Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

A345

New member
Ik woon in Oosterbeek, wonen weinig jongeren omdat het voor starters niet de meest goedkope plek is om te wonen maar ooit komen ze deze kant op als ze het wel kunnen veroorloven, maar wij, die er nu wonen maken ons voorlopig druk om een boom die gerooid moet worden omdat iemand perse een extra parkeerplaats bij zijn huis wilt, wij maken ons in Oosterbeek ook druk om stoplichten die het niet doen waardoor kinderen niet durven over te steken, wij maken ons druk om dingen die 5 kilometer verderop in Arnhem waarschijnlijk niet eens de raadsvergadering haalt.
Doen we dit omdat we oud zijn en niks beters te doen hebben dan een beetje zeiken over een boom?
Dacht het niet, we waken gewoon over dit dorp zodat jij er straks kan wonen met je kinderen als wij allang een tuin op onze buik hebben.
Hm...dit is wel een mooie gedachtegang eigenlijk. Soms heb ik echter het idee dat het echt puur en alleen gaat om maar dwars te zitten.
 

inhethoekje

Active member
Hm...dit is wel een mooie gedachtegang eigenlijk. Soms heb ik echter het idee dat het echt puur en alleen gaat om maar dwars te zitten.


Valt reuze mee A345, we hebben zelfs glasvezel in ons dorp, en dat wilt wat zeggen want de straten moesten steeds opengegooid worden.

Tijd terug wilden ze hier door een bos de weg doortrekken naar Arnhem, ging het hele dorp voor liggen, komt er niet, in Arnhem hadden ze de papieren al klaar liggen om te beginnen aan die weg maar dankzij Oosterbeek van tafel geveegd.
Deden we dit uit verveling en dwarsliggen, neen, dit dorp moet groen blijven, voor mij en straks voor jou of iemand anders.

Het enige voordeel van ouder worden is dat je achterom kijkend de obstakels nog ziet liggen die je hebt genomen waardoor elk obstakel wat je nog tegenkomt iets minder problematisch lijkt als toen je 25 was.
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Maar goed, die borden zijn ook vrij kansloos natuurlijk. Als Engelse jochies opeens massaal denigrerend gaan roepen dat je lekker naar huis moet gaan, want ZIJ hebben gewonnen. Ik vind het maar zorgelijke ontwikkelingen in de maatschappij, maar blijkbaar hoort het erbij. Er moeten twee kampen zijn en ze moeten met elkaar in conflict.

Ik doe die verhalen een beetje met een korreltje zout nemen. Net als wanneer er een aanslag is gepleegd er opeens ook allemaal aanslagen op moskee?n en moslims komen. Waar toevallig nooit beelden of getuigen van zijn. Ik ben een beetje klaar met het wij/zij verhaal. De EU heeft het gewoon helemaal verkeerd aangepakt waardoor er lidstaten tegen elkaar bezig zijn en zelfs in landen zelf mensen tegen elkaar instaan.
 

Batigoal

Well-known member
Maar goed, die borden zijn ook vrij kansloos natuurlijk. Als Engelse jochies opeens massaal denigrerend gaan roepen dat je lekker naar huis moet gaan, want ZIJ hebben gewonnen. Ik vind het maar zorgelijke ontwikkelingen in de maatschappij, maar blijkbaar hoort het erbij. Er moeten twee kampen zijn en ze moeten met elkaar in conflict.

Uit de hele, overigens boeiende, discussie hier is dit inderdaad wat bij mij steeds vaker blijft hangen. Weggezet als 'thee drinken' is blijkbaar alle dialoog slecht en mondt iedere campagne, maar ook iedere maatschappelijke discussie tegenwoordig uit op modder gooien en persoonlijke aanvallen. Dat merk je zelfs op straat. Ik weet niet wanneer dat zo is begonnen, maar argumenten lijken not done tegenwoordig te zijn omdat er altijd wel iemand is die er over heen schreeuwt. Aan beide kanten van het politieke spectrum.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat die andere 364 dagen van het jaar inclusief die dag van de aanslag Joodse scholen, winkels en gebedshuizen worden bedreigd, beklad en vernield is echter niet nieuwswaardig. Al keek men er van op toen Filemon het in zijn wildlife safari in de Rivierenbuurt aan het licht bracht.
 

JMD

Well-known member
Uit de hele, overigens boeiende, discussie hier is dit inderdaad wat bij mij steeds vaker blijft hangen. Weggezet als 'thee drinken' is blijkbaar alle dialoog slecht en mondt iedere campagne, maar ook iedere maatschappelijke discussie tegenwoordig uit op modder gooien en persoonlijke aanvallen. Dat merk je zelfs op straat. Ik weet niet wanneer dat zo is begonnen, maar argumenten lijken not done tegenwoordig te zijn omdat er altijd wel iemand is die er over heen schreeuwt. Aan beide kanten van het politieke spectrum.
DIaloog is juist de beste optie. Alleen ging dat 'thee drinken' natuurlijk over de volstrekt foute reactie van Cohen eind 2004 (???) toen een klein groepje Marokkanen de hele Rivierenbuurt terroriseerde. Dat cliubje had hard aangepakt moeten worden, Cohen ging thee drinken... Het 'thee drinken' heeft daardoor een negatieve klank gekregen, maar kan natuurlijk best helpen. Alleen moet je ook niet terugdeinzen voor andere maatregelen als de dialoog niet werkt. Je moet wel een grens trekken.

Verder denk ik dat er nog best genoeg via 'thee drinken' wordt opgelost, alleen haalt dat de krant vaak niet. Dat is niet interessant. Wat dat betreft heeft DENK natuurlijk wel een punt, dat de media niet altijd even goed bezig zijn. De club van Kuzu brengt het verkeerd en met de verkeerde insteek, maar voor de media tellen alleen rellen en problemen enzovoort.

Ik ben er van overtuigd dat in dit land een heel groot gedeelte goed gaat, alleen zie en hoor je daar niet veel over...
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Uit de hele, overigens boeiende, discussie hier is dit inderdaad wat bij mij steeds vaker blijft hangen. Weggezet als 'thee drinken' is blijkbaar alle dialoog slecht en mondt iedere campagne, maar ook iedere maatschappelijke discussie tegenwoordig uit op modder gooien en persoonlijke aanvallen. Dat merk je zelfs op straat. Ik weet niet wanneer dat zo is begonnen, maar argumenten lijken not done tegenwoordig te zijn omdat er altijd wel iemand is die er over heen schreeuwt. Aan beide kanten van het politieke spectrum.

Sinds mensen met een IQ onder de 80 internet hebben is het eigenlijk in een spiraal naar beneden gegaan. Was het met Hyves nog enigszins controleerbaar. Sinds FB en zeker sinds Twitter worden mensen serieus genomen die ons moeder vroeger ongelukkige kiendjes zou noemen.
 

Batigoal

Well-known member
DIaloog is juist de beste optie. Alleen ging dat 'thee drinken' natuurlijk over de volstrekt foute reactie van Cohen eind 2004 (???) toen een klein groepje Marokkanen de hele Rivierenbuurt terroriseerde. Dat cliubje had hard aangepakt moeten worden, Cohen ging thee drinken... Het 'thee drinken' heeft daardoor een negatieve klank gekregen, maar kan natuurlijk best helpen. Alleen moet je ook niet terugdeinzen voor andere maatregelen als de dialoog niet werkt. Je moet wel een grens trekken.

Verder denk ik dat er nog best genoeg via 'thee drinken' wordt opgelost, alleen haalt dat de krant vaak niet. Dat is niet interessant. Wat dat betreft heeft DENK natuurlijk wel een punt, dat de media niet altijd even goed bezig zijn. De club van Kuzu brengt het verkeerd en met de verkeerde insteek, maar voor de media tellen alleen rellen en problemen enzovoort.

Ik ben er van overtuigd dat in dit land een heel groot gedeelte goed gaat, alleen zie en hoor je daar niet veel over...

Ik bedoel eigenlijk niet eens wat de media brengt, maar meer wat je mensen onderling met elkaar om gaan. Die toon is verhard.

Sinds mensen met een IQ onder de 80 internet hebben is het eigenlijk in een spiraal naar beneden gegaan. Was het met Hyves nog enigszins controleerbaar. Sinds FB en zeker sinds Twitter worden mensen serieus genomen die ons moeder vroeger ongelukkige kiendjes zou noemen.

Doordat je een mening kunt publiceren zijn meningen opeens belangrijker geworden. En dus willen veel mensen hun mening opdringen. Met als gevolg dat het gaat botsen en mensen kwaad worden.

Hoe vaak hoor je tegenwoordig nog iemand in een discussie zeggen dat hij niet wil meedoen omdat hij er niet genoeg van af weet of er gewoon geen mening over heeft?
 

SanMark.

Well-known member
Mooi. Goed voor de club. Een goede leeftijdsverdeling van je vrijwilligers is zeer belangrijk.

Maar ik ken ook clubs waar dat niet het geval is. Het zal een beetje per club verschillen ja.

En dan heb je ook nog die klote buitenlanders die geen vinger willen uitsteken mbt vrijwilligerswerk.
 

zwammy

Well-known member
Doordat je een mening kunt publiceren zijn meningen opeens belangrijker geworden. En dus willen veel mensen hun mening opdringen. Met als gevolg dat het gaat botsen en mensen kwaad worden.

Hoe vaak hoor je tegenwoordig nog iemand in een discussie zeggen dat hij niet wil meedoen omdat hij er niet genoeg van af weet of er gewoon geen mening over heeft?

Ja, en dan helemaal omdat ze Wikipedia als bron noemen. Kun je toch niet serieus nemen dat soort volk.

Roepers ook aan beide kanten. De ene kant die als voorbeeld noemen dat de buitenlanders de banen inpikken terwijl ze zelf te lui zijn om de bank af te komen en de andere die roepen dat er alleen maar hooggeschoolde vluchtelingen komen terwijl het niveau daar natuurlijk niet te vergelijken is met de westerse wereld. Maar naar elkaars mening luisteren is er niet bij en gaan ze allemaal harder schreeuwen.
 

JMD

Well-known member
De presidentsverkiezingen van Oostenrijk moeten overnieuw zo heeft een rechtbank bepaald. Het stemmen per brief is niet volgens de regels verlopen.
 

zwammy

Well-known member
Demonstratie in Londen om brexit. Vooral jongeren die meelopen, was eigenlijk van de week al alleen toen regende het :D

Beter gewoon kunnen gaan stemmen, hadde nou niet hoeven demonstreren
 

Batigoal

Well-known member
Ze hebben alleen nog geen flauw idee hoe ze handelsverdragen moeten sluiten:
"Het eiland heeft zo'n 1000 handelsjuristen nodig, terwijl er maar 40 zijn."

Wat een onderontwikkeld land zeg.
 

JMD

Well-known member
Ze hebben alleen nog geen flauw idee hoe ze handelsverdragen moeten sluiten:
"Het eiland heeft zo'n 1000 handelsjuristen nodig, terwijl er maar 40 zijn."

Wat een onderontwikkeld land zeg.

Ja, dat verbaasde me ook. Denk vooral dat dat komt dat er een hoop Britse handelsjuristen inmiddels in Brussel zitten. Want de 'spannendste' onderhandelingen vinden natuurlijk voor de EU-landen in Brussel plaats. Denk dat NL er ook niet zo gek veel meer heeft.
 

inhethoekje

Active member
En dit is wat Portugal allang ook had moeten doen, maar dan met Brazili? en de tot voor kort nog booming Angola plus de rest van lusofonisch Afrika, en voor de rest China en de VS. Is toch een kleine economie.

Volgens mij is die economische bubble van Brazili? alweer doorgeprikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan