Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

inhethoekje

Active member
Kunnen ze die lamlul niet een keer van het Journaal afhalen, erger me al maanden aan die lamzak, dat stottert en dat lult maar terwijl wat hij zegt ondertussen alweer is achterhaald.
Die hele intonatie van die vent staat me niet aan,wat een lamlul.
 

inhethoekje

Active member
Arresteer nou eens al die lamzakken ( ook dat huppelkutje wat zogenaamd bevrijd is uit handen van de IS) en laat ze maar bewijzen dat ze geen terrorist zijn, maar nee, we arresteren een paar man en na 2 dagen mogen ze weer naar huis want voor even konden ze niks vinden.


Als ik mijn belasting verkeerd invul ben ik 2 jaar de sjaak en moet ik me in allerlei bochten wringen om aan te tonen dat de belasting het niet bij het goede eind heeft, maar iemand die verdacht wordt van deelname aan een terroristische groep mag na 2 dagen weer naar huis omdat meneer alleen maar zegt dat hij onschuldig is.
 

Reza

Member
Als je dan hoort dat met de vluchtelingenstroom veel IS strijders zijn meegekomen op de bootjes kan je veel meer aanslagen verwachten. Al is de kans groot dat dit weer een geradicaliseerde moslim is die gewoon is geboren in Frankrijk/Dat is helaas goed nieuws voor Le Pen die volgend jaar als het zo doorgaat de verkiezingen zal winnen.
 

inhethoekje

Active member
Laat Le Pen , Trump, Wilders etc etc het maar worden, de wereld is toch al naar de kloten aan het gaan maar dan liever met mensen aan het roer die er toch even tegen willen vechten en met gelijke munt willen terugbetalen.
 

inhethoekje

Active member
Baas Franse geheime dienst:

"We zullen snel middelen moeten vrijmaken om ons met andere extremistische groepen bezig te houden want de confrontatie met extreem-rechts wordt onvermijdelijk. Nog een of twee aanslagen en het is zo ver. We moeten dus anticiperen en groeperingen blokkeren die er op uit zijn, op een bepaald moment, confrontaties tussen de verschillende gemeenschappen uit te lokken."



Ga er maar vanuit dat extreem rechts al bezig is om ook wat te gaan doen.
 

de waan

Well-known member
Een Fransman van Tunesische komaf is de dader en dan kom je met deze reactie: De Franse president Francois Hollande reageert donderdagnacht op de aanslag. Hij zei onder andere dat Frankrijk zijn aanvallen in Syri? en Irak gaat intensiveren.

Die is de wanhoop dus nabij.
 

Eef de Kip

Well-known member
Het engste is nog dat al die randdebielen zien hoe makkelijk het eigenlijk is om zoiets te flikken en het dus steeds aannemelijker wordt dat dit soort aanslagen gaan plaatsvinden.
Ik liep gistermiddag nog op de Dam met de kleine Kip en als je die mensenmassa ziet.........bah, moet er niet aan denken.
 

Eef de Kip

Well-known member
Hij zal het vast allemaal in zijn eentje hebben uitgedacht ja.

Nou ja, je regelt een vrachtwagen, een wapen is tegenwoordig ook niet zo moeilijk meer om aan te schaffen en je gaat rijden. Ik heb niet de indruk dat er voor die aanslag gisteravond een planning van maanden aan vooraf is gegaan.
 

Pascallovic

Well-known member
Het engste is nog dat al die randdebielen zien hoe makkelijk het eigenlijk is om zoiets te flikken en het dus steeds aannemelijker wordt dat dit soort aanslagen gaan plaatsvinden.
Ik liep gistermiddag nog op de Dam met de kleine Kip en als je die mensenmassa ziet.........bah, moet er niet aan denken.
Volgende week de Nijmeegse vierdaagse. Ideale plek voor zo'n aanslag. Ook totaal niet hiervoor te beveiligen gezien de omvang van het evenement. Je hebt maar 1 gek nodig met een voertuig en we zien het resultaat in Nice. Verschrikkelijke beelden van al die lichamen op de weg. Geen woorden voor.
 

De Wolf

Well-known member
Nou ja, je regelt een vrachtwagen, een wapen is tegenwoordig ook niet zo moeilijk meer om aan te schaffen en je gaat rijden. Ik heb niet de indruk dat er voor die aanslag gisteravond een planning van maanden aan vooraf is gegaan.

Ik denk dat de dag doelgericht is uitgekozen.
 

Batigoal

Well-known member
Volgende week de Nijmeegse vierdaagse. Ideale plek voor zo'n aanslag. Ook totaal niet hiervoor te beveiligen gezien de omvang van het evenement. Je hebt maar 1 gek nodig met een voertuig en we zien het resultaat in Nice. Verschrikkelijke beelden van al die lichamen op de weg. Geen woorden voor.

En met extra politie/legercontroles plus hekken hou je een vrachtwagen ook niet tegen. Simpelweg omdat het tot nu toe niet werd gebruikt als middel zou je daar niet zo snel aan denken. Helaas kun je je nooit helemaal beschermen.
 

Maasveld

Well-known member
Ik vind deze aanslag eigenlijk een stuk beangstigender dan aanslagen met bomgordels en geweren. Ze zijn er nu achter dat je op een simpele manier ook veel slachtoffers kunt maken.
 

Reza

Member
Hoe erg deze aanslag juist ook weer is, we moeten gewoon doorgaan met onze manier va leven. Gewoon onze vrijheid blijven vieren. We moeten niet laten zien dat we angstig worden van de terreur van de extremistische Islam. Heeft DENK al gereageerd? Of vinden ze het best dat er nu weer zoveel Fransen zijn omgekomen? Dat zijn toch maar westerlingen.
 

De Wolf

Well-known member
Ik vind deze aanslag eigenlijk een stuk beangstigender dan aanslagen met bomgordels en geweren. Ze zijn er nu achter dat je op een simpele manier ook veel slachtoffers kunt maken.

Niet lang geleden was er een vergelijkbare aanslag op een markt in Bagdad dus echt nieuw is het niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan