Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascallovic

Well-known member
Politici met zulke denkbeelden vind ik sowieso wel vrij eng ja. Met z'n triomfantelijke: "We did it, without a single bullet being fired" en dus geweld suggesteren. Alsof het een prestatie is. Met z'n Independence Day, terwijl de halve wereld z'n eigen independence Day heeft tov het grote koninkrijk en onderdrukker Groot Britanni?. Alles is toch fout aan deze man?

Het aantal incidenten met een flinke racistische of xenofobische tint in het VK rijzen de pan uit ondertussen. De uitslag heeft mensen het idee gegeven dat ze nu legitiem "buitenstaanders" mogen vernederen.
Tsja, hij is er al bijna 20 jaar mee bezig en als je na 20 jaar eindelijk bereikt wat je wilt bereiken kan ik mij kan ik mij zijn houding voorstellen. Dat geweld verwijst naar de moord op die politica. Al sluit ik niet uit dat deze gepleegd door het geschapen klimaat van beiden kanten. Het is een prestatie dat ie uiteindelijk een meerderheid heeft meegekregen. Je kan het er mee oneens zijn, maar ik zou iemand die alle legitieme + democratische middelen heeft gebruikt om zijn ideaal "een vertrek uit de EU", waar ik het niet mee eens ben overigens te realiseren, die zou ik niet kwaadaardig willen noemen.

Dat zoveel idioten met een dergelijke uitslag dit dingen kunnen roepen is schandalig en het gevolg van de campagne, die zeer negatief is gevoerd van twee kanten. Dat kun je niet alleen Farage kwalijk nemen, maar ook de gevestigde politieke leiders van Cameron tot Johnson tot Corbyn. Gevolg is een heel land moreel in puin en politiek onbestuurbaar. Daar zijn alle politici daar ook Farage verantwoordelijk voor.

Dat twee mensen er voor zorgen dat de VK tegen de EU stemt vind ik toch wel redelijk zorgelijk. Vooral omdat ze geen enkel plan hebben als ze slagen in hun opzet.
Nog zorgelijker is dat de media en de bevolking niet eens zo'n ballon doorprikt met een paar simpele vragen.
Vooral het tweede gedeelte is zorgelijk inderdaad. Dat twee personen iets vinden en de legitieme middelen gebruiken om dat voor elkaar te krijgen zonder idee wat er daarna moet gebeuren, dat kan. Echter zou daar een bevolking en media daar makkelijk doorheen moeten kunnen prikken.

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Waar haal je deze leugens vandaan man.
De waarheid is blijkbaar te pijnlijk voor je? Wanneer word je duidelijk wat voor door en door corrupte zooi die EU is, die er vooral zit voor het geld en gewoon zich bedreigd voelen door die Brexit? Het luxe leventje kan wel eens verdwijnen...

Als je gewoon even googelt kom je de info die ik aangaf al snel tegen...
http://www.voteleavetakecontrol.org...ivate_restaurants_and_bars_all_paid_for_by_us

En ja, ik weet dat het een site van 'Leave', dus laat de tekst maar zitten, maar kijk naar de documenten... (ze krijgen dus meer dan 300 euro per dag om te eten...)

Inmiddels heeft de Tweede Kamer ingestemd om de pensioenen te overhandigen aan de EU en heeft Juncker aangegeven de nationale parlementen te willen overrulen voor een vrijhandelsverdrag met Canada... Zo zal het dus uiteindelijk met alles gaan... Wanneer wordt men wakker?? Maar blijf vooral mopperen op Farage ofzo, die mag dan een schreeuwlelijk zijn (idem Johnson), maar hij durft tenminste wel te zeggen dat het met de EU helemaal fout gaat. En als ze geen plan B hebben, oke. Maar Plan A (EU) gaat helemaal fout.

Hebben er hier mensen 1984 of Animal Farm gelezen?? Het gaat er echt steeds meer op lijken.

JMD

Well-known member
Vooral het tweede gedeelte is zorgelijk inderdaad. Dat twee personen iets vinden en de legitieme middelen gebruiken om dat voor elkaar te krijgen zonder idee wat er daarna moet gebeuren, dat kan. Echter zou daar een bevolking en media daar makkelijk doorheen moeten kunnen prikken.

De media kan dat gewoon niet meer. Die reageren op populisten door vooral modder te gooien en ze in een kwaad daglicht te stellen en de media gelooft nog steeds dat het volk dat zomaar pikt. Maar het volk is niet dom, en die krijgen via internet toch de informatie wel binnen. Dus ontmasker ze ipv ze te besmeuren, dat laatste geeft de populisten alleen maar meer kansen.

gevegt

Well-known member
Gezien de virtuele zetelstand in Nederland, is het hier geen haar beter.

gevegt

Well-known member
De media kan dat gewoon niet meer. Die reageren op populisten door vooral modder te gooien en ze in een kwaad daglicht te stellen en de media gelooft nog steeds dat het volk dat zomaar pikt. Maar het volk is niet dom, en die krijgen via internet toch de informatie wel binnen. Dus ontmasker ze ipv ze te besmeuren, dat laatste geeft de populisten alleen maar meer kansen.
Vandaar die vele hits na de uitslag bij Google.

zwammy

Well-known member
Los hiervan: het aantal incidenten met een flinke racistische of xenofobische tint in het VK rijzen de pan uit ondertussen. De uitslag heeft mensen het idee gegeven dat ze nu legitiem "buitenstaanders" mogen vernederen.

Doe maar gewoon niet alles geloven wat je leest. Of heb je de borden van 'Old white people please die' even gemist in dezelfde media?

Een beetje de dronken vallende negroide almeloer verhaal zeg maar.

zwammy

Well-known member
Mwa, de kosten van het Europees parlement zijn best zwaar, niet zo moeilijk om allemaal op te zoeken.

JMD

Well-known member
Vandaar die vele hits na de uitslag bij Google.

Tsja, maar wie zegt dat die zoekvragen van de Leavestemmers kwamen? Wie weet waren het wel Remainers...
De conclusie dat die zoekvragen van Leavers kwamen werd natuurlijk erg makkelijk getrokken door de pro-Remainmedia (lees: zo ongeveer elke krant/TV-zender hier), maar die conclusie houdt echt geen stand.

zwammy

Well-known member
Als 65% van de jongeren niet is gaan stemmen zullen ze het ook niet zo belangrijk hebben gevonden.

gevegt

Well-known member
Mwa, de kosten van het Europees parlement zijn best zwaar, niet zo moeilijk om allemaal op te zoeken.

Dat is ook zo, en heel veel lui zijn er corrupt.
Ook een dingetje wat ze niet geloofwaardiger maakt, ondanks de vele protstesten van 'links'.

JMD

Well-known member
Maar dat moet je natuurlijk wel willen zoeken en zien. Als je nog steeds denkt dat het EP het allemaal goed doet en dat dat schattige mensen zijn die al het goeds met Europa voor hebben en filantropisch zijn dan ga je niet zoeken natuurlijk. En dan stort je wereld wel in als het tegendeel blijkt.

Overigens denk ik dat dit gedrag dus NIET in de tweede kamer aanwezig is. Daar zitten ook figuren waarvan ik denk dat ze 'gek' zijn, maar die declareren in ieder geval bijna allemaal niets idioots. In het merendeel van de Tweede Kamer heb ik wel vertrouwen. In het ruime merendeel van het EP dus niet.

A345

New member
Tsja, maar wie zegt dat die zoekvragen van de Leavestemmers kwamen? Wie weet waren het wel Remainers...
De conclusie dat die zoekvragen van Leavers kwamen werd natuurlijk erg makkelijk getrokken door de pro-Remainmedia (lees: zo ongeveer elke krant/TV-zender hier), maar die conclusie houdt echt geen stand.
Kijk. Je weet toch ook wel, als je moet generaliseren, wie er Remain of Leave heeft gestemd? En wie dit waarschijnlijk beter kan funderen voor zichzelf? En nou moet je het niet op jezelf gaan betrekken.

gevegt

Well-known member
Het gaat er mij niet om wie heeft gezocht, maar dat er zoveel niet eens wisten wat de gevolgen zouden zijn.
Echt heel droevig.

JMD

Well-known member
Dat is ook zo, en heel veel lui zijn er corrupt.
Ook een dingetje wat ze niet geloofwaardiger maakt, ondanks de vele protstesten van 'links'.
En behalve corrupt zijn er ook een aantal die alleen de presentielijst tekenen en dan weer weggaan...

Verder helpt een maandelijkse verhuizing van 4 dagen naar Straatsburg natuurlijk ook niet. Zeker niet als je dan evrvolgens zegt dat we zuinig met het milieu om moeten gaan, maar zelf zorgt voor een Carbon footprint van heb-ik-jou-daar om elke maand alles naar Straatsburg te verhuizen en het 4 dagen later weer terug te verhuizen. En de rest van de maand dat gebouw leeg te laten staan...

JMD

Well-known member
Kijk. Je weet toch ook wel, als je moet generaliseren, wie er Remain of Leave heeft gestemd? En wie dit waarschijnlijk beter kan funderen voor zichzelf? En nou moet je het niet op jezelf gaan betrekken.
Ja, dat weet ik. Maar denk jij nou echt dat de 'laag-opgeleide-leaver' (om ook maar eens te generaliseren) gaat opzoeken wat de gevolgen zijn? Dat geloof ik dus niet. Die heeft dat kruisje gezet om wat voor reden dan ook en die heeft de uitslag gehoord en gejuicht en is weer verder gegaan met zijn leven. No-way dat velen van hen zijn gaan opzoeken wat dat betekent. Die denken echt dat als GB op een dag de EU uitgaat, de dag erna de problemen weg zijn. De hoog-opgeleide stemmer (merendeel Remain) gaat juist wel dingen opzoeken. Ik denk echt dat zij vooral zijn gaan zoeken. En ik denk dus dat een groot aantal Remainers zo overtuigd was van Remain dat ze niet eens nadachten wat er zou gebeuren. Een PvdA-er gaat toch ook niet het partijprogram van de PVV lezen? Pas als die de grootste wordt gaan zij eens lezen wat dat programma precies is.

Het gaat er mij niet om wie heeft gezocht, maar dat er zoveel niet eens wisten wat de gevolgen zouden zijn.
Echt heel droevig.
Klopt en eens. Maar dat is dus niet specifiek aan Remain of Leave op te hangen.
Maar hoeveel stemmen er in NL niet op een bepaalde partij zonder zich er in te verdiepen of dat echt de partij is die het best bij ze past??

Als 65% van de jongeren niet is gaan stemmen zullen ze het ook niet zo belangrijk hebben gevonden.
Dat verbaast me idd nog het meest. Dat zoveel jongeren niet zijn gaan stemmen, terwijl het (en daar hebben ze natuurlijk wel gelijk in) vooral h?n toekomst is. De 35% die wel is gaan stemmen moet dus niet boos worden op de bejaarden, maar op hun leeftijdsgenoten. Alhoewel het ook zomaar kan zijn dat bij die 65% een grote groep 'Leavers' zit... De laag-opgeleide jongere zeg maar.

A345

New member
De waarheid is blijkbaar te pijnlijk voor je? Wanneer word je duidelijk wat voor door en door corrupte zooi die EU is, die er vooral zit voor het geld en gewoon zich bedreigd voelen door die Brexit? Het luxe leventje kan wel eens verdwijnen...

Als je gewoon even googelt kom je de info die ik aangaf al snel tegen...
http://www.voteleavetakecontrol.org...ivate_restaurants_and_bars_all_paid_for_by_us

En ja, ik weet dat het een site van 'Leave', dus laat de tekst maar zitten, maar kijk naar de documenten... (ze krijgen dus meer dan 300 euro per dag om te eten...)

Inmiddels heeft de Tweede Kamer ingestemd om de pensioenen te overhandigen aan de EU en heeft Juncker aangegeven de nationale parlementen te willen overrulen voor een vrijhandelsverdrag met Canada... Zo zal het dus uiteindelijk met alles gaan... Wanneer wordt men wakker?? Maar blijf vooral mopperen op Farage ofzo, die mag dan een schreeuwlelijk zijn (idem Johnson), maar hij durft tenminste wel te zeggen dat het met de EU helemaal fout gaat. En als ze geen plan B hebben, oke. Maar Plan A (EU) gaat helemaal fout.

Hebben er hier mensen 1984 of Animal Farm gelezen?? Het gaat er echt steeds meer op lijken.

JMD, even serieus. Als ik me moet druk gaan maken of een Europarlementari?r wel of niet voor z'n tournedos betaald, dan heb ik echt geen leven meer. Ik heb laatst voor 15 euro in het gebouw van de EC een heerlijke maaltijd gehad, het zal me worst wezen of een parlementari?r dit nou wel of niet zelf betaald. En alsof elke parlementari?r die 306 euro elke dag gaat lopen innen door z'n bonnetjes te showen, dat geloof je toch niet?

Ik word altijd een beetje moe van die "en dat allemaal betaald door ons!" verhalen, als het om een overheidsorgaan gaat die iets uitgeeft.

En doe niet zo dramatisch dat het helemaal fout gaat met de EU? Ik heb nou niet het gevoel dat ik nou elke dag grote belemmeringen ondervind van het schrikbewind van de EU.

JMD

Well-known member
JMD, jij als uitgesproken anti-EU'er, ga jij volgend jaar PVV stemmen?

Hoewel ik het met sommige punten van de PVV eens ben, zou ik daar nooit op stemmen. Omdat er teveel is wat mij van die partij weghoudt. Het in 1 klap wegzetten van bepaalde groepen staat me echt tegen.
Ik ben wel anti-EU en zou ook echt voor een nexit stemmen als de EU zo doorgaat. Maar ik ben wel pro-Europa (aangezien EU en Europa 2 totaal verschillende dingen zijn), ben groot voorstander van samenwerking tussen landen op financieel/economisch/handelgebied (en ook bv de vluchtelingencrisis), maar dat kunnen de landen onderling echt wel oplossen, daar is geen EP voor nodig. Ben ook nog steeds een voorstander van de euro (maar vind wel dat we bepaalde landen nooit hadden moeten laten deelnemen, omdat dat 1) voor de munt slecht is, maar 2) omdat dat voor die landen ook slecht is (nog iets waar Farage gewoon gelijk in heeft, door de euro is Griekenland in de problemen gekomen en de plannen van de EU met Griekenland sleuren dat land gewoon het bankroet in).

Aangezien ik meestal ergens iets rechts van het midden zit qua politiek zou ik nooit SP stemmen, en ook GL en de PvdA valt af. De vorige keer met de 2e kamer heb ik D66 gestemd, vooral omdat ik de VVD-onderwijskoers dramatisch vond en hun woordvoerder (Elias) een aanfluiting. Die liep constant de docenten te kleineren. D66 had een hele goede onderwijsparagraaf, en nog steeds. Maar momenteel zou ik geen D66 stemmen omdat zij blind zijn voor de EU-problemen, de VVD ben ik eigenlijk ook wel even klaar mee. Misschien dat ik weer terug ga naar het CDA, die laten een iets realistischer geluid horen qua EU, of dat ik voor het eerst Christen Unie stem. Gelukkig is het nog geen maart....

Er zullen ongetwijfeld nieuwe partijen in het EU-gat duiken, maar ik ben nooit zo'n stemmer op nieuwe partijen, die flikkeren meestal uit elkaar voor je 3x boe of bah hebt gezegd.

Laatst bewerkt:

A345

New member
Doe maar gewoon niet alles geloven wat je leest. Of heb je de borden van 'Old white people please die' even gemist in dezelfde media?

Een beetje de dronken vallende negroide almeloer verhaal zeg maar.
Met bejaarden heb ik sowieso niet zo heel veel, behalve dat ik ze vermoeiend vind en dat ze zelf niet kunnen accepteren dat de wereld niet meer degene is anno 1960 en dus hun kont tegen de krib gaan gooien onder de noemer alles is slecht en vroeger veel beter.

Maar goed, die borden zijn ook vrij kansloos natuurlijk. Als Engelse jochies opeens massaal denigrerend gaan roepen dat je lekker naar huis moet gaan, want ZIJ hebben gewonnen. Ik vind het maar zorgelijke ontwikkelingen in de maatschappij, maar blijkbaar hoort het erbij. Er moeten twee kampen zijn en ze moeten met elkaar in conflict.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan