet meer terug wilt. Dat wordt erg onderschat momenteel.
Daarnaast is het ook wel heel erg naief om te verwachten dat het in Syrie in vijf jaar wel rustig is.
En de grotere afzetmarkt was er zonder uitbreiding van de EU niet gekomen?
Weet ik veel, maar over het algemeen gaat er niets voor niets. Zullen vast wel een paar voordelen voor Nederland en of bedrijfsleven inzitten toch?
Zeker. Maar ik denk dat ook zonder uitbreiding van de EU met deze landen die voordelen er ook wel geweest zouden zijn of in ieder geval een gedeelte daarvan. Ik waag echter te betwijfelen of de voordelen opwegen tegen de nadelen.
Al dat goedkope personeel is toch prima voor het bedrijfsleven? Zeker als je bij het lobbiende groepje behoort. Dat is toch ookde werkelijke reden geweest dat Merkel zei kom maar met die vluchtelingen?
Die culturele problemen daar hebben die bedrijven toch geen last van?
Gewoon lagere loonkosten.
Zolang de opvang maar tijdelijk is heb ik er eigenlijk helemaal geen moeite mee. Ik denk echter dat het overgrote deel straks helemaal niet meer terug wilt. Dat wordt erg onderschat momenteel.
Dat tijdelijk wordt definitief, deze mensen gaan never nooit meer terug!
Zelfde doen als Slowakije, niemand toelaten.
Mja, Nederland staat altijd vooraan, geen gezichsverlies in Europa, dus zeggen we gewoon ja.