Nou, morgen zijn de verkiezingen hier dan. Ik woon in het meest "marginale" district van Engeland, dat is het district met het kleinste verschil tussen de 2 grootste partijen. De Conservatieven wonnen hier in 2015 met een verschil van slechts 41 stemmen van Labour.
Als gevolg hiervan ben ik de afgelopen weken echt gebombardeerd met foldertjes. Ik heb er nu al een stuk of 12 gehad, op 1 na (Liberal Democrats) kwam alles van Labour of Conservatieven. Morgen krijgen we er vast nog meer. Ik heb ook al een paar keer campagnevoerders aan de deur gehad, proberen op me in te praten. Het is een compleet mediacircus hier. Alle grote nationale media is hier vertegenwoordigd om de ontwikkelingen hier in de gaten te houden. Zowel Theresa May als Jeremy Corbyn zijn hier dan ook recent geweest.
Ik ga zelf met grote tegenzin Labour stemmen. Niet omdat ik ze nou zo fantastisch vind, maar puur omdat ik het de minst slechte optie van de 2 vind. Als ik hier op een kleinere partij zou stemmen, telt mijn stem in feite niet omdat het puur tussen Labour & Conservatieven gaat.
De peilingen zijn weer zo vaag als het maar zijn kan. Vandaag heb ik zowel peilingen gezien die een meerderheid voor Labour + SNP voorspellen (SNP is bereid met Labour samen te werken en niet met de Conservatieven) als peilingen die de Conservatieven een grote meerderheid geven. Afwachten dus maar!