Pascallovic
Well-known member
Tsja, hij is er al bijna 20 jaar mee bezig en als je na 20 jaar eindelijk bereikt wat je wilt bereiken kan ik mij kan ik mij zijn houding voorstellen. Dat geweld verwijst naar de moord op die politica. Al sluit ik niet uit dat deze gepleegd door het geschapen klimaat van beiden kanten. Het is een prestatie dat ie uiteindelijk een meerderheid heeft meegekregen. Je kan het er mee oneens zijn, maar ik zou iemand die alle legitieme + democratische middelen heeft gebruikt om zijn ideaal "een vertrek uit de EU", waar ik het niet mee eens ben overigens te realiseren, die zou ik niet kwaadaardig willen noemen.Politici met zulke denkbeelden vind ik sowieso wel vrij eng ja. Met z'n triomfantelijke: "We did it, without a single bullet being fired" en dus geweld suggesteren. Alsof het een prestatie is. Met z'n Independence Day, terwijl de halve wereld z'n eigen independence Day heeft tov het grote koninkrijk en onderdrukker Groot Britanni?. Alles is toch fout aan deze man?
Het aantal incidenten met een flinke racistische of xenofobische tint in het VK rijzen de pan uit ondertussen. De uitslag heeft mensen het idee gegeven dat ze nu legitiem "buitenstaanders" mogen vernederen.
Dat zoveel idioten met een dergelijke uitslag dit dingen kunnen roepen is schandalig en het gevolg van de campagne, die zeer negatief is gevoerd van twee kanten. Dat kun je niet alleen Farage kwalijk nemen, maar ook de gevestigde politieke leiders van Cameron tot Johnson tot Corbyn. Gevolg is een heel land moreel in puin en politiek onbestuurbaar. Daar zijn alle politici daar ook Farage verantwoordelijk voor.
Vooral het tweede gedeelte is zorgelijk inderdaad. Dat twee personen iets vinden en de legitieme middelen gebruiken om dat voor elkaar te krijgen zonder idee wat er daarna moet gebeuren, dat kan. Echter zou daar een bevolking en media daar makkelijk doorheen moeten kunnen prikken.Dat twee mensen er voor zorgen dat de VK tegen de EU stemt vind ik toch wel redelijk zorgelijk. Vooral omdat ze geen enkel plan hebben als ze slagen in hun opzet.
Nog zorgelijker is dat de media en de bevolking niet eens zo'n ballon doorprikt met een paar simpele vragen.
Laatst bewerkt: