Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

leo1949

Well-known member
Ik hoorde net op de tv dat het de kunststof gevelbeplating kan zijn geweest waardoor het vuur zo snel om zich heen greep.
 

JMD

Well-known member
Ik hoorde net op de tv dat het de kunststof gevelbeplating kan zijn geweest waardoor het vuur zo snel om zich heen greep.

Als je de eerste beelden van vannacht ook ziet, zou dat best eens kunnen kloppen ja. Aan de buitenkant woedt het vuur verreweg het hevigst. Meestal brandt zo'n vuur 'vanuit' een raam, nu was het gewoon een vuurkolom aan de buitenkant.

Ongelooflijk dat er vorig jaar bij de renovatie niet naar brandbestrijding is gekeken. Het schijnt dat de brandblussers in de flat al jaren niet gecontroleerd zijn. Nou hadden die in dit geval ook weinig geholpen denk ik...
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Er is opvang en inzamelingen geregeld op diverse plaatsen in de buurt, vooral in kerken, moskee?n en het station + traningscomplex van Fulham FC wordt veel gedaan. Enorm veel spontante donaties en hulp.
 

Jozsef

New member
Buitenlands nieuws

Goedkope isolatieplaten op de gevel dus, vorig jaar aangebracht met de renovatie. Kunststof, dus niet brandwerend.
D? oorzaak dus waardoor het vuur zo snel verdieping na verdieping omhoog vloog. De eigenaar van het pand heeft wat uit te leggen.

En inderdaad Erka, ook in ons land worden deze platen massaal gebruikt.
Goedkoop, licht, en dus snel aangebracht.
 
Laatst bewerkt:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
En de eigenaar van het pand is de gemeente Kensington and Chelsea... de rijkste gemeente in het hele Verenigd Koninkrijk.
 

Jozsef

New member
Buitenlands nieuws

Sociale woningbouw voor mensen met een laag inkomen mag het onderhoud ook niets kosten.

Vroeger was het onderhoud prima, of in ieder geval ruim voldoende. Vaak nog in eigen beheer, iets wat de laatste jaren bijna overal is verdwenen.
Tegenwoordig is het onderhoud gewoon slecht, en veel achterstallig onderhoud. Bewoners die ook gedwongen worden zelf wat te doen. Oorzaak: Aanbestedingen.
Je vraagt je af waar die tonnen verschil op jaarbasis zijn gebleven. Niet bij de bewoners in ieder geval.
 

JMD

Well-known member
Vroeger was het onderhoud prima, of in ieder geval ruim voldoende. Vaak nog in eigen beheer, iets wat de laatste jaren bijna overal is verdwenen.
Tegenwoordig is het onderhoud gewoon slecht, en veel achterstallig onderhoud. Bewoners die ook gedwongen worden zelf wat te doen. Oorzaak: Aanbestedingen.
Je vraagt je af waar die tonnen verschil op jaarbasis zijn gebleven. Niet bij de bewoners in ieder geval.

Managementlagen. Vroeger was het 1 flat die dat alles regelde, tegenwoordig is het een organisatie die 100 flats beheert. Daardoor is er wel meer administratie e.d. nodig en een flink bestuur....

Net als in de zorg en het onderwijs.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vroeger was het onderhoud prima, of in ieder geval ruim voldoende. Vaak nog in eigen beheer, iets wat de laatste jaren bijna overal is verdwenen.
Tegenwoordig is het onderhoud gewoon slecht, en veel achterstallig onderhoud. Bewoners die ook gedwongen worden zelf wat te doen. Oorzaak: Aanbestedingen.
Je vraagt je af waar die tonnen verschil op jaarbasis zijn gebleven. Niet bij de bewoners in ieder geval.

Jij bent natuurlijk al vrij grijs, maar dat gebouw van mij is tot 2011 volledig woningbouw geweest, maar ook met de onderhoudswerkzaamheden van lang geleden is er behoorlijk geprutst. Hadden ook heel veel eigen mensen, maar wat een prutsers.
 

Ceephax

New member
In het buitenland is het vaak verplicht om een brandblusser in je apartement te hebben. Die dingen kosten een paar tientjes en kunnen bij een beginnende brand vaak wel uitkomst bieden. Daar zie je in de apartementencomplexen vaak wel 3 blusslangen per etage. Sprinklerinstallaties, Centraalbrand alarm. Ik heb het idee dat we ook in Nederland wat dat betreft nog wel een slag kunnen slaan. Daar blijft het vaak bij een rookmeldertje.
 

Jozsef

New member
Jij bent natuurlijk al vrij grijs, maar dat gebouw van mij is tot 2011 volledig woningbouw geweest, maar ook met de onderhoudswerkzaamheden van lang geleden is er behoorlijk geprutst. Hadden ook heel veel eigen mensen, maar wat een prutsers.

Dank je voor het compliment, en prutsers heb je natuurlijk overal.
Wordt de komende jaren alleen maar erger, vaklui zijn zeldzaam geworden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dank je voor het compliment, en prutsers heb je natuurlijk overal.
Wordt de komende jaren alleen maar erger, vaklui zijn zeldzaam geworden.

Vaklui zijn zeldzaam geworden, maar worden ook gedwongen om prutswerk af te leveren. Ik begrijp dat je stevig in je schoenen moet staan wil je geen concessies doen aan je werk.
 

Jozsef

New member
Dagelijkse strijd. Ze weten gelukkig hoe ik ben die al het particuliere werk gaat doorgaans mijn kant op. Kwaliteit boven kwantiteit, no mather what.
 

Ceephax

New member
De wandbedekking is volgens de Engelse media aangebracht om aan de groene energie voorschriften te kunnen voldoen. Deze bestonden uit o.a. hout, aluminium en piepschuim panelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan